[VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 15:03

Ben weer terug, Heps is af en toe ook wel een engeltje, was super braaf, met praam erop hebben ze gewoon al die injecties aan de basis van de tumor kunnen geven en heb nu een paard met 1 uitgeschoren oortje.
Handig in het geheel was overigens ook wel dat Heps geen 1.80 groot is en niet d'r hoofd in de lucht stak, want dat kom je er echt niet meer bij.

Over 3 wkn moet ze weer foto van na de injecties toen we weer thuis waren, telefoon werkte niet echt mee, Hepsie ook niet meer :+ .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Re: [VOLG] Hepsie versus de sarcoid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:06

Dapper beestje!

Hopelijk helpt het +:)+

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:10

Fijn dat mevrouw zich gedragen heeft! Ze kan het dus wel ;) Nu duimen dat het werkt! Als dit niet werkt, heb je dan nog alternatieven?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 15:15

Noop geen alternatieven, kortom, moet werken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:17

Heb je dat ook tegen die spuiten gezegd? ~~}>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 15:18

Nee, tegen Heps....
Denk eraan! Samen met die bcg ga je die tumor om zeep helpen, anders doe ik je wat!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:19

:D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:45

Sjolvir schreef:
Ben weer terug, Heps is af en toe ook wel een engeltje, was super braaf, met praam erop hebben ze gewoon al die injecties aan de basis van de tumor kunnen geven en heb nu een paard met 1 uitgeschoren oortje.
Handig in het geheel was overigens ook wel dat Heps geen 1.80 groot is en niet d'r hoofd in de lucht stak, want dat kom je er echt niet meer bij.

Over 3 wkn moet ze weer foto van na de injecties toen we weer thuis waren, telefoon werkte niet echt mee, Hepsie ook niet meer :+ .
[ [url=m/lv03zt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NrDEpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pGlqlB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is zéker handig *denkt terug aan die grote tuigers van >1.70 die ik vroeger verzorgde* . :')

Superlieve Hebs, hopelijk slaat de behandeling aan!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:45

En nu afwachten en flink duimen.
Waar komt dat bloed van? Het scheren of waren de injectienaalden zo flink?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:49

Misschien overheen gelezen, maar wat zijn de risico's/gevolgen als je niet zou behandelen?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:10

Brave Heps, fijn om te lezen. En nou maar hopen dat ze samen met die BCG-injecties die het kreng weg krijgt (en dat alle andere krengen die erover denken de kop op te steken, het hazenpad kiezen).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:39

Lieve brave Heps. Hopelijk de volgende behandelingen ook zo braaf en rustig, dan is dat ook het snelst voorbij.
Heeeeeel hard duimen dat het helpt en dat hij helemaal verdwijnt èn dat ze meteen is 'ingeent' voor de rest van haar leven en dat we er nooit meer één vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:41

Zou ze ook beter luisteren nu? :')

Hopelijk slaat het aan!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:12

Dappere Heps <3 , "gewoon sterk zijn" en samen met de bcg die sarcoid _-:( om zeep helpen!!!
+:)+
*duimt heel hard*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 21:05

Jolien87 schreef:
En nu afwachten en flink duimen.
Waar komt dat bloed van? Het scheren of waren de injectienaalden zo flink?

Nee, hoor, kleine naald maar ze prikken heel vaak in de basis van de tumor dus tja, dan gaat het wel beetje bloeden, maar dat viel ook wel mee hoor, kwamen geen plassen uit, paar drupjes.

Rebecca schreef:
Zou ze ook beter luisteren nu? :')

Hopelijk slaat het aan!

Nou misschien wel, haren hielden misschien het geluid wel tegen :') (vrees echter dat ze nog net zo oostindisch doof is)

LadyMadonna schreef:
Misschien overheen gelezen, maar wat zijn de risico's/gevolgen als je niet zou behandelen?

De tumor blijft dan zitten, echter als hij gaat groeien ben je in de aap gelogeerd, is natuurlijk onwijze rot locatie.

Iedereen bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:55

Jemig, ik kom er nu pas via het Working Equitation topic achter de Hepsie weer de pineut is! Wat ontzettend balen voor jullie allebei. Ik had gehoopt dat dit topic na 30 pagina's sarcoideleed nooit meer naar boven zou komen drijven. :( :(:)
Ik heb jullie topic altijd angstvallig gehouden aangezien ik met een schimmel in de melanomen-gevarenzone zit en sarcoiden dan helemaal zo'n uitstapje zijn waar je niet op zit te wachten. Toevallig ontdekte ik bij [***] anderhalve maand geleden ineens 2 melanomen in het puntje zijn rechteroor. Zo'n idiote locatie die je nooit checkt. Ik had ze in de zomer wel gevoeld, maar dacht dat hij gewoon op het puntje steeds een muggenbult had. Inmiddels heb ik dieper in zijn oor ineens ook een melanoom ontdekt, maar net als jij heb ik geen idee hoe lang die daar nou al zit, want wanneer check je dat nou? Ik was al begonnen met insmeren met wietolie, daar zouden ook goede ervaringen met melanomen/sarcoiden mee zijn, maar in december ben ik daar toch maar even meer gestopt; De bovenste bovenin het puntje is inmiddels de helft zo dik, maar omdat ik niet wil dat zijn oor eraf vriest met al die olie gaan we in de lente wel weer verder.
Ik hoop in elk geval dat Hepsie ook deze sarcoid verslaat en dan nooit meer terug hoeft naar dit topic!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 16:14

