sanie22 schreef:Allereerst, wat een verhaal! Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Hopelijk kunnen jullie vanaf nu alleen maar mooie dingen samen meemaken!
Wat betreft die bult op d'r been, mijn paard had na een trap ook zo'n bult. Lijkt op dezelfde plek te zitten. DA dacht eerst aan een schiefel, maar later toch meer aan een griffelbeenbreuk en/of een peesblessure. Voor foto's en scan naar Utrecht geweest maar daar bleek dat het erg mee viel en dat het alleen een flinke irritatie was in het been die met rust moest verbeteren.
Eigenlijk mocht ze niet op het land, maar na overleg hebben we besloten om haar toch buiten te zetten. Misschien heeft het herstel daardoor langer geduurd, ze heeft al met al een maand of 4 a 5 niets gedaan.
Bij mijn paard was de bult soms groter, dan weer kleiner. Kon ´m niet indrukken. Soms had ze ook ineens verder een heel dik been, dat dan de dag erna weer helemaal dun kon zijn. Ze heeft er helemaal niet kreupel op gelopen, maar nou is ze ook wel keihard voor zichzelf.
Verstandig om de DA ernaar te laten kijken.
Bedankt voor je verhaal!
Ja het ja enorm moeilijk, waar doe je goed aan. En dat is bij mij ook, moet ik haar zoals afgelopen 2 1/2 jaar weer uit die kudde halen en afzonderen? Liever niet. Kijk als het niet anders kan dan doe ik dat maar eind september zullen de paarden wel zachtjes aan weer naar stal komen.
Mijn paard loopt niet kreupel maar knikt afentoe, al weet ik niet of dat daardoor komt. En mirre is helaas ook een harde.. Maar morgen komt hopelijk de DA ik moet werken dus hoop dat ze savonds kan komen. Maar dat doet ze wel.
De dierenarts zegt dat het met paar dagen wel stuk minder gevoelig moet zijn, de bult zelf.
Ik houd jullie op de hoogte!