'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 18:37

Even tussendoor thuis en een update van Cassis.

Hij staat nog op de Visdonk :(:) , wel ff slikken weer een paard achter moeten laten in de kliniek, zeker omdat we dit niet ingecalculeerd hadden.

Maar het positieve, Rob ziet het zitten , wel gaat het herstel eerder tegen de 1,5 a 2 jaar aanlopen dan een half jaar..
Hij is een ernstig geval, verwaarloosde voeten en de hoefbevangenheid erbij natuurlijk.
Aan de hand van de foto en zicht op hoeven had de Dierenarts daar ook zoiets van poeh, moeilijk vooruitzicht, maar toen hij het loopje zag begreep hij wel wat we bedoelden met hij wil, hij heeft levenslust.
Hij loopt zo ontzettend 'goed' voor een paard met zulke dramatische hoeven.

Alleen Rob kon hem niet even zo tussendoor doen, wil er echt de tijd voor nemen dus daarom hebben ze hem opgenomen.
Dus even afwachten of hij er snel mee kan beginnen en dan mag hij terug mee naar huis.

Merk wel dat ik er ff doorheen zit nu :( hem achterlaten deed me echt pijn, al is het voor een goed doel natuurlijk, voelt als in de steek laten, hij voelde zich zo lekker bij ons en nu denkt hij misschien dat we hem ook al achterlaten...of ik ben nu even uber sentimenteel ;)
Het is ook zo'n lieverd, hij laat zo merken dat hij ons al graag heeft .

En Faytje...lieve faytje, je ziet haar groeien met de dag, zal morgen kijken om foto's van haar te maken.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:42

ik denk dat cassis het echt wel begrijpt , paarden zijn niet achterlijk :(:) ;)

ik snap wel hoe je je voelt , zo hulpeloos .

fijn dat het met fay zo goed gaat .

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:56

Hij is in hele goede handen. Peter zal heeeeeeel goed voor hem zorgen op stal: het zal hem aan niks ontbreken. Als hij straks thuis komt, heeft Cass een grote stap richting herstel gemaakt.
Duim ondertussen verder voor je.

paulinebes

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:13

ja dat soort momenten kunnen in een keer heel hard aankomen. Het is nu ook donker en einde van de dag vol spanning...helpt ook allemaal niet mee. Morgen ziet het er anders uit en ga je weer volle energie en goede moed verder. De berichten zijn positief!! En het is ook zo'n blije donder; hij voelt zich daar vast ook helemaal prima en past zich wel weer aan. Hoop dat je hem snel weer mee mag nemen. Ik blijf jullie volgen en ben weer reuze benieuwd naar de foto's van andere dondertje Fay.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:22

Ik vind jou zo lief als ik je berichten lees! Echt super wat je voor die beestjes doet. Je verdient het om er straks twee prachtpaarden aan over het houden +:)+

Een dier achterlaten is nooit fijn, maar het is voor het goede doel! Kop op! :(:)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:26

:(:) Je doet het ZO goed!!!! Ik zou hetzelfde gevoel hebben maar het komt goed. Als je morgen of overmorgen weer naar hem toe gaat en hij je weer ziet, weet hij zeker dat het goed is! Even een knuffel voor jou........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:27

Ik snap dat je het beste voor het paard wil en wat je er allemaal voor doet maar eigenlijk vraag ik mij af of je het paard niet veel beter uit zijn lijden kan verlossen. Je kan niet heel de wereld helpen en het paard gaat een onzekere, pijnlijke en stressvolle situatie tegemoet terwijl inslapen veel minder belastend voor het paard is.
Ik vind het op zich wel bewonderingswaardig wat je allemaal voor je dieren doet maar eigenlijk vind ik het naïef en ondoordacht. Ik denk dat je je energie en geld veel beter in een gezond paard kan investeren.
Maar desondanks wens ik het paard natuurlijk wel het allerbeste toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:38

Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat ondanks dat Rob en Antoon van Nassau erg kundig zijn zij toch ook geregeld te ver gaan in het 'goed' krijgen van paarden. Zij overschrijden wat mij betreft wel eens de grens van het toelaatbare. De eigenaar wil natuurlijk dat het paard goed komt en deze hoefsmeden verdienen er ontzettend veel aan. Dat is op zich prima natuurlijk maar ik vind dat zij soms te ver gaan in hun behandeling. Het baasje is blij als het lukt, van Nassau is blij want het zijn heren die behoorlijk arrogant zijn(tenminste, dat vind ik) en of het paard blij is tijdens die behandelingen is maar de vraag.

