heimenke schreef:@flappie2 jeetje is dat toch balen zeg. ik heb er geen ervaring mee dus kan je er niks over zeggen. mijn paard is nu al anderhalve week hoestvrij. ik kan hem zelfs weer hooi geven, ook daar geeft ie geen reactie meer op. heb ik nu 4 dagen achter elkaar geprobeerd en de kwaliteit is echt niet geweldig. mijn zak hoestpoeder is nu na vandaag op en moet ik na overleg met de homeopaat alleen nog met de druppels doorgaan totdat deze op zijn. mijn staleigenaren hebben over hem toch echt gelijk gehad. kummelolie krijgt ie ook nog altijd.
mijn advies probeer die man eens, voordat je aan zoiets begint (je hebt al zoveel kosten gemaakt, niet dat dit voor niks is maar denk wel goedkoper). zou hij niks kunnen doen en je zou toch iets rigoreus zoals een longspoeling moeten doen, dan kan je dat nog altijd (zal ook wel een kostenplaatje zijn zo'n longspoeling neem ik aan). maar de keuze blijft natuurlijk aan jou. heel veel succes.
Ik vind het altijd een beetje lastig met die homeopatie. Ik heb in het verleden ook verschillende homeopaten gehad die er heilig van overtuigd waren dat hun middel DE oplossing was voor mijn paard. Hellaas allemaal zonder resultaat. Ik heb veel geld uitgegeven aan verschillende middeltjes die uiteindelijk niet werken. Dus ik vind het altijd wel lastig, ben bang dat ik weer een hoop geld uit geef aan iets wat uiteindelijk weer niet blijkt te werken. Zo`n paketje met poeder en druppels kost toch ook al weer 50 euro en met 1 paketje ben je er niet denk ik.
Maar het zelfde vind ik dus ook met de reguliere medicijnen. Ik heb ook daar al zo veel geld aan uit gegeven en tot nu toe blijkt niks te werken.
Ik heb nog eens gekeken naar de uitslag van zijn bloedonderzoek van een tijdje terug. En daaruit blijkt dat volgens zijn bloedwaarde hij geen allergische reactie heeft maar ook geen ontsteking, en ook zijn immumsysteem is niet hard aan het werk.
Als het hoesten door stof wordt veroorzaak of pollen enz. dan zou je in zijn bloedwaardes toch moeten zien dat hij reageerd op een allergische reactie. En als hij een virus, bacterie of ontsteking heeft dan zou je dat ook moeten terug zien in het bloed en zouden de waarden van zijn immunsysteem ook hoog moeten zijn omdat die hard aan het werk is tegen iets. Maar aan zijn bloedwaardes is dus niks te zien wat de hoest kan veroorzaken. Ik vind dit best vreemd en vraag mij nu dus heel hard af wat zijn hoesten kan veroorzaken.
Als ik een longspoeling laat doen dan wil ik ook het slijm op kweek laten zetten. Missien dat daar wat uitkomt, en ik zo kom te weten waar de hoest door wordt veroorzaakt. Ik en de DA dachten altijd dat het kwam door een stofallergie maar begin daar dus toch steeds meer aan te twijfelen. Vorig jaar toen hij ziek werd toen stond hij 24/7 buiten met alleen een schuilstal. En toen het dit jaar begon stond hij ook nog 24/7 op het land. Het was toen niet stoffig op het land. Ook begind het steeds rond september dat hij zo erg hoest, dus pollen kunnen het ook niet zijn want dan zou hij in het voorjaar er juist heel erg veel last van hebben. Ik denk dat het nu gewoon het belangrijkste is om er achter zien te komen wat de hoest veroorzaakt, en aan de hand daarvan het proberen aan te pakken en te voorkomen.
Misschien heeft hij b.v wel last van zijn hart en gaat hij daarom hoesten, en is hij daarom zo sloom.