[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Euquincy

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:47

@Niels - Ik denk dat het met exzeemdekens minder snel gebeurd. Onze fries staat 24/7 (tenzij er met haar gewerkt wordt) onder de ZE deken maar heeft mooie lange manen, zlefs aan het eind v.h seizoen.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:26

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:42

oei bloempie wordt er idd niet beter op :o. Mijn paard schuurde zich ok wel eens in stal uit verveling maar dat was enkel beetje pleeborstel ofzo. Ik vind dit wel heel extreem voor allen verveling te zijn.... hoop dat je snel achter bent wat het is en watje aan kan doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:46

bloempie heb je iets veranderd in de voeding toevallig?
verveling of stress zou misschien wel kunnen,maar ik vind dit meer hebben van een allergische reactie ergens op.

misschien ander hooi of strooisel?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:55

nee, er is niets veranderd in zijn voeding. Hij staat nu sinds maart op deze stal en sinds die tijd heeft hij hetzelfde voedsel gekrgen.. Wel voeren we hem meer hooi bij zodat hij nog wat te doen heeft op stal... Als het dit pinksterweekend nog niet beter is geworden laten we er dinsdag even een DA naar kijken...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:59

apart he dat er dan zoiets ontstaat?
enige waar ik zelf zo aan kan denken is dat het hooi misschien iets te rijk is?

nou ja,hopelijk knapt het wel snel weer op,vervelend als ze zo rondlopen

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:04

Ja, erg vreemd! Hopelijk knapt het inderdaad snel op.... Daar zat ik ook aan te denken, maar meestal krijgt ie dan dikke benen... We kijken het gewoon maar even aan tot dinsdag....

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:22

:wave:

Ik heb een vraagje, mijn haf heeft een beetje zomerexeem.
Nu wil ik haar maanen graag vet houden, ik had gehoord dat je dat ook met body lotion kon doen.
Welke body lotion gebreuken jullie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:24

geen,ik heb daar echt slechte ervaring mee omdat het vaak geparfumeerd is en veel paarden daar niet tegen kunnen.

als je de manen vet wilt houden dan kun je net zo goed eczemabalm halen,(even zoeken op google)die is vet en speciaal voor zomereczeem gemaakt.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:28

Ok heel erg bedankt !

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:33

Thea_Dinske schreef:
:wave:

Ik heb een vraagje, mijn haf heeft een beetje zomerexeem.
Nu wil ik haar maanen graag vet houden, ik had gehoord dat je dat ook met body lotion kon doen.
Welke body lotion gebreuken jullie?

ik gebruik af en toe notenmelk om het vet te houden :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:08

Niels schreef:
Maar sterven juist de manen niet af als je ze 24/7 onder de deken hebt? Dat gebeurt ook snel met winterdekens, of gebeurt het niet met eczeemdekens omdat die beter ademen?

Het zijn lichte vrij dunne dekens, ze zijn ervoor gemaakt op te kunnen blijven.
Winterdekens blijven ook de meeste tijd op hoor, die zijn wat zwaarder dus daardoor gaan de manen eerder stuk, maar die kun je ook niet opeens aflaten!
Een losse hals bij een winterdeken is minder schadelijk voor de manen, omdat het lichter is/beter meebeweegt.

Bloempie, er kunnen best bijv. wat andere kruiden in het hooi zitten hoor, het is niet altijd precies hetzelfde.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:36

MirandaFuego schreef:
Niels schreef:
Maar sterven juist de manen niet af als je ze 24/7 onder de deken hebt? Dat gebeurt ook snel met winterdekens, of gebeurt het niet met eczeemdekens omdat die beter ademen?

Het zijn lichte vrij dunne dekens, ze zijn ervoor gemaakt op te kunnen blijven.
Winterdekens blijven ook de meeste tijd op hoor, die zijn wat zwaarder dus daardoor gaan de manen eerder stuk, maar die kun je ook niet opeens aflaten!
Een losse hals bij een winterdeken is minder schadelijk voor de manen, omdat het lichter is/beter meebeweegt.

Bloempie, er kunnen best bijv. wat andere kruiden in het hooi zitten hoor, het is niet altijd precies hetzelfde.

