Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dookie schreef:Maar als het een allergie is, dan is het toch ook raar dat hij juist op stal het meeste last heeft en op de wei minder?
Ir111 schreef:@ Dookie: jouw paard doet precies hetzelfde als de mijne deed. Kan je (zoals Menollyke) al zegt www.hoefkatrol.com aanraden. Mijn paard schudde in de wei op stal onder het zadel, overal. Tijdens het rijden werd het erger.
Ir111 schreef:Ja, hij briest extreem. Heb er nog nooit snot bij gezien. Er zal ongetwijfeld wel iets meekomen, hij briest echt heel hard.
Ir111 schreef:Waarom zou hij niet gaan briesen van scheefheid? Het is een uiting van stress, aangeven dat het niet ok is. Net als het zwaaien en schudden met zijn hoofd en als het willen schuren met zijn neus langs de wand. Sinds zijn scheefheid weg is (of tenminste veel minder is en ik het zelf niet meer erger maak) zijn alle symptomen weg. In tijden van stress, rijden in een vreemde bak, rijden terwijl er rare dingen gebeuren langs de bak etc, komt het terug. Hij knikt dan wat met zijn hoofd en begint weer zo te briesen. Als hij kalmeert is het over.
MissEvil schreef:Mijn paard schudt sinds een week of 2 gigantisch met zijn hoofd. Hij duikt enorm met zijn hoofd naar beneden *speelt voor duikboot* en gooit dan zijn hoofd weer omhoog. Ook zwabbert hij zijn nek van links naar rechts..
Ik rijdt hem zo voorwaarts mogelijk, en ben er ook al met mijn instructrice mee aan het werk. Maar ik dacht, dat iemand misschien nog goede tips had?
Ik rijd nu héél veel figuren, want als ik 1 rondje hoefslag doe, dan begint hij echt enorm.. *en dat zit niet zo lekker *
Hier een foto van hoe hij liep vóór het schudden:
En nu: (nouja, een week geleden)
Het is zóó gruwelijk irritant, ik erger me er echt dood aan, en moet al mijn zelfbeheersing aanspreken om niet over de zeik te gaan iedere keer.. Ik rijd nu ook een stuk minder, want er is zo dus ook niks aan.. Er is ook geen verbetering. Als ik een halfuur rijd, dan heb ik een halfuur gedonder. Rijd ik een uur, heb ik een uur gedonder..
*let niet op mijn houding bij de onderste twee foto's, want hij is vrij lastig uit te zitten nu..
Weet iemand wat dit is? Ik moest de vraag persé hier stellen, al denk ik niet dat hij het Headshaking Syndrome heeft, aangezien hij dit nog nooit eerder heeft gedaan, en het ook al wat minder wordt..
Ook heeft hij bijna geen van de dingen die op de eerste pagina staan, alleen het schudden enzo...
MissEvil schreef:Er is ook geen verbetering. Als ik een halfuur rijd, dan heb ik een halfuur gedonder. Rijd ik een uur, heb ik een uur gedonder..
...al denk ik niet dat hij het Headshaking Syndrome heeft, ..*knip*.. en het ook al wat minder wordt..
MissEvil schreef:aangezien hij dit nog nooit eerder heeft gedaan
Narco schreef:Dookie schreef:Maar als het een allergie is, dan is het toch ook raar dat hij juist op stal het meeste last heeft en op de wei minder?
Hoe is jouw stal?
Ik kom ook wel eens op een stal, een grote, met minstens 30 boxen waar de deuren aan allebei de kanten open staan zodat het altijd doorwaait. Ik kan me voorstellen dat een paard dan net zo veel last heeft als buiten?!
Ir111 schreef:
Eh, je spreekt jezelf een beetje tegen... Blijft het gelijk of wordt het minder?
Geen van de paarden hier is hoofdschuddend geboren denk ik. Ze zijn er allemaal 'ineens' mee begonnen. Lijkt me geen argument om uit te sluiten dat het een 'headshaker' is. Een paard met koliek heeft koliek, al had hij dat daarvoor niet...
Kijk eens op www.hoefkatrol.com. Ik denk dat je daar wat aan kunt hebben.
MissEvil schreef:Ik dacht dat het aan mijn rijden ofzo kon liggen. Maarja, dan had hij er eigenlijk al veel eerder mee moeten beginnen.. Toch?
Dookie schreef:Hier regent het ook, hij staat nu op de wei maarja daar doet hij zoiezo niet veel. Ik ga er straks mee rijden (zal wel in de binnenbak zijn) maar als het een allergie zou zijn, moet ik toch iets merken? Misschien dat ik erna even in de buitenbak ga om te kijken wat hij daar doet
menollyke schreef:Ik weet niet wat het wel zou kunnen zijn. Maar kijk eens naar jezelf. Soms heb je last van bijvoorbeeld je been, maar je kan er wel gewoon alles mee doen. Het doet een beetje pijn, maar ach, zo erg is het niet. Maar op een gegeven moment gaat het wel echt pijn doen.
Kan het niet hetzelfde zijn met de scheefheid van een paard? In het begin heeft deze er niet zo heel veel last van, hij wil graag werken voor je en verbijt de pijn die hij voelt. Op een gegeven moment kan het uitkomen en ja, dan kan deze misschien wel gaan headshaken. Nogmaals, of dit waar is, geen idee. Ik heb er weinig verstand van, maar zo zie ik het een beetje.
Olivia schudde gister trouwens weer wel onder het rijden. Al was ze ontspannen en los tussen het schudden door. Ze deed het ook lang niet zoveel als daarvoor. Maar volgens mij is het dus wel gedeelte weer-gerelateerd.