Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:28

ach... :(:) :(:) voor jou en paardlief... ik ga heel hard duimen.... !!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:45

Jeetje Rchell, ik lees al vanaf het begin mee en had nu toch wel gehoopt dat het over zou zijn! Wat erg zeg :(:)

Ik zou zelf inmiddels een andere kant op gaan denken. Hoe lang wil en kun je dit nog aankijken? Ik bedoel dit overigens totaal niet rottig, ik ben gewoon benieuwd hoe jij erover denkt :(:)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:27

Mijn duimen draaien ook voor jullie!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:56

Goh. Heel veel sterkte. Ze zouden paarden toch eens wat beter moeten maken zonder die koliekgevoeligheid!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:08

Is hij al wat opgeknapt, of zijn jullie nu op de kliniek?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:37

Ik denk haast dat je onderweg bent naar de kliniek. Ik denk aan jullie en duim voor jullie. Wat een tegenslag meis.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:39

Ook een stille meelezer,
Ik vind 't erg naar voor je!
Ik duim mee!
STERKTE!! :(:)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:41

Aan je laatste bericht te lezen, verwacht ik nu eigenlijk ook dat je weer onderweg bent naar de kliniek (of ben je waarschijnlijk al op de kliniek). Ik hoop dat ze daar wat kunnen betekenen voor jullie. Sterkte!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:22

Dank jullie wel voor alle berichten.. het gaat sinds vanmorgen eindelijk de goede kant op. Hij is wat rustiger en ondanks zijn opgetrokken buik, minder echte symptomen. Heb zowel met Laarakker als met Utrecht uitgebreid overleg gehad en beide weten niet wat dit is of wat het weer veroorzaakt heeft.. kortom: behalve doorgaan zoals we nu doen kunnen we niet anders.. Laarakker blijft op hun manier ondersteunen en meedenken en Utrecht doet de spoedproblemen. We moeten gewoon zo snel mogelijk op het gras in de hoop dat het daar wel goed op gaat.
Mest wordt momenteel nog een keer onderzocht evenals zijn bloed.

Verder zijn er 4 nieuwe paarden bijgekomen op stal en ik had voorheen ín de ruinen-paddock een afgezet stuk voor mijn meneer. Helaas zijn 3/4 paarden ruinen en moest ik plaatsmaken. Nu heb ik naast de paddock een stuk gekregen waar hij kan staan, wat heel fijn is.. echter bleek er voorheen (het is nu zandgrond) gras te hebben gestaan waardoor er enorm veel lange dikke wortels in de grond zitten.. en ja.. een hongerig paard eet alles :( dus ook wortels...
Dus vanmorgen tussen al het wandelen door samen met de stalhouder 3 (!!) volle grote kruiwagen met wortels uit de grond gehaald.. Hele stuk (ongeveer 36m2) afgegraven en "gezeeft".. Helaas blijven die krengen maar opduiken dus heb voor morgen 9 kuub schoon wit zand besteld wat gestort wordt.. heeft mijn vent eindelijk een mooie paddock met buren/vriendjes ernaast.. aan de andere kant ben ik nu wel echt gesloopt..
Dankzij hele lieve stalgenoten wordt hij vandaag 8 keer over de dag gevoerd (telkens maar een handje) en telkens een kwartier gestapt.. Ik zit nu op mijn werk en kan niet wachten tot de avond voorbij is, dan ga ik direct richting bed (mits op stal alles goed gaat) zodat ik me morgen weer om 06:00 kan melden bij meneer.. Hopen dat de licht stijgende lijn zich voortzet..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:24

Och wat een stress zeg en wat fijn dat het weer een beetje goed gaat. Fijn dat beide klinieken je nu ondersteunen en samenwerken. Nu maar hopen dat het snel weer nog beter gaat en dat het mooie weer er aan gaat komen!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:33

Fijn hoor! Neem een warme douche tegen de spierpijn!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:34

Jammer dat het zo op en neer gaat met hem.
Beangstigend is het ook omdat ze het verder ook niet weten waardoor en wat dit veroorzaakt.

