Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:33

nee, maar bij hun bestellen gaat gemakkelijk en snel. Verzendkosten zijn rond de 6.70 dacht ik.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:16

Ik lig snachts op een fedimax onderlap. Heerlijk. Voel me ook inde minder stijf bij het wakker worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:19

Ik ben op dit moment ook nog meer tevreden over de onderlap dan de coltrui. Maar het is even lastig meten, want mijn pijn piekt deze week ook erg.
Ik voel me heel lekker warm onder het dunne coltruitje, maar de pijn trekt nog niet weg.
En met de onderlap om ga ik al bokkend de kamer weer door en is de pijn dus ook met een paar min weg... maar ja, die onderlap kan ik niet onder normale kleding dragen. Hmm.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:14

Ik heb onderlappen besteld bij fedimax, hoelang duurde dat bij jullie voor je het in huis had.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:15

koetjeboe schreef:
Ik heb onderlappen besteld bij fedimax, hoelang duurde dat bij jullie voor je het in huis had.

Dag of 4. Goed te volgen met de track and tracé die ze je sturen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:14

Alles in drie werkdagen binnen. Maandag besteld, woensdag in huis :)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:57

Mijn BOT stalbeschermers zijn binnen super benieuwd morgen passen en opbouwen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:29

voor diegene die goed duits kunnen

Abschwitzdecke fedimax Ceramic Energy Fleece braun
1 Abschwitzdecke aus Keramikstoff - eine Wohltat für die Rückenmuskulatur der Pferde

is dat een gewone fleece deken? En is 125 een 175 in nl? hoe vallen ze? Ik zelf wil zo fleece deken gewoon onder zn outdoor deken doen. Kan hij er alsnog mee buiten. De deken die hij om heb is vrij lang. en hooguit wordt alleen de onderkant nat. (hij staat nu maar 2 uur op de paddock)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:46

Het is een goede kwaliteit fleecedeken. Ook vrij dik. Ik zal morgen eens een foto maken hoe hij valt. Er is in dit topic ook al een foto van de deken.
De maat die er bij staat is de rugmaat (bivenlengte)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:11

Afbeelding

Paard met maat 205. Fleecedeken is maat 215. Ietwat lang aan alle kanten maar bij de borst borst past hij netjes. Singles heb ik er af gehaald

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:30

@ belle_boef: Oh, ik vind de deken er een stuk minder 'simpel' uitzien op jouw foto!

Ben in het algemeen alleen niet weg van de kleur bruin... Ik kreeg net een mailtje van Agradi, mijn Rambo Ionic is er, hopelijk maandag of dinsdag binnen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:16

De fedimax fleece ziet er mooi uit..Twijfel nog steeds om hem te kopen :D

Ik gebruik de fedimax anatomische rugwarmer onder mijn zadel als uitrijdeken(werkt perfect omdat het het soort grote zadelpad is)..Nu valt me op dat het lijkt of de warmte doorstraalt,want als ik dat ding gebruik bij koud weer voelt het heerlijk warm en zonder krijg ik koude benen..Misschien verbeeld ik het me haha :o

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:34

Zilly schreef:
@ belle_boef: Oh, ik vind de deken er een stuk minder 'simpel' uitzien op jouw foto!

Ben in het algemeen alleen niet weg van de kleur bruin... Ik kreeg net een mailtje van Agradi, mijn Rambo Ionic is er, hopelijk maandag of dinsdag binnen!

Plaats je een foto, ik ben heel benieuwd

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:55

Even terug op de been /peesbeschermers van Back On track.

Met dit koude weer is het ideaal om te testen of ze al dan niet warm worden.
Wat ik vooral opmerk (3 in 1 peesbeschermers ivm peesblessure) is dat het been zelf eigenlijk vrij gelijk blijft qua temperatuur, een beetje warmer, maar zeker niet zweterig of nat (paard heeft ze toch ruim 2 uur aangehad in de wei).
Maar rond de kogel is het wel opmerkelijk warmer en, het kan mn verbeelding zijn, maar de kogel voelde zelf zachter aan dan ik gewoon ben. Iemand die dit zou kunnen verklaren?

