[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:58

Heeft iemand ervaring met eczeemdeken 'Strong' van Atorka Ruitersport?

Afbeelding

https://www.atorka.nl/contents/nl/p2133 ... trong.html

Hij ziet er fijn uit, licht van kleur tegen de zon en de buikflap oogt erg stevig, wat ik ook belangrijk vind.
Punt is dat de hals me wat kort lijkt op de foto's van het grazende paard. En of de deken echt zo sterk is als dat ie doet lijken, want pyamamodellen zijn in mijn ervaring niet altijd de sterkste. En het is geen goedkope deken :=

Als iemand nog een andere aanrader heeft van een lichtgekleurde pyama met een lange hals en stevige buikflap hoor ik het graag :)

cinniz123

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:02

Eczemer die bij mij op het land staat was ook al heel onrustig aan het zwiepen met haar staart.
De mijne gelukkig (nog) niet!

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:11

HorseRituals schreef:
Heeft iemand ervaring met eczeemdeken 'Strong' van Atorka Ruitersport?

[ [url=m/LiEmpF.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.atorka.nl/contents/nl/p2133 ... trong.html

Hij ziet er fijn uit, licht van kleur tegen de zon en de buikflap oogt erg stevig, wat ik ook belangrijk vind.
Punt is dat de hals me wat kort lijkt op de foto's van het grazende paard. En of de deken echt zo sterk is als dat ie doet lijken, want pyamamodellen zijn in mijn ervaring niet altijd de sterkste. En het is geen goedkope deken :=

Als iemand nog een andere aanrader heeft van een lichtgekleurde pyama met een lange hals en stevige buikflap hoor ik het graag :)
Deze ooit gehad als erbij .vond heerlijke deken

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:14

Bij ons ook nog geen tekenenen van schuren hij heeft wel zijn eczeemdeken op ..Maar mag wat vaker bloot staan ff overdag tot nu toe .Ook de mugjes nog niet echt gezien ,soms wel .Hoop toch echt dat iemand het middel uitgaat vinden <<) <<)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:32

ellepel schreef:
Wat grapoig zeg die verschillen in buikflappen!
Bij appie zitten gewoon 3 riemen...recht,maar de flappen vallen wel over elkaar heen :j

De nieuwe modellen hebben de buikflappen met velcro, de oudere modellen niet. De singels staan standaard om recht dicht te doen, maar uiteraard zijn er mensen die deze toch kruisen hé :D

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:18

Ik heb vorige week een Boett masker gekocht voor mijn paard. Fijn ding qua pasvorm, laat ogen mooi vrij en sluit overal goed aan. Ik vind het alleen wel een crime om hem aan te trekken, dus als er nog iemand tips heeft graag!

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:02

zuma1 dank je voor je reactie! is de hals lang of kruipt ie omhoog? En is het een beetje n sterk deken? :)
Hier ligt de deken ondertussen een aantal dagen op en dat is maar goed ook. Het stikt al van het ongedierte :\
Farah_ die hoofdkap ziet er prettig en effectief uit. :j Is dat er niet zo een die je aan de deken vast moet naaien?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:55

HorseRituals schreef:
Farah_ die hoofdkap ziet er prettig en effectief uit. :j Is dat er niet zo een die je aan de deken vast moet naaien?

Klopt inderdaad. Nu heb ik geen boett deken maar een rsih, dus nog niet gedaan. Maar ook zonder vastmaken aan deken blijft hij perfect zitten. Vind het vooral fijn dat t gaas superfijn is en heel ruim rond de ogen heeft, ze kunnen er echt heel goed doorkijken. Alleen t aantrekken worstel ik dus nog wat mee, maar oefening baart kunst denk ik.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:35

Farah_ schreef:
HorseRituals schreef:

Klopt inderdaad. Nu heb ik geen boett deken maar een rsih, dus nog niet gedaan. Maar ook zonder vastmaken aan deken blijft hij perfect zitten. Vind het vooral fijn dat t gaas superfijn is en heel ruim rond de ogen heeft, ze kunnen er echt heel goed doorkijken. Alleen t aantrekken worstel ik dus nog wat mee, maar oefening baart kunst denk ik.