Maar ik denk ook dat je je moet voorbereiden op een afscheid waneer je paardje zo'n pijn blijft houden en telkens weer terug valt.

Ik hoop zo op een goede afloop en fijn dat je zoveel steun en hulp krijgt van je stalgenoten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:53

Gelukkig weer beetje positief bericht.
En wat een fijne stal heb je zeg, dat ze zo meedenken en een speciaal plekje voor je peerd gecreeerd hebben.
En super stalgenoten.

Veel sterkte.
(ps: mss is een graaskorf nog een idee, als hij teveel in het zand gaat graven)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 17:03

Dank je wel voor het meedenken maar een graaskorf is geen optie.. hij heeft er op Utrecht binnen 1 dag 2 gesloopt.. dus dat is geen optie.. ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:06

Jij zet je wel ongelooflijk in voor je paard zeg!

:(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:26

Lieve TS,wat neem ik mijn petje voor je af zoals jij door het vuur gaat voor je paard.
je verdient een dikke pluim voor al je inzet en liefde,zoals je al het onmogelijke mogelijk probeert te maken.
je bent een kanjer!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 17:27

Dank je wel! erg lief van je... doe gewoon mijn best voor mijn ventje.. Denk dat ieder écht paardenmens het beste wil voor zijn beestje.. :D

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:51

Oh jeetje zeg, ik schrok weer toen ik je berichten las dat het zo slecht weer ging. Waardoor komt dat dan toch he? Dat zou je zo graag willen weten!
Fijn dat hij zich nu ietsje beter voelt. En wat een werk heb je weer voor hem verricht. Is het niet al het vele stappen, maar om een paddock af te graven. Knap hoor. Ik hoop dat je ventje zich snel weer goed voelt.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:24

Wow wat een tegenvaller weer, respect voor jou en wat sta je op een super stal met al die behulpzaamheid zowel van de staleigenaar als je stalgenoten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:06

Ups en Downs maar nu weer op naar de ups, zou best weleens kunnen dat hij teveel wortels heeft geknabbeld en misschien ook teveel zand binnen gekregen ? Nog iets opgevallen in de mest ?

Top wat je allemaal doet, kunnen veel andere een voorbeeld aan nemen. _/-\o_

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 20:17

het verhuizen van paddock is sinds gisteren, dus de koliek begon ervoor al.. Hij is de wortels aan eten omat hij moest vasten en zo'n honger had, dus hij heeft totaal maar 10 min in de nieuwe paddock gestaan. Aangezien we de komende dagen voer weer moeten opbouwen heeft hij gisteren en vandaag binnen gestaan en heb ik, tesamen met mijn lieve stalgenoten zo veel mogelijk aan de hand gestapt / laten lopen in de longeerton..
Aan de mest is niets opgevallen behalve dat hij vanmorgen pas paraffine-mest had.. en dat heeft hij woensdagmiddag gekregen := oftewel zijn darmgang is weer enorm traag.. De mest krijg ik maandag uitslag mbt het onderzoek evenals zijn bloed.. dus ben benieuwd..
Morgen om 09:00 komt het nieuwe zand *\o/* dus dan kan meneer weer hele dagen naar buiten met sociaal contact :j

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:26

wat sneu zeg weer voor je paard!

Sterkte, ik weet hoe het is en ik leef met je mee. Je doet wat je kunt!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:27

Pffff en het ging zo goed :( sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:57

Wat maak jij vreselijk veel mee met je paard zeg :(:) Wat ontzettend poedersuiker ook dat ze maar niet kunnen vinden wat het is! -O- Ik hoop dat je er nog achter komt.. Heel veel succes en sterlte!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:20

Jeetje das schrikken!Dikke knuf xxx