Het lijkt nu goed te gaat. Ik heb vanmiddag wel een lange staprit gemaakt, zonder deken en dat is eigenlijk vragen om problemen, dus ik ben er een beetje bang voor...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Napie schreef:Even een vraagje: kan een paard nu nog zomereczeem krijgen? Mijn pony heeft nooit geschuurd maar sinds twee weken schuurt hij zijn hals met name. Onder zijn manen boven aan de kam heeft hij open wondjes. Alleen aan de kant waar de manen heen vallen. Die heb ik nu gevlogten zodat het minder broeit onder de manen en dat lijkt te werken want de wondjes zijn in ieder geval droog nu. Verder smeer ik hem dagelijks in met Sweet Itch en hij schuurt nu minder. Zijn huid op zijn hals voelt hard en is rimpelig. De vacht is beschadigd en heeft veel dunne plekken. Dit probleem speelt pas twee weken. Kan het eczeem zijn of moet ik aan iets anders denken?
NB hij heeft wel vaak een dunne en slechte vacht eind augustus,september.
Annetje schreef:De mijne begon vorig jaar in mei en dit jaar in april en in mei de eczeemdeken aangeschaft. Daarvoor weet ik het niet, de oude eigenaren hebben er niets van gezegd, maar hij stond daar in een hele grote kudde buiten, dus ik weet niet zeker of heel erg lichte eczeem ze wel opgevallen was. Vorig jaar heeft hij ook maar een beetje geschuurd en was de huid vooral rood en schilferig. Dit jaar begon hij nog eerder te schuren en kwamen er ook van die typische huidplooien en schuurde hij de staart. Toen heb ik meteen de deken aangeschaft en alle middeltjes die misschien konden helpen
Het lijkt nu goed te gaat. Ik heb vanmiddag wel een lange staprit gemaakt, zonder deken en dat is eigenlijk vragen om problemen, dus ik ben er een beetje bang voor...
Myour schreef:@ Naaltje: als het warm weer is kan ik bijna niet rijden hoor, dan ga ik meestal maar naar buiten toe. In de bak wordt hij helemaal gek, maar hij voelt ook ieder beestje dat op z'n velletje landtvoornamelijk in stap, hele tijd buikschoppen, stoppen en met z'n tanden naar z'n buik/borst graaien pfff... ben ECHT blij dat die periode voorbij is.
opisop_shop schreef:Kan zomaar, het is idd niet leeftijdsgebonden.
Is er iets veranderd in huisvesting/voeding/beweging misschien?