Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Furi schreef:Heeft hier iemand ervaring met zwalkende paarden? PPID-gerelateerd of niet?
Furi liep gisteren in stap echt zwalkend, voorbenen net niet in dezelfde lijn/gekruist. Haar hoofd hield ze af en toe ook raar naar beneden. In draf aan de hand liep ze wel normaal.
Ze heeft verder geen andere symptomen, staat al sinds dec 2012 op Prascend, afgelopen okt/nov heb ik 2 maanden verhoogd naar 3/4 pil ivm SR, daarna weer terug naar een half. Ze is opgewekt, eet goed en lijkt er verder geen last van te hebben. Lijkt gewoon alsof de signalen niet correct aankomen in het lijfOp de wei is deze week niks eerder gemerkt, vorige week heb ik nog met haar gereden en was er ook niks aan de hand.
Ik had het ook al op de fb PPID gevraagd en daar waren 2 mensen die dit hebben gehad met het opbouwen met de Prascend. Kan na zo'n lange tijd alsnog bijwerkingen optreden?
Kan dit PPID gerelateerd zijn? Iemand ervaring?
geerke schreef:moeilijk...het zwalken kan door cushing komen maar ook door de pergolide.
Pablo is weer bevangen en liep achter dus niet goed.Mijn moeder riep...hij lijkt wel dronken.Dus ik verhoogd.Na drie weken merkte ik geen enkel verschil.Dus weer verlaagd.
Hij loopt nog steeds beroerd.Ontlast voor en achter nu ook.Draait als zijnde bevangen.Geen warme hoeven,geen pulsatie.
Pergolide doet ook iets met de bloedsomloop.Niet iets goeds bedoel ik![]()
Ik weet het even niet meer.Hij krijgt extra vitamine E,heeft twee weken kuurtje biergist gehad.Ik geef hem nu naproxene een dag of vier.Hij reageert daar beter op dan but.Maar echt veel verschil merk ik niet.
Hij is verder vrolijk,glanst,eet goed ...maar loopt beroerd.Het rare is als hij sochtends de stal uitkomt dat hij redelijk goed loopt,maar haal ik hem om vier uur weer binnen(aangepaste tijd i.v.m zijn toestand)Dan loopt hij uiterst beroerd.Het kan natuurlijk ook artrose zijn,daar denk ik ook aan.En dan met dat koude rotweer hier.tja.....Wat ik hier nu weer mee moet?
Als hij nou niet meer at en zijn hoofd liet hangen was het duidelijk.Maar dat doet hij niet.
Kan nog proberen de levothyroxine te verhogen.Vorige keer deed dat ook niets,maar proberen kan natuurlijk.
Yvank_ schreef:Ik meld mij hier ook...
Ons fjordje wordt verdacht van PPID dierenarts heeft bloed afgenomen en belt ons als hij de uitslag heeft.. Hij denkt bijna zeker te weten dat het wel PPID. Pony is 16 jaar wou 3 jaar geleden al niet meer drachtig worden.
Is sterk vermagerd ondanks veel eten, drinkt en plast veel. Heeft een hele lange doffe vacht is soms onverklaarbaar kreupel aan de voorbenen wat dan de volgende dag oog zo weer weg kan zijn. En spieren op rug en kont zijn maar heel zwak aanwezig.
Pandora2 schreef:Furi schreef:Heeft hier iemand ervaring met zwalkende paarden? PPID-gerelateerd of niet?
Furi liep gisteren in stap echt zwalkend, voorbenen net niet in dezelfde lijn/gekruist. Haar hoofd hield ze af en toe ook raar naar beneden. In draf aan de hand liep ze wel normaal.
Ze heeft verder geen andere symptomen, staat al sinds dec 2012 op Prascend, afgelopen okt/nov heb ik 2 maanden verhoogd naar 3/4 pil ivm SR, daarna weer terug naar een half. Ze is opgewekt, eet goed en lijkt er verder geen last van te hebben. Lijkt gewoon alsof de signalen niet correct aankomen in het lijfOp de wei is deze week niks eerder gemerkt, vorige week heb ik nog met haar gereden en was er ook niks aan de hand.
Ik had het ook al op de fb PPID gevraagd en daar waren 2 mensen die dit hebben gehad met het opbouwen met de Prascend. Kan na zo'n lange tijd alsnog bijwerkingen optreden?
Kan dit PPID gerelateerd zijn? Iemand ervaring?
Hoe ziet ie er verder uit? Nog goed bespierd ? Spierzwakte kan namelijk ook die zwalpende gang geven. Heb het hier ooit bij één van de merries gezien...leek wel een krab, alsof achter niet meer spoorde met vooraan....was ook telkens maar even, dus geen hele dag aan een stuk door...na een paar dagen nooit meer teruggezien en nooit geweten waarvan het kwam.
Pandora2 schreef:Yvank_ schreef:Ik meld mij hier ook...
Ons fjordje wordt verdacht van PPID dierenarts heeft bloed afgenomen en belt ons als hij de uitslag heeft.. Hij denkt bijna zeker te weten dat het wel PPID. Pony is 16 jaar wou 3 jaar geleden al niet meer drachtig worden.
Is sterk vermagerd ondanks veel eten, drinkt en plast veel. Heeft een hele lange doffe vacht is soms onverklaarbaar kreupel aan de voorbenen wat dan de volgende dag oog zo weer weg kan zijn. En spieren op rug en kont zijn maar heel zwak aanwezig.
Hey..helaas welkom zal ik zeggen...want denk dat je DA gelijk gaat krijgen met de symptomen die je opnoemt...
Meganyr schreef:Oei, twee jaar?!
Dat wordt een lange adem. Liep hij/zij ook echt kreupel?
lovelygirly schreef:en krijt ze vanaf vandaag 1 tablet pracend per dag .
heb me nog nooit verdiept in de ziekte
dus het is fijn om hier de ervaringen te lezen !