[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:44

Sorpresa schreef:
Is dit schadelijk bij langdurig gebruik?

Overal waar 'te' voor staat is niet goed. Maar ik neem aan dat je dit onder begeleiding doet dus dan zal het vast goedkomen.
Misschien wel je vragen nog even neerleggen bij diegene die dit heeft voorgeschreven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:47

ohjajoh6 schreef:
Sorry als ik weer eens platina blond lijk hoor, maar arsenicum is toch o.a. rattengif? Dat kan toch nooit een medicijn zijn?

Soms is een beetje 'gif' precies 'what the doctor orders'! Denk aan Digitalis voor hartproblemen bijvoorbeeld. Kun je beter ook niet door je sla doen! Het geheim zit in de dosering :)

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:33

Jazeker Singasong deze vrouw die hier komt heb ik alle vertrouwen in maar later heb je dan toch nog wel eens wat vragen. Ik ga deze ook zeker nog met haar doornemen. Wel bedankt voor de reactie.

:D @ojajoh6 dat was ook mijn eerste reactie toen ze dit zei..nu spreekt ze duits en dacht even dat ik het verkeerd verstond totdat ze het opschreef. Ben ook eerst maar eens gaan googlen maar vond er niet veel over ivm de ZE.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:36

Jannepauli schreef:
ohjajoh6 schreef:
Sorry als ik weer eens platina blond lijk hoor, maar arsenicum is toch o.a. rattengif? Dat kan toch nooit een medicijn zijn?

Soms is een beetje 'gif' precies 'what the doctor orders'! Denk aan Digitalis voor hartproblemen bijvoorbeeld. Kun je beter ook niet door je sla doen! Het geheim zit in de dosering :)

Inderdaad, maar het gaat hier om homeopatische doseringen, daar is absoluut geen gevaar voor vergiftigingen gezien er geen moleculen van de betreffende stof meer in, wat homeopaten geloof ik nog steeds een oplossing noemen, zit.
Over de therapeutische werkzaamheid van een dergelijke "oplossing" kun je discussieren, maaaaar dat mag hier niet.

pien_2010

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 16:43

Ik weet dat een vriend, fokker van hackneys ooit bij een opgegeven verwaarloosde hackney die hij gered had een hele kleine hoeveelheid arsenicum (is dus echt vergif) aan dat paardje had gegeven door het voer een aantal dagen achter elkaar (wellicht weken?) omdat het beest zo verschrikkelijk veel wormen had, dat de normale wormenkuren niet voldoende deden. Paardje was al opgegeven door de dierenartsen maar hij wilde het nog niet laten gaan, vandaar deze laatste poging, door hem zelf bedacht. Hij heeft het beestje er goed doorgekregen en later zelfs nog keuringen mee gewonnen ook. Vond ik zo'n bizar verhaal. Dus soms kun je met iets giftig toch iets genezen.
Ga mee met advies van Sing@ om je vragen te stellen aan diegene die je dit heeft voorgeschreven.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:15

Kuggur, wat kom jij hier nu nog doen?
Kom je alleen maar verkondigen dat homeopathie niet werkt?
Wat hebben mensen die wel oprecht geïnteresseerd zijn in homeopathie aan deze info?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 17:19

Sing@ laat het gaan. Lijkt een beetje op mijn puber kleinkinderen die soms ook moeite hebben om zaken die vast liggen te accepteren. Dat noemen wij hier altijd een beetje na pruttelen en gewoon negeren dus. Gaat het sneller over zo blijkt uit de ervaring.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:21

Zielig hoor :roll:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:23

ohjajoh6 schreef:

:D
Het gebruik van arsenicum bij paarden dateert nog van in de tijd dat de dieren nog spraken :+
Eéntje die er na de winter wat belabberd uitzag en wel een opkikkertje kon gebruiken, werd vaak ingespoten met een mengeling van wat arsenicum en wat vitaminen....werkte ( en werkt ? ) altijd ! :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:38

singasong schreef:
Kuggur, wat kom jij hier nu nog doen?
Kom je alleen maar verkondigen dat homeopathie niet werkt?
Wat hebben mensen die wel oprecht geïnteresseerd zijn in homeopathie aan deze info?

Ehm beetje lichtgeraakt?

