Ik ga het in ieder geval meenemen en woensdag overleggen wat de mogelijkheden zijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
R12312 schreef:femo schreef:ik snap wat je zegt, maar heb jij een paard met Ks? ik ben namelijk heel wat voorzichtiger dan wat jij nu voorsteld!
Meerdere met een diversiteit aan slijtage aan het skelet.
femo schreef:Dan handelen wij het gewoon echt anders. ik ben ook welvan het doorpakken. maar als mijn paard echt zulke heftige dingen laat zien, zou ik eerder gaan kijken naar bute ofzo. dan sluit je die pijn igg uit.
R12312 schreef:femo schreef:Dan handelen wij het gewoon echt anders. ik ben ook welvan het doorpakken. maar als mijn paard echt zulke heftige dingen laat zien, zou ik eerder gaan kijken naar bute ofzo. dan sluit je die pijn igg uit.
Maar wat nou als die heftigheid uit brutaliteit komt........dan kan je er buut in stoppen zoveel je wil, maar dat werkt niet. En met de diagnose KS denk je dan al snel dat het paard pijn heeft terwijl hij je gewoon een rondje in de maling neemt.
Het is heel moeilijk te zeggen of een paard last heeft van een rontgenologisch iets. Maar vaak valt het op dat met een goede handige ruiter erop het dier nergens meer last van heeft.
R12312 schreef:femo schreef:dat snap ik, maar je moet het toch eerst uitsluiten. als je hem bute geeft, en hij doet niets, weet je dat het pijn is. als hij wel blijft bokken kan het brutaliteit zijn.
Maar zoals ik hierboven heb beschreven zul je in sommige gevallen ook door een pijngrens heen moeten trainen.
femo schreef:Maar door de pijn van de KS zul je niet doorheen kunnen rijden. eerder spiertechnisch.
Eerst uitsluiten, dan doorpakken. niet eerder.
R12312 schreef:femo schreef:Maar door de pijn van de KS zul je niet doorheen kunnen rijden. eerder spiertechnisch.
Eerst uitsluiten, dan doorpakken. niet eerder.
Jawel, je kunt de spieren erom heen aanpakken. Mensen met extreme rugpijnen en slijtage in de rug gaan juist sporten om hun buik en rugspieren sterker te krijgen. Die moeten ook door een pijngrens heen om alles weer functioneel te krijgen.
Suzanne F. schreef:Eens met Femo.
En ik zou zo'n paard ook eerst echt aan het werk willen zien aan de longe voordat ik er met een gerust gevoel op zou gaan. En dan bedoel ik niet aan een halster of heel lang laag aan een longeerhulp maar echt getraind aan de touwtjes. Dan kan je de reactie ook al goed peilen en daarbij train je dan de spieren ook al. Dan kan je de grootste spierproblemen er ook al uithalen. Dus eerst sterker en losser maken aan de longe voordat je er sowieso op gaat.
femo schreef:Jahaaa, ik snap dat ook wel. maar ik vind het risico te groot dat je het paard zn rug kapot rijdt, omdat het misschien ook wel de spieren zijn. bovendien denk ik niet dat het zomaar de spieren zijn, omdat dit paard ontploft bij het aandraven. veel aannemelijker dat het die ks zijn. bovendien kun je heel goed voelen en zien of het de spieren zijn. die van mij heeft ook af en toe spierpijn in dr rug, maar als ze dan warm is, heeft ze nergens meer last van.
R12312 schreef:Maar dat doet Danoesje toch al maanden?