Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:50

Pallatin schreef:
Zijn dit extra lange whinny socks? Ik doe ze iig nooit over de hak, lijkt mij dat ze dan daardoor al uitrekken en makkelijker afzakken. En volgens mij is het idd isolatie tape, het is wel een gedoetje maar dat vind ik sowieso wel hoor met de sokken. Maar hier helpen die sokken echt goed en heb in t weide seizoen ook wel eens een tijdje tape gebruikt, werkte prima. Is t nodig dat ze zo hoog zitten? Ik zou het anders gewoon eens proberen tot de hak en met de tape, maar kijk wel even goed op de site voor uitleg.

Oke, ja helaas wel, het loopt bij hem ook door over de bruine vacht. Zover ik weet zijn dit de normale, ik heb het op een Franse site gekocht in maat Cheval. Ik heb ook die van een Zweedse site liggen maar nog niet gepast. Dat is een maat M (quarter/standaard). Hij is een KWPN'r van 165cm, beetje ouderwetse bouw nog.

Afbeelding

Afbeelding

NinaCharlie schreef:
Voor het wasprotocol zou ik wel echt contact opnemen met Wapenveld en niet met Utrecht. Mark werkt er niet meer maar ze weten er ongetwijfeld vanaf.

Edit: prednison onderdrukt en het wasprotocol maakt doeltreffend de eiwitten stuk, dus dat zou kunnen waarom je er maar niet vanaf komt.

Oke bedankt! Ik ga dan eens binnekort met hun contact opnemen en kijken of zij nog iets kunnen betekenen!

Rizette

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:32

Het lijkt wel schurftmijt ipv vasculitis. Wist niet dat het er ook zo uit kon zien.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:47

Zo zag de Vasculitis bij mijn paard er ook uit, en idd ook eerst de diagnose mijten gekregen.

Lastig probleem als het zo hoog op loopt bij het been. Dan zou ik zeker eens dieper in het wasprotocol duiken, want dat de whinny’s niet blijven zitten is dan niet zo gek.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 06:52

Ik heb over 2 weken een afspraak staan bij Wapenveld, ben benieuwd!

Rizette schreef:
Het lijkt wel schurftmijt ipv vasculitis. Wist niet dat het er ook zo uit kon zien.

Klopt, ik heb hem ook eerst laten testen op (diepere)schimmels, mijt en sarcoidose, maar alles was negatief behalve voor de vasculitis

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 07:13

Goed dat je het deelt. Dan zie je maar weer hoeveel verschillende uitingsvormen er zijn.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:49

Misschien zijn de Rambo tech-fit flyboots een optie die zitten namelijk behoorlijk hoog.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:25

henshem schreef:
Misschien zijn de Rambo tech-fit flyboots een optie die zitten namelijk behoorlijk hoog.

Die heb ik ook geprobeerd en die zaten wel heel mooi hoog en stevig, maar het bovenste deel van die boots zijn niet UV-werend. Alleen dat onderste deel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:17

Kan je dan niet een stuk stof tegen de bovenkant naaien? Bijvoorbeeld met stof van zo’n UV shirt?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:05

Of zoiets?
Afbeelding

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Even een korte update: ik ben vandaag bij Wapenveld geweest voor het wasprotocol! Ik moet over 2 weken terug komen om het nog te herhalen. Ruim anderhalf uur enkele rit, maar als het helpt, ben ik heel blij. Het was ook zeker geen pretje voor hem en vond het soms ook wel lastig om het te zien, maar hopelijk is het voor het goede doel. Nu is de huid helemaal rood en warm dus ik hoop wel snel dat het binnen enkele dagen wat rustiger wordt. Maar dat hoort er wel bij na het wassen... Nu extra goed inpakken voor UV

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Ik hoop zeker met je mee,