@Trancreda4 wat fijn dat je merrie afgelopen nacht veel heeft gegeten en dat je minder proppen hebt gevonden!
@Celebi, fijn dat die van jou weer goed liggend durft te slapen! Slaap is zo belangrijk, zeker voor de wat oudere paarden.
@DubbelFun, fijn dat Boon droge billen had!

@C_arola, oeh 450 grams al? Mijn oudje staat nog altijd onder een 50 grams, maar ik durf vanwege zijn benauwdheid ook niet een dikkere deken op te doen. Gelukkig voelt hij prima aan onder de 50 grams
Wel fijn dat ze het goed doet en ze hinnikt als ze je ziet en dat ze na het rollen ook weer goed op kan staan! Is die van jou te mager voor het 'mooie'?
Hier is de dierenarts vanochtend om half 9 geweest. Ze hoorde geen piep meer in de ademhaling wat de andere dierenarts wel hoorde dus dat is voor mij positief. Wel vond ze het vreemd dat hij geen snotneus heeft en niet hoest maar de ademhaling dus wel verhoogd is.
Hij heeft een injectie gehad met prednison (of hoe je dat ook typt) het is kiezen tussen twee kwaden, hopelijk wordt hij niet hoefbevangen (heeft geen verleden van hoefbevangenheid maarja je weet het nooit). Met deze injectie zou je na een paar dagen verbetering moeten zien, als dat zo is moet hij op zakjes prednison. Zien we geen verbetering dan moeten we weer verder zoeken. Verder Respulmin gehad om 2x per dag te voeren en nog een soort hoestdrankje ook al hoest hij niet. En gaan we verder met het vernevelen van NaCl ook al lijkt dat niet veel te doen baat het niet dan schaadt het niet.
Die mafketel van mij ging wel in rengalop de weide op... snap ik dan toch ook niet hoor dat die paarden zo vrolijk blijven terwijl je toch duidelijk ziet dat hij niet 'normaal' is qua ademen.
Dusja afwachten maar, morgen einde van de dag moet ik even bellen hoe het gaat en of ik al verbetering zie. Verder in de gaten houden dat hij niet stijf gaat lopen want dan komt de hoefbevangenheid om de hoek kijken.

scheuren door de bak, luid snurkend, helemaal maf