Haar been is inderdaad vies qua zand... Honingzalf trekt natuurlijk ook zand aan. Straks de wond nog weer een x schoonmaken. Kijken hoe het dan onder de korst is
Ooooh ik ben benieuwd maar volgens mij gaat die wond/korst echt heel erg de goede kant op.
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 10:35
Ohoh.... she did it again.....
Spoiler:
Geintje
Vergeten na de laatste x schoonmaken een foto te maken.... Okik ben soms handig. De hoefsmid komt straks wel weer, is ook weer nodig. Vorige x was 6 weken terug. En in t voorjaar/zomer groeien hoeven toch vaak wat harder.
Quablooen zie je soms toch net een iets andere beweging. Maar ze kan goed racen en bokken en gek doen....
Ze krijgt inderdaad al een meer volwassen uitstraling
Ziet er goed uit
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 13-06-24 23:45
Bij die eerste lig foto dacht ik nog zo die is mooi geworden, ze heeft echt wel een knap hoofd... Toen kwam de rol foto en toen dacht ik nog zo zo zelfs rollend is ze knap en fabulous... Maar dan kwam die foto waar ze zwart ziet van de blubber bahhhh! Succes met poetsen van je knappe varkentje maar wat fijn dat ze dit allemaal weer zonder zorgen kan, dat is toch zo veel waard. Wond bijna klaar, lekker samen buiten, lekker zichzelf weer kunnen zijn, bijna geen gedoe meer. Geniet er van!
Pffff ik dacht dat ze zelf weer doktertje had gespeeld. Ik schrok me naar maar gelukkig was het een grapje
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 19:30
10 jaar later kom ik nog eens met een update
Ukkie ziet er inderdaad al best volwassen uit met haar mooie koppie Alhoewel ze nog een echte kleuter is net tijdens de 4 km wandeling dacht ze wel even een sprintje te mogen trekken. Dat doen we dus even niet.... Toen had ze bedacht als ik met een dikke vette stamp blijf staan Dan mag ik hier in de berm gras eten. Dat feestje ging helaas voor iris ook niet door
De vorige wondfoto die jullie hadden gezien was al vrij klein. Helaas op de 1 of andere duistere manier is hij toch weer wat meer open gegaan. Misschien ging de huid ergens trekken, geen idee....
Maar helaas ziet dus de wond er zo uit.
De hoefsmid was gister echt tevreden. Ze was braaf. Okay bij haar eerste voetje even aan t stuntelen totdat ze een duw van layka in haar hals kreeg, een gedraag je iris duw(altijd handig zo'n oudere merrie direct ernaast).
Beenstand ziet er ansich ook prima uit.
https://www.instagram.com/reel/C8M2rqYCQpt/?igsh=MWJtMWR0NmlvNWU2OA== De grasmaaier snapt ze niet.... die eet zo allemaal grasjes voor haar neus weg Ohja.... en ik laat haar lekker een beetje vies. Ze heeft een klein verkoudheidje opgelopen(goh wat raar met dit weer). Het is niet dramatisch, maar wel een loopneus.... Dus dan liever een modderlaagje om haar te beschermen tegen de regen
Half broer Bas is als jonkie lang op 1.30 blijven steken. Nu met 4 is hij ongeveer 1.50 (en giga breed! Paarse boom van wintec is nodig) Bas groeit nog steeds, hij is nogal een laatbloeier.
Haar volle broer is ergens rond de 1.50/1.55. Dus opzich.... ze gaat groot genoeg worden denk ik.
En Naja mocht ze wel of niet gereden. Dat maakt mij echt niet meer uit. De hoefsmid zei vd week wel, och voor de kar zal eigenlijk wel kunnen. Naja dikke prima, layka leert t haar wel
Vers van de pers. Korstje is net op het land door het hoge gras eraf gekomen. Nou, ze heeft sws een poephuidje. Waar ze de laatste tijd sliep was het zand al best hard. En daardoor had ze een klein oppervlakkig wonde op haar spronggewricht. Stelt eigenlijk niks voor... maar wel duidelijk dat ze een poephuidje heeft
Gister na het wandelen en schoonmaken toch nog weer een x de mepilex erop gedaan. Heeft ca 5 uur gezeten(iris vind de bandage niet echt fijn meer raar hea... not). Maar zonder bandage/verband blijft het natuurlijk niet goed zitten.
Ik denk, dat we vandaag weer de wond schoon maken en het zelfde spelletje nog een x doen... en dan proberen de mepilex iets langer te laten zitten. Want volgens mij, was dat nodig. Sowieso ivm het warme weer + vliegen heb ik liever iets erop/om zitten