Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Wat een zorgen tot weer Somebitch, paarden blijven onvoorstelbaar vind ik. Zo vrolijk en lichamelijk toch ook genoeg problemen hebben wat de nodige zorgen geeft.

Ze was net te mager voor het mooie maar ik merk dat ze toch weer teveel gewicht inzet om warm te blijven en onder de 300 stond ze niet warm. Moet ook zeggen dat deze waterkou hier veel vraagt van het oude lijf en ze volle dagen buiten staat in de groep.

Somebitch

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Ja, dit weer is nou niet echt fantastisch voor oudere paarden, ik vind die seizoenswisselingen maar niks... Hopelijk komt ze snel een beetje aan nu ze ook een warmere deken heeft stopt ze hopelijk minder energie in het warm blijven waardoor ze weer wat gaat aankomen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Wat een fijne positieve updates van alle zorgenkindjes.

@somebitch, dat is dus ook voorzichtig positief, toch?
In rengalop de wei op zal misschien wel komen omdat dieren in het nu leven en hij zich op dat moment waarschijnlijk heel goed voelde. Naast dat het natuurlijk vluchtdieren zijn waar je soms dus geen pijl op kan trekken :+

Ik heb mijn oma maandag en gisteren kort gereden voor het eerst sinds de osteo is geweest. Wat een verandering zeg. Stappen deed ze al vrij ruim, maar in draf en galop hield ze zich ontzettend vast waardoor ze dus hele korte passen maakte. De draf is al zo'n enorm stuk ruimer omdat alles weer lekker los is, echt heel fijn. Galop heb ik nog niet uitgeprobeerd, eerst maar weer een beetje opbouwen.

Gister is ze verhuisd naar haar stal met uitloop. We stonden al even op de wachtlijst en gister kwam deze stal vrij. Heel blij mee en oma hopelijk ook. 's Avonds gaan de buitendeuren dicht dus ik heb haar gisteravond nog niet in haar paddock gezien, maar ze stond wel heerlijk over de deur naar buiten te loeren. Ik ben zo blij met de stal waar ik sta, er wordt zo goed gekeken naar wat voor huisvesting jouw paard het gelukkigst maakt.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:37

Ik heb half half bij gelezen, hoop dat het met iedereens paardjes wat beter gaat, zorgen zijn zo slecht voor je, ik verlies mijzelf altijd een beetje, maarrrrrr...daarom de vraag, ik las dat jullie cameras op stal hebben.

Ik huur een stal maar is te ver van de bewoonde wereld af dus heb wel stroom maar geen wifi, ik zou ook heel graag een camera willen, ik ben echt totaal zwaar gehandicapt met dit soort dingen, hoe kan ik dit voor niet te veel het beste aanpakken?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

@EvaC: Ja, voorzichtig positief inderdaad. Nu hopen dat het gaat aanslaan..

BarbaraNova schreef:
Ik heb half half bij gelezen, hoop dat het met iedereens paardjes wat beter gaat, zorgen zijn zo slecht voor je, ik verlies mijzelf altijd een beetje, maarrrrrr...daarom de vraag, ik las dat jullie cameras op stal hebben.

Ik huur een stal maar is te ver van de bewoonde wereld af dus heb wel stroom maar geen wifi, ik zou ook heel graag een camera willen, ik ben echt totaal zwaar gehandicapt met dit soort dingen, hoe kan ik dit voor niet te veel het beste aanpakken?

Ik heb ook geen wifi, ik heb een reolink Pro camera met een simkaart abbo erin voor het internet, heb heeel veeel GB voor 10 euro per maand.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Wat fijn dat ze nu op een stal met uitloop staat EvaC, zulke stallen waarbij ze goed kijken naar het paard en de behoeften daarvan zijn goud waard. Sta ook met mijn paard op zo'n stal en dat is zo fijn na stallen te hebben gehad waarbij dat veel minder gebeurde.

Hier geen ervaring met camera's dus daar kan ik geen tips in geven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:21

Wat vervelend toch al die zorgen.

Mocht je iets willen hebben waarvan ze aanzet Somebitch, ik heb goede ervaringen met Myo Proteïn flakes van Agrobs. Voor en na het trekken van Sakyr zijn tanden, heb ik hem daarmee aan laten komen. Hij krijgt nu nog steeds regelmatig een bak, hij vindt het erg lekker.

Ik ben gisteren eerder van mn werk vertrokken om lekker te kunnen wandelen voor het donker was. Hij was braaf, maar heel alert door de kou denk ik. :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

BarbaraNova schreef:

Hier ook geen wifi of stroom en 2 camera's.

Ik heb er 2 en oa deze; https://amzn.eu/d/cPl4y01

Zit al een opslag kaart en simkaart bij. Ik heb bij deze de sim die erin zit geactiveerd. 100 euro voor jaar onbeperkt data. Verder werkt hij op zonne energie. Merk nu dat hij het was lastig krijgt, want hij is nu rond d'r 30% terwijl sinds april hij constant 100 was met zonnepaneeltje.

Maar mijn andere heb ik een jaar lang zonder zonnepaneel gebruikt en die deed ik dan in t weekend even paar uur opladen. Die is nu met zonnepaneel nog steeds steeds 100%. Bij die heb ik zelf een sim erin gedaan, een sim only abonnement van simpel van 8 euro. Moet je even im een telefoon activeren en daarna kan hij in de camera.