Er werd geinformeerd naar de gevaren van het gebruik van het gif arsenicum, en die beantwoorde ik prima.

Ik zou in jouw plaats eens bij mezelf te rade gaan waarom deze hypersensitiviteit voor een kritische noot (en die opmerking in mijn post was mild)?

Het is iets dat je ook ziet bij fundamentalisten van wat voor geloof dan ook, geen gevoel voor humor waar het het betreffende geloof aangaat, en wat voor kritiek dan ook wordt niet verdragen....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:44

Het gaat om deze zin Kuggur:
Over de therapeutische werkzaamheid van een dergelijke "oplossing" kun je discussieren, maaaaar dat mag hier niet.

Dat is een zin die overbodig is in dit topic aangezien (komt ie voor de zoveelste keer) 'daar een ander topic voor is'.

Dus lever je bijdrage en ga verder niet vervelen met dit soort dooddoeners.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:13

Leetje, ik heb wel weer hulp nodig van je. Namelijk arsenicum is giftig. Versterk je nu juist niet door het potentiëren de werking van het gif en wordt het dan niet juist gevaarlijker? Of hoe moet ik dat zien? Gebruik je zelf ook arsenicum? En zo ja, waarvoor?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:15

Kuggur schreef:
.

Het is iets dat je ook ziet bij fundamentalisten van wat voor geloof dan ook, geen gevoel voor humor waar het het betreffende geloof aangaat, en wat voor kritiek dan ook wordt niet verdragen....

:= := := := projectie Kuggur?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:16

pien_2010 schreef:
Leetje, ik heb wel weer hulp nodig van je. Namelijk arsenicum is giftig. Versterk je nu juist niet door het potentiëren de werking van het gif en wordt het dan niet juist gevaarlijker? Of hoe moet ik dat zien? Gebruik je zelf ook arsenicum? En zo ja, waarvoor?

Ik ben dan leetje niet, maar weet wel wat over homeopathie. Dit is nou juist een voorbeeld van hoe homeopathie zou moeten werken. Het gelijke het met gelijke behandelen. Dus symptomen die je ook bij een arsenicumvergiftiging ziet, zou je moeten kunnen behandelen met een oplossing van arsenicum. Vraag me niet uit te leggen waarom dit zo zou moeten werken, ik heb daar nog nooit een echt goede verklaring voor gehoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:34

Bedankt Zwerte natuurlijk ben ik blij met je antwoord...

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:41

@pien_2010 Ja ik had al aangegeven dat ik ga vragen of het op lange termijn schadelijk is.
Ik stelde ook verder geen vragen, want als ik een consult wil doe ik dat niet via een forum ;)

Ik was alleen benieuwd of iemand hier dit ook weleens heeft ingezet bij ZE ,en of er ervaringen waren.
Dat was het enige..

Ik ga weer in de meeleesmodus want vind het allemaal reuze interessant.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:44

SorpresaKyra ben juist heel blij met je inbreng en blijf aub posten!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:43

Sing, jawel hoor. Een d6 met bioresonantie. Heb nu hier in frankrijk nosodekorrels besteld, veel sterkere. 200k en 30k. Worden nu op bestelling in geneve gemaakt. Borrelia schijnt nogal te muteren, dus meerdere hoeken aanvallen of wisselen van middel kan handig zijn.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:57

Moonfish, ik ben benieuwd of die werken. Ik heb nosodes ook in de potentie 200k en 30k.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:45

pien_2010 schreef:

Gold niet voor homeopathie dat er nooit bijwerkingen waren? Dat zou betekenen dat een bijwerking als 'de dood' ook niet mogelijk is. Een heel stel mensen hebben eens in een antihomeopathieactie middelen als arsenicum (de homeopathische verdunningen dan) geslikt om aan te tonen dat er geen effect is. En die mensen kregen inderdaad geen klachten.

