Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:kim_bjorn schreef:Hallo allemaal, helaas heeft mijn mannetje ook PPID sinds vorig jaar september. Ik heb regelmatig hier mee gelezen en hier al veel aan gehad. Op dit moment doet hij het heel goed op 1/4 prascend en 5 gr monnikspeper, hier ben ik erg blij mee.
Alleen het volgende; hij vindt de monnikspeper zo smerig en krijg het er nog heel slecht in. Ik snap het wel wat ik proef bijna alles wat hij eeten het is echt
zo bitter bleh! Dus ik snap hem helemaal. Ik maak nu een slobbertje van 60 gr lijnzaadmeel en beetje natures best, dat gaat nog het beste maar niet van harte en regelmatig laat hij het staan.
Ik weet dat meerdere paarden het hier krijgen, maar is Bjorn nou de enige die het zo walgelijk vindt en hoe geven jullie het?
[ [url=m/EueAid.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen ik het gaf en mijn paard op de wei stond en dan verder niks kreeg, gaf ik de monnikspeper in een beetje suikervrije appelmoes. Hij at het dan zo op.
Tyrcanol schreef:Die van mij eet nog altijd alles wat los en vast zit en staat nu bijna 3 jaar op prascend.
Alleen haar slobber wilde ze gister niet, of dat nou door de electrolyt kwam (wat ze gewoon vaker krijgt) of de andere fiber force dan anders, of gewoon wat stress (rally gereden).
Verharen doet ze ook wel goed, alleen omdat ze te veel zweette heb ik het proces versneld met scheren. Het dekje op haar rug verhaard nu nog wel als een malle haha.
Hoe merken jullie trouwens wanneer het genoeg is?
Mijn dame is nu bijna 17, cushing,HB en IR.
Ze gaat sinds een half jaartje weer mee op buitenritten.
Wat ze volgens mij prachtig vind, oortjes er op en gas er flink op. Alleen kan ze zichzelf zo druk maken. Gister hebben we een rally gereden van 20 KM. Het was warm dat absoluut maar ze is geschoren, na een half uurtje was ze al zeik en zeik nat van het zweet. Tijdens de pauze was ze wel weer in 5 min droog. Maar daarna zweette ze weer als een idioot. Het dekje kon ik gewoon echt uitwringen..
Terwijl ze conditioneel volgens mij nog gemakkelijk 10 KM extra kon.
Vind dat toch nog wel erg lastig inschatten hoor, van wat ze nu daadwerkelijk nog kunnen/mogen.
ohjajoh6 schreef:Zoals sommigen van jullie nog wel weten , twijfelde ik alsmaar of het toch geen ppid was, maar alleen de ir. Ik heb haar dus 1,5 maand zonder pergolide gezet ( waar ze goed van opleefde) en getest.
3/4 jaar geleden was de uitslag 48 pgml op 31 oktober
En vandaag dus 240 pgml.
Er is dus geen twijfel meer mogelijk en zal weer met de pergolide moeten beginnen.
Pony moet nog 11 worden...
Maar ik ga denk ik zo lang als mogelijk op zon laag mogelijke dosis blijven, 1/8 tot hooguit 1/4 en bij SR naar een halve, want er zat geen leven meer in bij een halve tablet voorheen. Ik weet even niet waar ik nu goed aan ga doen hoor
Zijn er hier meer met zon jonkie? Want ik vraag mij af, of dat het binnen 2 mnd weer mega vet te worden terwijl ze nog niet op het gras komen een link hebben met het zonder pergolide staan?
ohjajoh6 schreef:Zoals sommigen van jullie nog wel weten , twijfelde ik alsmaar of het toch geen ppid was, maar alleen de ir. Ik heb haar dus 1,5 maand zonder pergolide gezet ( waar ze goed van opleefde) en getest.
3/4 jaar geleden was de uitslag 48 pgml op 31 oktober
En vandaag dus 240 pgml.
Er is dus geen twijfel meer mogelijk en zal weer met de pergolide moeten beginnen.
Pony moet nog 11 worden...
Maar ik ga denk ik zo lang als mogelijk op zon laag mogelijke dosis blijven, 1/8 tot hooguit 1/4 en bij SR naar een halve, want er zat geen leven meer in bij een halve tablet voorheen. Ik weet even niet waar ik nu goed aan ga doen hoor
Zijn er hier meer met zon jonkie? Want ik vraag mij af, of dat het binnen 2 mnd weer mega vet te worden terwijl ze nog niet op het gras komen een link hebben met het zonder pergolide staan?
ohjajoh6 schreef:Nee dat denk ik niet Kim, de acth waarde was 99 vermoed ik. Lees het openingsbericht hier eens door, daar staat het allemaal uitgelegd.