Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), ik moet van dag tot dag kunnen vergelijken hoe het met het schudden zit. En verder werkt die spuit maar een week dus nu een paar dagen niks doen en de week is om

Woensdag was het al een ramp, een boze pony die de hele tijd naar huis wilde (ook echt gewoon 180° omdraaien). Dus helemaal niet leuk en ook best wel gevaarlijk, om over het hoofd nog maar te zwijgen
Ligt er een beetje aan hoe hij het in stap heeft, gisteren was dat erger dan vandaag, dus als het in stap beperkt is kan ik eventueel wel onder het zadel en dan gewoon terug stappen als het te erg is .. Maar dat moet ik dus even zien 

maar longeren is geen doen. Wil m ook niet bijzetten in deze periode en dan heeft ie alle vrijheid met z'n hoofd om te gaan lopen schudden.
Ik denk zelf steeds meer en meer richting een bepaalde boom .. Eik? Al zou die volgens pollennieuws nu over zijn hoogtepunt heen moeten zijn, maar misschien zijn de Limburgse eiken wat trager
Of is alles wat later natuurlijk...

Dus daar weet ik het niet goed, al was het in het bos wel echt weer in alle hevigheid en was hij echt niet happy
Normaal loopt hij graag in het bos en liever niet in de piste, dat hij nu steeds omdraait om dan zijn uiterste best te doen in de piste vind ik heel vreemd

). En als ik aan het filmen ben verlies ik altijd wel wat aan inzet van hem.. iets met je aandacht moeten verdelen enzo

Alleen ben ik daar momenteel even niet zo mee bezig omdat ik mij er echt op focus om te ontdekken wanneer hij wel/niet schud.. Heb jij al ergens een verklaring of idee waar het vandaan komt? Dat lopen bedoel ik dan.
Dus hier lijkt het lopen een gevolg te zijn van het headshaken, eerder dan andersom. Ik krijg hem ook moeilijker gemotiveerd als hij een slechte dag heeft (wat logisch is natuurlijk). Maar ik blijf het wel in de gaten houden 
) maar volgens mij had hij minder last op dat domein dan in het bos (wat we ook wel eens deden tussendoor). Maar dat is nu echt puur op herinnering, kan ook zijn dat ik dat nu zo in mijn hoofd heb zitten omdat het vandaag op die manier ging.. Dyonne schreef:Bos is ook veel verschil van lichtinval, pollen en misschien ook wel veel beestjes?
Overigens, andere vraag, maar hoe vind je dat Cobe beweegt op het filmpje?
Mijn pony beweegt nu ook ongeveer zo (kort in de beweging) en ik vind dat echt een bezwaar. Dat is niet zoals het hoort.

).
Wel fijn dat het paardje het er goed op doet 
Het stukje langs de weides ligt in het verlengde van het stukje bos, is dus gewoon dezelfde baan & ondergrond enzo, alleen dus het ene echt tussen de bomen en het andere niet
En sorry voor de enorm slechte kwaliteit van de draffilmpjes, maar achteruit lopen en filmen is toch niet makkelijk
)

Maar ik denk eerder omdat hij schudt dat hij niet goed loopt, eerder dan dat hij schudt omdat hij niet goed loopt. Als je kan volgen
Anders zou het immers niet enkel in deze tijd van het jaar zijn, en zou hij ook niet zo duidelijk jeuk hebben aan zijn neus, of last van zijn mond... Het zit echt in die regio volgens mij, daar ben ik 99% zeker van..