Dat is sowieso iets wat ik niet zo goed begrijp bij homeopathie. Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat een bepaald middel gevaarlijk was om te gebruiken, iig zonder goed toezicht, maar tegelijkertijd is mij altijd verteld dat homeopathische middelen geen ongunstige bijwerkingen zouden hebben. Dus hoe dat zich tot elkaar verhoudt, geen idee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 08:42

Volgens mij is het niet "baat het niet dan schaadt het niet", tenminste zo is mij geleerd door de artsen in de antroposofische praktijk. En mijn dochter is ooit echt heel ziek geworden van foute homeopathische/ antroposofische medicatie. Gelukkig legde ik gelijk de link naar de medicatie en ben gelijk gestopt. Was niet hoog gepotentieerd. Ze knapte zienderogen op.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:10

Zwerte schreef:
pien_2010 schreef:

Ik ben dan leetje niet, maar weet wel wat over homeopathie. Dit is nou juist een voorbeeld van hoe homeopathie zou moeten werken. Het gelijke het met gelijke behandelen. Dus symptomen die je ook bij een arsenicumvergiftiging ziet, zou je moeten kunnen behandelen met een oplossing van arsenicum. Vraag me niet uit te leggen waarom dit zo zou moeten werken, ik heb daar nog nooit een echt goede verklaring voor gehoord.

Ik zal beide vragen beantwoorden.

Arsenicum is idd in gewone vorm giftig. Door het potentieren verdun je en door het schudden haal je de energie eruit. Juist door dit proces haal je de giftigheid eruit. Dát is DE reden dat Hahnemann ooit is begonnen met verdunnen. Eerst werkte hij dus eigenlijk op fyto therapeuthische manier. Tot dat hij giftige planten en mineralen tegen kwam. Toen dacht hij dus, ik ga verdunnen om te voorkomen dat het giftig is. Maar alleen verdunnen, dat werkte niet. Toen is hij gaan verdunnen en schudden, gaan potentieren dus. En kwam hij tot de ontdekking dat de giftigheid door het verdunnen eruit gaat, maar de geneeskrachtige werking wel blijft bestaan, sterker nog, deze werd vele malen sterker!

Ja ik gebruik ook arsenicum. Ik zou het niet direct in zetten bij zomereczeem, dus vind de ervaring hier heel leuk om te lezen, zo leer ik nog is wat :D
Kom ik idd bij de vraag/ opmerking van Zwerte: Idd de symptomen die arsenicum vergiftig ontstaan, kan gepotentieerde homeopathische arsenicum genezen.
Het mooiste voorbeeld vind ik mijn eigen hond. Aan het einde van mijn opleiding een aantal jaar geleden, kreeg hij extreme diarree. Hij kon het totaal niet ophouden, was zo dun als water, bloed erbij. Overgeven. Zelfs water kon hij niet binnen houden. Hij was zo ziek. Heel tam, totaal futloos. Ik was al gestart met andere middelen, geen effect. Toch maar naar de DA omdat ik bang was voor uitdroging. Anti misselijkheids injectie: Geen effect. Tabletten: Spuugde hij uit. En DA voelde aan zijn buik, goh hij heeft wel pijn in zijn buik, ehhh ja duhhhh :+
Maar s avonds zat ik nog met een doodzieke hond. Ik dacht er moet nu iets: Arsenicum ingezet. Binnen een halfuur dronk hij, wat hij binnen hield. En werd hij wakkerder, opener, actiever. Het was geen dood zieltje meer. Dag later ging het vele malen beter! Zonder arsenicum was hij er echt niet meer geweest. Daar ben ik van overtuigd!

Maar ik gebruik arsenicum wel vaker, helaas mag ik door de wet niet zeggen welke indicaties naar arsenicum kunnen wijzen, dus ik ben daar echt voorzichtig mee.
SorpresaKyra: Had jou paard ook specifiek gedrag bij haar eczeem? Andere symptomen?
Arsenicum is echt een heel heftig middel, ik vind dat inderdaad geen middel om zomaar zelf in te zetten. Want homeopathie is idd niet Baadt het niet dan schaadt het niet. Er kunnen wel degelijk complicaties optreden. (dat was ook ergens nog een vraag)
Als je het juiste middel, of de juiste combinatie middelen neemt zouden er geen bijwerkingen mogen optreden. In de zin is als er negatieve reactie is het dus niet een bijwerking van het homeopathische middel, maar een reactie van het organisme op dit middel. Een ander middel hoeft geen bijwerking te geven bij dit dier. Terwijl het middel bij een ander dier wanneer goed geindiceerd, geen bijwerkingen geeft.
Snappen jullie mij nog? :D