Dat is inderdaad waar. Mijn moeder is vandaag geweest en het was al wat minder vurig. Ik ga zelf morgen weer, dus dan kan ik weer zelf ffies kijken..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:37

Hier nog stééds geen extreme jeuk (jeuk aan de ogen is hier over dankzij hoofdkap :j )

Ik gebruik nu enkel nog dat poeder van het NML onderzoek.
Geen idee of het hier mee te maken kan hebben,
maar in elk geval doet ze het super dit jaar :D

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:32

Ik heb een vraagje over de rsh eczeemdekens. Iemand hier ervaring mee?? Zijn ze sterk? En blijft de hals goed op zijn plek zitten. Ik ga er misschien een kopen want die van mij heeft er al 1 gesloopt en de deken die hij nu heeft van pagony vind ik niet super en is waarschijnlijk ook vrij snel kapot. http://www.eczeempaarden.nl/

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:26

Loes2009 schreef:
Ik heb een vraagje over de rsh eczeemdekens. Iemand hier ervaring mee?? Zijn ze sterk? En blijft de hals goed op zijn plek zitten. Ik ga er misschien een kopen want die van mij heeft er al 1 gesloopt en de deken die hij nu heeft van pagony vind ik niet super en is waarschijnlijk ook vrij snel kapot. http://www.eczeempaarden.nl/

Bedoel je de rsih?
Dat is een heel stevige deken, de onze is nu wel al een beetje stuk, maar normaal hadden we er anders al 4 van de pagony moeten kopen, daar gingen er twee per seizoen van stuk en was ik ook nog constant aan het naaien.... :roll:
Bij ons paard blijft hij heel goed op de plaats liggen.

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:07

MirandaFuego schreef:
Loes2009 schreef:

Bedoel je de rsih?
Dat is een heel stevige deken, de onze is nu wel al een beetje stuk, maar normaal hadden we er anders al 4 van de pagony moeten kopen, daar gingen er twee per seizoen van stuk en was ik ook nog constant aan het naaien.... :roll:

Nja zou kunnen ik d8 dat het rsh heet, mr zij beetje wit kleurig.
Klinkt goed !

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:49

Hier nog steeds geen eczeem :n

staart:

Afbeelding

manen:

Afbeelding

<3
Afbeelding

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:00

bloempie186 schreef:
Nou helaas zag het er vanmorgen niet beter uit, maar slechter en is het waarschijnlijk toch echt schuren... Of het jeuk of verveling is weten we nog niet, maar we hebben het nu met betadine en gekookt water schoongemaakt en er msm zalf opgesmeerd.... morgen maar weer verder kijken...

Voor geïnteresseerden, foto's van hoe het er vandaag uit zag:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7NLIVKNT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XVMWKKQN.jpg

Oh bah.. ziet er inderdaad uit als schuren..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:12

Loes2009 schreef:
MirandaFuego schreef:

Bedoel je de rsih?

Nja zou kunnen ik d8 dat het rsh heet, mr zij beetje wit kleurig.
Klinkt goed !

De RSH en de Rambo Sweet Itch Hoody RSIH zijn twee heel verschillende dekens.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:49

ziet er netjes uit Elamor!
Wat doe je dit jaar tegen de eczeem dan, dat er nog geen jeuk is?

Wisse heeft wel jeuk, zag gisteren al wat afgebroken manen maar was na de les vergeten Derfen te smeren. Vandaag de halve dag op gras gestaan en nog steeds jeuk uiteraard, op de poetsplaats wou hij ook steeds even schuren. Heb na het rijden de manen even gewassen en daarna Derfen gesmeerd, als het goed is heeft hij dan nu geen jeuk meer. Ben benieuwd hoe hij er morgen bij staat :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:07

opisop_shop schreef:
ziet er netjes uit Elamor!
Wat doe je dit jaar tegen de eczeem dan, dat er nog geen jeuk is?

Wisse heeft wel jeuk, zag gisteren al wat afgebroken manen maar was na de les vergeten Derfen te smeren. Vandaag de halve dag op gras gestaan en nog steeds jeuk uiteraard, op de poetsplaats wou hij ook steeds even schuren. Heb na het rijden de manen even gewassen en daarna Derfen gesmeerd, als het goed is heeft hij dan nu geen jeuk meer. Ben benieuwd hoe hij er morgen bij staat :)

Ik heb de deken er al sinds maart op:). Maar het lijkt wel of ze gewoon niet meer schuurt. Vorig jaar had ze ondanks haar deken die ze 24 uur p d droeg alsnog beste schuurplekken.

Ik heb spray die erg goed werkt tegen de mugjes en speciale muesli voor de eczeem.

Edit: pony van stalgenoot bijt de deken regelmatig kapot waardoor ik hem moet naaien en ook in de dagen dat ze zonder moet staan geen teken van eczeem.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:08

Elamor, wat voor muesli gebruik jij?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:10

muesli mix van st. hippolyt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:00

maar elamor,je hebt dus wel gewoon de deken er op?
meestal is het dan logisch dat er dan geen jeuk meer is.

appie reageerd op jong gras en daardoor heeft hij nu wat jeuk,maar de andere eczemer op stal staat schraler en daar gaat het heel goed mee :j