Aantrekken went echt . Denk ook juist omdat die zo strak is dat de kap zo goed blijft zitten.
Mijn paard hielp vorig jaar echt met omdoen. Als ik haar neus in de kap had deed ze haar hoofd al naar beneden zodat ik hem makkelijk omhoog kon trekken .

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:16

Haha Genja dat doet mijn merrie ook met haar deken, die houd ik onder haar neus en dan drukt ze 'm er zo doorheen :')
Maakt het aantrekken alweer een stuk makkelijker.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:25

Eerst neus er in en dan de onderkant over de kaken trekken en de bovenkant/oren als laatste. :j Ik zweer echt bij de Boettkappen, heb al 10 jaar geen anderen meer. Duur, maar echt hun geld waard in comfort, bescherming en stevigheid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:45

Voor wie niet weet wanneer de deken op moet, dit weer is groot alarm voor eczeempaarden momenteel. Vochtig, warm en geen wind. Gij zijt gewaarschuwd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:09

Appie heeft dubbel pech, en zomereczeem en er was ook een hooikoortsalarm...en dat heeft hij ook :(:)
Ja de deken kan er inderdaad nu wel op ja :j

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:25

Die van mij heeft ook hooikoorts en zomereczeem. Ik geef hem de druppels van puur (puur pollen). Sinds dien geen neusnetje oid meer nodig :)

Ja pyjama model en stevig is toch echt de BOETT deken. Heb ik jaren gehad was er heel blij mee

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:26

Zijn hier toevallig ook mensen die preventief een lage dosering prednison geven in de zomermaanden vanwege insecten/zomereczeem?
Mijn dierenarts adviseerde dat namelijk en is het enigste wat werkt voor mijn paard..
ik heb echt al heel veel geprobeerd...

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:46

Hier nog altijd zonder deken pony krijgt elke dag cavalesse en heb de derfen die ik af en toe op de staartwortel smeer.
En natuurlijk niet te veel op de wei.
Ik hou hem wel goed in de gaten mocht hij gaan jeuken gaat meteen de deken op!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:53

Zwarteparelx schreef:
Zijn hier toevallig ook mensen die preventief een lage dosering prednison geven in de zomermaanden vanwege insecten/zomereczeem?
Mijn dierenarts adviseerde dat namelijk en is het enigste wat werkt voor mijn paard..
ik heb echt al heel veel geprobeerd...

Die van mij heeft afgelopen zomer een prednison kuur gehad omdat we het ook echt niet meer wisten. Helaas deed dit ook helemaal niks qua jeuk.
Ik probeer er nu gewoon heel vroeg bij te zijn voordat de jeuk begint. Ze loopt al zo'n 2 a 3 weken met haar eczeemdeken op.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:24

Mijn oude paard (inmiddels overleden) heeft een tijdje op prednison gestaan vanwege zijn eczeem, omdat we zijn enorme gaten niet dicht kregen met onze reguliere aanpak (deken, voerbeleid, smeren, wassen). Hielp wel om de plekken die hij had dicht te krijgen, maar helaas niet tegen de jeuk. En met het verhoogde risico op hoefbevangenheid adviseerde de dierenarts om er na die eerste kuur (ik meen 10 dagen) niet verder mee te gaan.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:58

Hoe bevalt de Rambo Sweetitch Hoody ( voor de gebruikers)??

Momenteel bij Agradi afgeprijsd.....

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:02

Bij mij op stal krijgt een paard inderdaad ook Prednison tegen de jeuk. Schijnt goed te werken, maar ik durf het gewoon echt echt echt niet aan met mijn oude haflingertje. Lees iets te vaak nare verhalen over hoefbevangenheid, en met een deken, goed smeren en opletten qua voer is het bij ons nog redelijk onder controle te houden.

Ik ga dit jaar weer eens wat nieuws proberen, hoop nog steeds op HET middel tegen eczeem :D Blijven hopen. Ik heb Effol Hautlotion besteld. Op Agradi krijgt dit product goede beoordelingen. Iemand hier ervaring met Effol?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:07

Margee schreef:
Hoe bevalt de Rambo Sweetitch Hoody ( voor de gebruikers)??