In theorie moet en kun je met homeopathie genezen zonder bijwerkingen. Echter er zijn tegenwoordig zoveel (heftige) chronische ziekte, behandeld met reguliere middelen, vaccinaties etc. Er is zoveel wat mee kan spelen, dat je soms niet helemaal weet hoe een dier gaat reageren. Daarbij komt dat we bij dieren ook niet kunnen vragen aan het dier zelf waar het zit. Soms heb je dus niet het hele beeld duidelijk. Of het dier is van eigenaar veranderd en is het verleden onbekend.
Er speelt zoveel mee bij een goede geneesmiddelenkeus, dat het wel is gebeurd dat je er naast zit en een dier dus wel met negatieve reacties reageert. Een goede homeopaat kan hier op in spelen.

Dan de vraag nog van Zwerte Hoe het werkt:
De basis van de homeopathie is de wet hoe jij hem noemt. De symptomen die een middel kan oproepen bij een gezond persoon, kan deze bij een ziek persoon genezen. Hoe komt dat: Een organisme wil de balans herstellen. Als jij in de winter na het buiten zijn bij de paarden, verkleumd ben en onder een warme douche gaat staan zul je dan warm worden. Maar al stap je uit de douche heb je het weer koud. Maar als je je koude handen juist onder een koude kraan houd, dan worden ze daarna warm.
Ook zonder ze onder de kraan te houden werkt dat: Iedere winter merk ik dat weer: Als mijn handen ijskoud zijn, en je wacht nog heel even: Daarna gaan ze gloeien en worden ze warm. Dat is mijn zelfherstellend vermogen, mijn levenskracht! (die dus bij mij goed werkt, als je handen NIET warm worden, is er dus iets mis, want dan bevriezen ze dus echt :j (dit is natuurlijk altijd afhankelijk van de wisselwerking tussen jou levenskracht, jou zelfherstellend vermogen en de "heftigheid" van de prikkel, in dit geval kou en de tijd waarin je aan de prikkel bent blootgesteld)
Maar even terug naar de homeopathie: Het lichaam wil dus de balans herstellen.
Een middel zorgt bij een gezond mens voor symptomen. Bij een ziek mens doet het middel eigenlijk hetzelfde: Hij zorgt voor symptomen. Echter omdat de mens of dier deze symptomen al heeft, omdat ze hetzelfde zijn, merk je dat niet zo. Echter door deze prikkel, die hetzelfde is, maar door t potentieren net iets anders, gaat je lichaam er wel op reageren: Tegengesteld. Dus reageert met genezend op de symptomen van het middel, maar daardoor doven je eigen symptomen ook uit. Omdat die hetzelfde zijn en je lichaam daar dus tegengesteld op reageert. Je zelfherstelend vermogen herstelt de balans weer.

Ik hoop dat ik het zo enigzins uitgelegd heb. Het blijft natuurlijk ingewikkeld, dat snap ik. Maar voor mij zit er een logica in. En het gaat natuurlijk heel veel verder dan dit, omdat er zoveel meer meespeelt door de complexe ziekten van tegenwoordig. Maar de basis is dit.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties/ vragen!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:41

Leetje, bedankt voor je uitleg, interessant!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:54

Verrek, deze uitleg kan ik volgen. Het zelfherstellend vermogen van ons lichaam is groter dan we zelf beseffen, dat geloof ik meteen. Ik heb dan wel weer moeite met aannemen dat een paar drupjes water of alcohol dit vermogen zo sterk beinvloeden. Nou ben ik sowieso iemand die niks aanneemt zonder verklaring. En het hele energieverhaal rammelt voor mij teveel aan alle kanten, ik vind het placebo-effect nog altijd een betere verklaring. Maar ik weet van mezelf dat ik gewoon vreselijk ben hiermee, mijn hersenen moeten iets begrijpen, de verbanden kunnen zien en zolang dat niet gebeurd, kan ik onmogelijk iets als waar aannemen. (En tegelijk het ook niet zien als onwaar! Het blijft in de twijfel hangen)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:55

Hmm.. wat een verhaal. Maar wat mij toch het meest 'steekt': je bent je hond dit gaan geven, zonder dat je enige notie had wat er aan de hand was, Leetje. De symptomen zijn verdwenen zeg je.. kun je een verklaring geven waarom? Ik vind deze handelswijze toch onverantwoord en lijkt het erop dat je geluk hebt gehad.