Ik weet wel waar voor mijn paarden de grens ligt. Soms is houden van ook loslaten. Ook al zijn er altijd mensen, hoefsmeden, alternatieve genezers enz. die het nog wel willen proberen. Inslapen is soms gewoon veel minder belastend en pijnlijk voor een paard dan een behandeling waarvan je niet weet hoe dat eindigt.

Ik schrijf dit niet om te te kwetsen Inge maar wil je graag ook de andere kant laten zien . Succes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-13 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:38

Anoniem schreef:
Ik snap dat je het beste voor het paard wil en wat je er allemaal voor doet maar eigenlijk vraag ik mij af of je het paard niet veel beter uit zijn lijden kan verlossen. Je kan niet heel de wereld helpen en het paard gaat een onzekere, pijnlijke en stressvolle situatie tegemoet terwijl inslapen veel minder belastend voor het paard is.
Ik vind het op zich wel bewonderingswaardig wat je allemaal voor je dieren doet maar eigenlijk vind ik het naïef en ondoordacht. Ik denk dat je je energie en geld veel beter in een gezond paard kan investeren.
Maar desondanks wens ik het paard natuurlijk wel het allerbeste toe.

lijdt dit paard dan?Ik kreeg niet echt de indruk toen ik hem door de wei zag bokken
Ik geef je gelijk als het om een paard van boven de 25 gaat,dit dier is 6 jaar oud.
De grootste oorzaak van zijn probleem is slecht hoefonderhoud.Want ja...daar kan een paard wat bevangen is geweest weer bevangen van worden.

Ik vind TS niet naief en ondoordacht.Ze krijgt advies van een hele goede kliniek.Die erg veel ervaring hebben met HB.
TS....pin je niet teveel vast op slechte foto's...ik heb menig paard goed zien lopen met erg slechte foto's.(en andersom ook)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:42

Anoniem schreef:
Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat ondanks dat Rob en Antoon van Nassau erg kundig zijn zij toch ook geregeld te ver gaan in het 'goed' krijgen van paarden. Zij overschrijden wat mij betreft wel eens de grens van het toelaatbare. De eigenaar wil natuurlijk dat het paard goed komt en deze hoefsmeden verdienen er ontzettend veel aan. Dat is op zich prima natuurlijk maar ik vind dat zij soms te ver gaan in hun behandeling. Het baasje is blij als het lukt, van Nassau is blij want het zijn heren die behoorlijk arrogant zijn(tenminste, dat vind ik) en of het paard blij is tijdens die behandelingen is maar de vraag.

ik vind dit nogal een beschuldiging....het is aan de eigenaar hoe ver hij wil gaan.
Of ze arrogant zijn weet ik niet.Ik begrijp wel dat de ene klant kan lezen en schrijven met van nassau en de andere huilend weer vertrek omdat het commentaar ze niet aanstaat.
Maar kundig zijn ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:45

Geerke, jouw mening is net zoveel waard als mijn mening. Ik ben goed bekend met de heren hoefsmid en met de kliniek. Dus denk dat ik weet waar ik over praat. En daarbij, het is mijn mening. Een ander heeft misschien een andere mening. ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:50

@Gast5428 even paar blz terug filmpje bekijken van Cassis....even goed kijken <<) Erg lijden doet ie op dit moment echt niet...en de levenslust spat zo van het scherm...kan je dit paard een 2e kans ontnemen ??? Inslapen kan altijd nog, maar is ook in mijn ogen op dit moment echt geen optie :)

@Inge ze achterlaten op de kliniek is altijd klote ! Maar gelukkig denkt een paard niet zoals wij en zal de grote grijze met op tijd en stond zijn natje en zijn droogje ook niet ongelukkig zijn en zal hij het je graag vergeven dat je hem daar even in de handen van Rob gelaten hebt :D ....En ik vermoed dat ze hem daar toch geen muesli's meer gaan geven zoals in Merelbeke... 8)7
Enne...het is maar voor heel even, dan kan hij weer terug naar zijn vriendjes en bovenal naar zijn echte thuis bij jullie ! :)
Al enig nieuws wanneer Rob 'm kan doen ?