Melanomen in zijn oren, wordt je ook niet blij van....

Heps gelukkig de 1e behandeling zonder kleerscheuren doorgekomen, niet ziek geweest, althans niet zichtbaar, at gewoon en was net zo brutaal als anders (niet gereden), dus was in ieder geval als ze al iets niet lekker was niet erg. Volgende keren zal wel anders zijn, maar deze hebben we in ieder geval in de pocket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:37

Wat fijn dat ze de behandeling zo goed doorstaat.
Melanomen zijn gelukkig een stuk minder erg, maar het is wel een rottig idee dat de melanomen die je ziet slechts de melanomen zijn die je ziet, de rest zit vrolijk in het beest tussen de organgen. Ook voelde ik me vrij genaaid aangezien ik [***] al braaf een jaar lang curcuma poeder geef juist tegen melanoom ontwikkeling, en dan zitten ze er ineens toch. Misschien zaten ze er al wel voor ik hem kocht (bobbels in het puntje van het oor lijken 3/4 van het jaar gewoon een muggenbult), maar ik had het wel leuk gevonden als hij met dat curcumawonderpoeder schoon zou blijven...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:40

Wonderpoeders tegen gezwellen van welke aard dan ook bestaan niet en voor een paard moet je er nogal wat curcuma in gooien en dan ook nog de juiste soort. Meen dat bij de VU er wat over staat over curcuma bij kanker, uiteraard niet over curcuma tegen gezwellen bij het paard.
Schimmels hebben nou eenmaal de pech om eigenlijk altijd wel melanomen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:48

De curcuma was ook vooral in het kader van als het helpt, dan zou het super zijn, maar er echt in geloven... Paarden zitten sowieso al anders in elkaar dan mensen, want bij mensen wordt de curcuma blijkbaar het beste opgenomen als je het combineert met olie en peper (de gouden pasta). Paardendarmen kunnen juist helemaal niet tegen peper dus die vergelijking qua opneembaarheid en effect loopt daar al scheef aangezien je hem aan een paard alleen met olie mag geven. Maar goed, paard vindt het lekker, en dat is ook een belangrijkste werking. 8-)
Ik heb meer vertrouwens in de THC/wietolie. [***] had in het puntje van zijn linkeroor twee kogelronde 'erwten' zitten. Na 2 maand smeren op vooral de bovenste erwt (die daaronder krijgt ook wel wat mee maar is de controlegroep) is de bovenste erwt nog maar de helft zo dik. Maar een oor nathouden met olie bij temperaturen rond het vriespunt lijkt me ook niet gezond, dus dat experiment zetten we in het voorjaar wel weer voort. Ik ben benieuwd of ze na nog weer een paar maand smeren echt verdwijnen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:12

Bij Curcuma zijn ze er ook bij mensen volgens mij nog niet uit hoe dit toe te passen bij kanker toch?
Mijn moeder slikt curcuma zonder peper of olie en is er erg blij mee voor haar reumaklachten. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 20:57

moonfish13 schreef:
Bij Curcuma zijn ze er ook bij mensen volgens mij nog niet uit hoe dit toe te passen bij kanker toch?
Mijn moeder slikt curcuma zonder peper of olie en is er erg blij mee voor haar reumaklachten. :)

Inderdaad dat dus, aangezien het onbekend is hoeveel je er dan wel niet van zou moeten eten om een voldoende bloedspiegel te krijgen, kortom, nobody knows. Ze zijn er wel mee bezig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 21:01

Heps haar oor vandaag 12 januari , ze stond toevallig stil, dacht snel zijn!
Afbeelding
Afbeelding

En hoe het er na behandeling 1 uitzag op dag van behandeling 4 januari.
Afbeelding

En hoe het eruit zag voor behandeling en voor het uitscheren :+ :D
Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:07

Vind het lastig oordelen. Maar is het inmiddels iets verbeterd?

Duimen draaien nog voor heps dat het allemaal gewoon weer weg gaat met de behandelingen en nu ook weg blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:08

Op die eerste foto lijkt het net alsof ze extra hersenen in haar oor heeft gekregen. :D
Klopt het dat het wat platter lijkt?