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:49

Mijn paardje haar pezen knakken en heeft meerdere schiefels en blessures aan haar checkligament en pezen gehad.

Ik wil graag de Back on track aanschaffen voor het wandelen en op het land.

Welke raden jullie aan en kunnen ze 24/7 om? Deze brokkenpiloot word uiteraard niet meer gereden..

En welke maat voor een Fjord?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:07

Afbeelding

Ze zijn binnen! Passen goed. Hoe hebben jullie gedaan met opbouwen echt netjes paar dagen vier uur?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:07

Toen ik er net mee begon heb ik netjes 2 dagen 4 uur dan een nacht. Meestal heb ik ze alleen 's nachts om. Heel soms ook overdag net hoe het loopt. Gaat prima. Alleen wat ik soms wel onhandig vind is dat als je ze afdoet en 's avonds weer om. Dat ze dan eens vochtig voelen. :( en om er nou nog een hele set bij te kopen is ook weer zo iets :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:10

Sjafrane schreef:
Toen ik er net mee begon heb ik netjes 2 dagen 4 uur dan een nacht. Meestal heb ik ze alleen 's nachts om. Heel soms ook overdag net hoe het loopt. Gaat prima. Alleen wat ik soms wel onhandig vind is dat als je ze afdoet en 's avonds weer om. Dat ze dan eens vochtig voelen. :( en om er nou nog een hele set bij te kopen is ook weer zo iets :D

Ooo!! Ben dus niet de enige die ze vochtig vind voelen als ze smorgens af savonds op gaan! Gelukkig. Ik deed ze ook gewoon om. Pas toen ze echt goor gingen voelen had ik ze in de was gedaan.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:15

Vaak laat ik ze thuis drogen. Ik denk dat het door me stal komt. Die natuurlijk wel droog en schoon. Maar stro is niet kurkdroog met je paard er in. Ik heb ook nog een paar simpelen. Dus als ik die vergeet die ik die maar om voor een nachtje. Ik heb ze om voor der kogel artrose.dat ze lekker soepel blijft.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:28

Ja das waar idd. Ik heb ze echt specifiek gekocht voor beschadigen op stal, hij is groot staat wel in ruime box 3,5 x 3,5 maar heeft wel moeite met opstaan door de gladheid heeft nu ook rubber matten op de grond

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:22

Ik heb zojuist een de rugverwarmer van Back on Track besteld! Ben benieuwd hoe die bevalt. Wil heb eigenlijk op een of andere manier in mijn bucas cooler maken (daar zit klittenband aan, dus wie weet kan ik een constructie verzinnen). Als dit bevalt wil ik ook een dekje ervan bestellen. (wacht op een leuke aanbieding :Y))

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:44

Gebruiken jullie de therapiedekens wel eens in de stapmolen?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:06

oliebol! Ik heb de Rambo Ionic deken zaterdag binnen gekregen, helaas is deze te kort en heb een maat groter moeten bestellen, dat wordt weer 2 weken wachten vrees ik...

Ik baal er zo van, want mijn paard heeft maat 6.6 van Rambo, maar zijn billen zijn niet helemaal bedekt, maar op het plaatje van de Rambo Ionic deken, is dat ook zo, wellicht valt de deken gewoon zo? Lastig zeg!

Hihi en een BoT verkoop punt erbij! Leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:50

Ik heb nu een weekje pauze van m'n deken en ik mis m :\.

Nu twee nachte niet omgehad en ik merk verschil, mijn rugspieren zijn minder ontspannen.

Ik wil m eigenlijk voor vannacht weer omdoen, maar ik las dat een week pauze het beste is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:00

Wanneer moet je een weekje pauze nemen? Wil ik ook niet.
Vind fedimax echt 10x beter werken dan bot en slik nu 8 vd 10 keer geen pijnstilling meer. Bevalt me dus wel goed :o