Momenteel bij Agradi afgeprijsd.....

Trap niet in Agradi en kortingsacties :D Ze roepen dan: 20% korting! Maar ondertussen gooien ze eerst de normale prijs omhoog zodat ze met 20% een paar euro lager uitkomen dan de voorheen normale prijs. Hij is op dit moment wel het goedkoopst bij Agradi hoor, maar reken je niet rijk ;)

V.w.b. de deken: Fijne deken, maar mijn haflinger staat met een mega sloper in de wei en die sloopt de Rambo SIH gewoon zonder enige moeite :') Twee stuks in één zomer. Daarom ben ik vorig jaar toch maar overgestapt op de Rambo Fly Protector, en moet zeggen dat ik hier erg tevreden over ben! Supersterke deken, en veel luchtiger dan de Rambo SIH. Mijn oudje werd altijd best snel koud onder de Rambo SIH als het regende, dus dan altijd gedoe met liners enzo. De Fly Protector regent heel snel door uiteraard, maar pony is weer veel sneller droog dan onder de SIH.

Ik snap dat niet voor elke eczemer de Fly Protector voldoende is, maar voor mijn pony werkt het perfect. Dus erg blij mee!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:20

Ja ik ben super tevreden met de rambo sweet itch hoody. Hiervoor had ik BOETT ook fantastisch maar de prijs vd RSIH vind ik wel fijner :-+
En moet zeggen dat ik ze allebei top vind. Hij heeft hem nu de tweede zomer en is nog heel xD

Ik ga deze zomer fibra anti itch voer proberen. Is goed betaalbaar (17 euro) en natuurlijk daar hou ik wel van :)
Ook heb ik nu TKC 97 dat werkt bij die van mij ook super hij staat nu zonder deken (is bij de wasserij) 24/7 buiten en schuurt nauwlijks

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:02

evelienn28 schreef:
Hier nog altijd zonder deken pony krijgt elke dag cavalesse en heb de derfen die ik af en toe op de staartwortel smeer.
En natuurlijk niet te veel op de wei.
Ik hou hem wel goed in de gaten mocht hij gaan jeuken gaat meteen de deken op!

Ik ben 4 weken geleden ook gestart met de cavalesse. 3ml per dag. Maar na een week werd het ineens mooi weer en kreeg ze bulten en jeuk. Ik ga op advies van de dierenarts nog even door.met een kleine dosering prednison nu en dan rustig weer afbouwen om te kijke of ze het trekt op de cavallese.. Hoelang heeft het bij jou geduurt voordat het werkte?

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:04

Hier al 3 jaar lang beland ik iedere keer weer op de prednison. Ik wilde daar graag vanaf omdat het natuurlijk ook gewoon niet gezond is. Maar ieder jaar andere middeltjes proberen werkt niet. En kost mij echt enorm m'n portemonnee en vind het zo zielig voor m'n paardje. Met prednison heeft ze weinig tot geen last(wel deken op).ieder jaar kan ze het wel aardig redden op 1 schepje. Dus dat valt best wel mee. Daarom overweeg ik nu om het preventief zomers te geven.. wat een hel is dat die zomereczeem..

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:15

Hoihoi, stiekeme meelezer meld zich O:)
Ik heb een pony die jeuk in de manen heeft, vorig jaar begon ze vanaf september ineens te schuren. Ik twijfel of het ZE is omdat ze zo laat pas begon te schuren terwijl ze vanaf mei zonder deken dag en nacht buiten stond.

Nu heb ik van een vriendin de volgende spullen van Dechra gekregen:
- MalAcetic shampoo (voor benen van onze tinkers)
- DermAlley Oatmeal shampoo + conditioner (voor de manen)

Iemand ervaring mee?

Vorig jaar heeft ze een stuk manen weggeschuurd en heb ik het met 2 weken weer jeukvrij gekregen met Derfen. Nu voer ik sinds deze week al onze tinkers dagelijks 1 schepje Finecto en heb ik weer Derfen klaar liggen maar ben wel benieuwd naar de spullen van Dechra