Ik heb ze zo ingesteld dat ze alleen opslaan en activeren als ik via de app er op kijk. Van de zomer heb ik er 1 op beweging sensor gezet en neemt hij steeds 20 seconden op bij detecteren van beweging; dat kost dan uiteraard veel meer data, opslag en ook batterij verbruik.

Ik kijk veel, doe hem soms even op bewegingssensor. En heb echt meer dan veel te genoeg aan 10 gb abbo.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Somebitch ik hoop dat het gaat helpen zonder bijwerkingen... fingers crossed! :(:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:40

@Marleen_88, die van mij is (nog) op goed gewicht :D

Vanochtend heb ik nog niet echt verbetering gezien bij mijn oudje...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Wat rot..... dikke knuffel :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

@Somebitch: kun je / mag je dat al zo snel verwachten??

Ik zie hier in de mest van Boon ook nog niet echt verbetering. 's Ochtends lijkt het beter, maar gedurende de ochtend toch weer platte kak en natte billen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:15

@DubbelFun, de dierenarts zei met een paar dagen maar het is rechtstreeks in het bloed gespoten dus ik hoopte dat je dan toch nu al iets zou merken. :P

Balen dat er in de mest van Boon ook niet echt verbetering is.. Heb je een idee waarvan het komt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:26

Ik zou toch nog even afwachten, de werking kan per dier verschillen.

Boon haar mest is nog steeds niet beter en ze krijgt nu al 2 dagen geen krachtvoer, SP of andere dingen buiten het hooi. Dus daar kan het iig niet van komen. Het hooi eet ze al sinds dat van het land kwam. Jasmijn heeft er ook wel iets last van, maar veel minder.
Morgen maar beginnen met de psyllium kuur, misschien doet dat wat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:35

Hé vervelend dat je niet weet waar het vandaan komt. Wel al veel dingen uitgesloten. Hopelijk werkt een psylliumkuur.

Net overleg gehad met de dierenarts. Deze stelt voor dat we het weekend afwachten of het aanslaat, zo niet dan is een volgende stap een scopie. Maar ik weet niet of ik dat wel zie zitten gezien dat best belastend is… daarnaast weet ik eigenlijk al wel wat eruit komt en dat zal astma zijn, dat heeft hij namelijk al vanaf jongs af aan…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:03

Klinkt idd dan als een onnodige belasting voor het paard (en je portemonnee).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

Ja alleen toen hoestte hij er ook bij en had hij slijm, dat is nu dus niet aanwezig. Ik twijfel enorm gelukkig kan ik er nog een weekend over nadenken…

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:33

DubbelFun schreef:
Ik zou toch nog even afwachten, de werking kan per dier verschillen.

Boon haar mest is nog steeds niet beter en ze krijgt nu al 2 dagen geen krachtvoer, SP of andere dingen buiten het hooi. Dus daar kan het iig niet van komen. Het hooi eet ze al sinds dat van het land kwam. Jasmijn heeft er ook wel iets last van, maar veel minder.
Morgen maar beginnen met de psyllium kuur, misschien doet dat wat.

Goedenmiddag, bijna -avond.
Eventueel heb ik nog een vrij volle "Stop Mestwater" pot van de kliniek maar weet niet of je die zomaar kan geven. Als je er belang bij hebt kan ik die naar je opsturen?

Hier alles oké verder.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Somebitch schreef:
Ja alleen toen hoestte hij er ook bij en had hij slijm, dat is nu dus niet aanwezig. Ik twijfel enorm gelukkig kan ik er nog een weekend over nadenken…

Stomme vraag, maar kan het niet vocht achter de longen zijn, of het hart wat het niet meer goed kan handelen?

Ennnn niet geheel onbelangrijk, wanneer was de laatste wormkuur?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:59

:(:) voor iedereen met zorgen. Lastig die afweging wat wel en niet te doen...

Hier meer dan goed eigenlijk := Ze was maf vandaag. Ik heb haar nog nooit echt zien bokken, maar vandaag echt meerdere keren 8)7 scheuren door de bak, luid snurkend, helemaal maf :')

Afbeelding

Over het algemeen ben ik niet zo sentimenteel :+ maar dit vind ik zo mooi. Ze was al een paar keer naar de omheining gelopen toen ik andere paarden naar de wei bracht, ze wilde echt iets doen. En voor een blijf-van-mn-lijf-merrie vind ik het zo mooi dat ze echt vraagt om aandacht <3

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:15

hagelslag schreef:
Somebitch schreef:

Stomme vraag, maar kan het niet vocht achter de longen zijn, of het hart wat het niet meer goed kan handelen?

Ennnn niet geheel onbelangrijk, wanneer was de laatste wormkuur?

Geen idee hoe weet je of er vocht achter de longen zit? Het hart klonk goed dierenartsen hebben geen afwijkingen gehoord, zijn hartslag is al twee weken stabiel (27 slagen) en dat is ook zijn normale hartslag. Temperatuur is goed..

De laatste wormenkuur is al even geleden, zeker een jaar. Mestonderzoek geeft geen wormen aan maargoed dat zegt niet alles.

wendybz heerlijk om je paard zo te zien :+:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:06

Wat lief <3