Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Van de Dr. Vogel middeltjes die ik zelf heb staan ben ik iig door ervaring overtuigd dat ze heel goed kunnen werken, ik geloofde er voor geen meter in maar heb toch ervaren dat het enorm goed werkte.
Ik krijg namelijk snel last van mijn maag enzo als ik wat teveel onder spanning sta. Kan dan ook erg misselijk en naar worden.
pmarena schreef:Maar Esther, ken jij van elk bestaand middeltje de samenstelling dan, dat je zo kunt zeggen dat een middeltje waarvan ik heel duidelijk merk dat het werkt....geen aantoonbare werkzame stof bevat ?
iet_patron schreef:kwakzalverij is: als iemand zegt dat het werkt (en voor veel geld verkopen), maar het werkt helemaal niet (hierbij kan je denken aan medicijnen, apparaten, wasmiddel enz)
Citaat:o.a. Dierenwelzijn staat hoog op de agenda, veel eigenaren willen hun paard optimaal verzorgen
Wilrieke schreef:Ik ben één van de therapeuten van HeelDier. Er staat inderdaad in de regel onder HeelDier dat het om Andere Zorg gaat. Naast 'vage therapiën' waar ik als Quantum Touch-therapeut onder zal vallen, zijn er ook 'gewoon' fysiotherapeuten en masseurs aangesloten.
Gisteren was de open dag die we organiseerden in Harmelen. Ik kreeg diverse mensen bij me die niet zoveel konden met wat ik deed, maar die na enkele minuten behandelen verbaasd waren over het effect van een behandeling. En die me nu, een dag later, mailen met reacties. Met verzoeken voor een volledige behandeling.
Ik sta erg open voor commentaar en reacties. Mochten jullie openstaan voor dialoog of een ervaring, dan zijn jullie erg welkom om een QT sessie te ervaren. Ik ben het er mee eens dat er, doordat er geen beroepsregels zijn, zeker therapeuten rondlopen die niet zoveel toevoegen. Maar ik zou het prachtig vinden om je te laten ervaren dat niet alle andere zorg direct het (negatieve) stempel kwakzalverij verdient.
Wie durft?
Wilrieke schreef:Ik ben één van de therapeuten van HeelDier. Er staat inderdaad in de regel onder HeelDier dat het om Andere Zorg gaat. Naast 'vage therapiën' waar ik als Quantum Touch-therapeut onder zal vallen, zijn er ook 'gewoon' fysiotherapeuten en masseurs aangesloten.
Gisteren was de open dag die we organiseerden in Harmelen. Ik kreeg diverse mensen bij me die niet zoveel konden met wat ik deed, maar die na enkele minuten behandelen verbaasd waren over het effect van een behandeling. En die me nu, een dag later, mailen met reacties. Met verzoeken voor een volledige behandeling.
Ik sta erg open voor commentaar en reacties. Mochten jullie openstaan voor dialoog of een ervaring, dan zijn jullie erg welkom om een QT sessie te ervaren. Ik ben het er mee eens dat er, doordat er geen beroepsregels zijn, zeker therapeuten rondlopen die niet zoveel toevoegen. Maar ik zou het prachtig vinden om je te laten ervaren dat niet alle andere zorg direct het (negatieve) stempel kwakzalverij verdient.
Wie durft?
papagroom schreef:He..das interessant. Energie,dat is meetbaar,,,,,,of t werkt of niet is een ander verhaal,maar meetbare dingen ,daar ben ik dol op,want uit meetbare zaken valt veel te verklaren.
Wie durft?
Bandida schreef:Nombrado, dat is dan geen kwakzalver, dat is 'gewoon' een dierenarts die een fout maakt. Maar die medicatie werkt wel degelijk, en als je je aan de dosis houdt heeft het weinig risico's. Gezien het clinisch getest is en er een bijsluiter bij zit, zijn de mogelijke bijwerkingen ook duidelijk. Die had de dierenarts je in dit geval wel mogen uitleggen achteraf.
.
Bandida schreef:af.
Hoe komt dat dat 'energie geven' niet meetbaar is? Wat geef je eigenlijk, kan je dat beschrijven? Een elektrische golf? (gezien ons lichaam daarmee werkt)
Ik ken het antwoord hoor. Het is niet meetbaar omdat er niets doorgegeven wordt. Energie doorgeven is volledige autosuggestie door de toediener. Dikwijls met zo'n overtuiging dat het de omstaanders overtuigt. En het paard is vervolgens best blij met al die speciale aandacht. Goed mogelijk dat je dan iets ziet wat wij in onze taal met 'hij heeft meer energie' omschrijven, maar wat in het Engels pure religie zou zijn met 'it lifts his spirits'.