Imago01 schreef:@liljebo: buiten het feit dat het hier in omstreken niet te vinden is, moet Imago ook dagelijks zijn medicijn. In een grote kudde op een weiland is geen goed plan: Imago laat zich lang niet altijd "vangen". Dat risico is, i.v.m. medicatie, te groot. Ook risico op blessures, mok (nattigheid, staan hier tot hun enkels in de klei) en alle andere ellende is natuurlijk veel groter. Dus ik vind dat eigenlijk geen optie.
Ik was er al bang voor dat dit niet zo simpel op te lossen was. Gedragsverandering doet zich zowel bij cushing als ook bij medicatie voor en dat is dus niet altijd onder controle te krijgen. Dat heb ik van meer kanten gehoord en ook zelf meegemaakt.
Billy had ook raar gedrag; sterk wisselend, van lief tot onberekenbaar.
Dat is nooit goed gekomen.
Dat is ook het hele probleem. In een perfecte wereld knapt een paard met cushing weer op met medicatie en heeft nog hele fijne jaren voor zich.
Maar de wereld is niet altijd perfect en een aantal paarden worden gewoon niet meer de oude.
Je hebt het gewoon niet altijd in de hand. Je kunt alles uit de kast trekken, alles doen, alle mogelijke preparaten en supplimenten verzinnen ... maar soms is het gewoon niet op te lossen.
Dus ja... ik leef heel erg met je mee. Ik vind het enorm rot, want ik weet verdomd goed wat je doormaakt.
Mocht je willen kletsen of je ei kwijt willen, mag je ook altijd pb-en.
Maar buiten dat... wil ik je alleen zeggen dat ik met je meeleef.