En _/-\o_ voor Faytje !! De baasjes even lekker laten schrikken...klein ondeugend ding }> Doen ze alleen maar als ze zich goed in hun vel voelen !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:54

Anoniem schreef:
Geerke, jouw mening is net zoveel waard als mijn mening. Ik ben goed bekend met de heren hoefsmid en met de kliniek. Dus denk dat ik weet waar ik over praat. En daarbij, het is mijn mening. Een ander heeft misschien een andere mening. ;)

uiteraard is jouw mening net zoveel waard....ik ben niet bekend met de heren.
Maar ik heb wel al 24 jaar een chronisch hoefbevangen paard,die met de juiste hoefverzorging door mijn eigen hoefsmid gewoon rad loopt.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:55

La pucelle :ik ben benieuwd wat jouw kennis en kunde op paardengebied is, dat jij van afstand kan bepalen of die paarden, die geholpen zijn, beter af waren gweest als ze ingeslapen zouden zijn en de eigenaren de verkeerde keuze hebben gemaakt.
Van achter je pc is gemakkelijk oordelen als je het paard, zijn medische geschiedenis en de omstandigheden niet kent.

Ik weet waar ik het over heb, want ik ben een van die eigenaren, die jij denkt te kennen en over denkt te kunnen oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:59

Gast5428 is het hele topic al pessimistisch, ik lees er maar gewoon overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:00

Ik laat mij niet graag uit over mijn ervaringen maar ik ben een insider wat betreft Visdonk. Dus denk dat ik wel weet waar ik over praat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:01

Mindim schreef:

Je mag mij pessimistisch noemen, ik noem het objectief. ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:04

Ik moet wel zeggen dat hier gezegd wordt kijk het filmpje maar het blijft een paard dames, sommige paarden laten nou eenmaal geen pijn zien.
Het zijn vluchtdieren, mijn merrie liet pas pijn zien als ik er niet was bijvoorbeeld.

Een herstel van 2 jaar zou ik niet voor kiezen, nooit.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:06

Anoniem schreef:
Mindim schreef:

Je mag mij pessimistisch noemen, ik noem het objectief. ;)

Objectief is het niet als je al een mening hebt over de behandelaar ;) Dan ben je namelijk al bevooroordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:06

smurffie schreef:
Ik moet wel zeggen dat hier gezegd wordt kijk het filmpje maar het blijft een paard dames, sommige paarden laten nou eenmaal geen pijn zien.
Het zijn vluchtdieren, mijn merrie liet pas pijn zien als ik er niet was bijvoorbeeld.

Een herstel van 2 jaar zou ik niet voor kiezen, nooit.

Tussen geen pijn laten zien en levenslust uitstralen, zit natuurlijk wel een verschil. Hetzelfde als 2 jaar herstel geen 2 jaar lang pijn en ellende hoeft te betekenen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:08

Mindim schreef:

dat valt niet mee :')
Ik vind het vooral niet leuk voor TS....die heeft met Fay al een rottijd achter de rug,en heeft nu gewoon de zorg op zich genomen van Cassis.
TS is prima in staat om te weten wanneer het genoeg is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:09

Mindim schreef:
Objectief is het niet als je al een mening hebt over de behandelaar ;) Dan ben je namelijk al bevooroordeeld.

Beter lezen Mindin.
Objectief kun je pas zijn als je de feiten hebt. Dus als je met niets beters gaat komen dan laat ik de discussie met jou graag aan mij voor bij gaan.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:12

Welke feiten heb jij dan over cassis tot je beschikking dat jij daar over kan oordelen.?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:14

Laten we de negatieve reactie's maar gewoon negeren. We zijn hier om TS te steunen en haar updates te lezen en niet om te discusiëren omdat een iemand een andere mening heeft. :D