[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:46

Heeft iemand een idee hoe ik dat eventueel best kan inkorten en vooral: hoeveel?

De deken hangt wel een pak beter dan de RSIH.
Paardlief heeft er op het eerste zicht ook geen probleem mee, ze beweegt vlotter dan met de RSIH (die trekt op haar schoft :( )

Dus ik wil deze deken echt graag houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:51

Ik zou hem achterop haar rug ter hoogte van de plek zeg net achter het zadel een stukje innemen door het een cm of 5 dat moet je even meten dubbel te plooien en dan van links na rechts door stikken.
Hij is alleen op haar billen te groot de rest zit zo te zien goed.
Dus eigenlijk net na de achterste band van die buikflap zodat die niet op de naad rust ivm het risico op een drukplek of zo

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:05

Bedankt voor de uitleg!! :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:44

Iemand een foto van zijn/haar aangepaste eczeemdeken?
Volgende week komt iemand de deken een beetje innemen en het zou gemakkelijk zijn als ik een voorbeeldfoto kon laten zien :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:59

Mi Amore..'t is al uitgelegd zie ik :) De Boett zat bij mijn Fries perfect, ook qua lengte. Nu heb ik hem op mijn PRE merrie gebruikt uit nood en voor haar is hij ook te lang. Hetzelfde geldt voor de gemiddelde vliegendeken/rond paard met korte rug. Ik vind het nadeel dat hij iederdaad gemakkelijker scheef lijkt te trekken en doordat hij achterover zakt staat hij te strak op de borst naar mijn idee. Heb ooit een voorbeeld gezien op Bokt, van een ingekorte deken, maar of dat in dit topic was....ik ga eens even proberen het te vinden. Ik heb 10 jaar de Boett dekens gebruikt bij mijn Fries, ik vind het superdekens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:01

sjips...kan het niet vinden }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:38

Weet niet of je deze foto bedoelt?
Afbeelding

Is wel van een RSIH maar was omdat die van mij ook te lang was en iemand dan zei dat die dat zo had opgelost ... Heb uiteindelijk eerst een maat kleiner geprobeerd en dat was toch een stuk beter.

Hier ligt al meer dan een maand geen deken meer op, en ponylief heeft helemaal geen last .. Toen het wat warmer was een beetje last van de vliegen, maar niet extreem (hij ging niet de schuilstal in bv. en dat doet hij wel als hij het echt vervelend vindt). Maar qua mugjes en jeuk en schuren gewoon helemaal niks meer lijkt het ... Manen zijn ook alweer gegroeid, denk wel 1 hele cm :Y) :))

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:04

Mi_Amore, ik heb de deken ook wel eens bij beide achterbenen bovenaan ingekort, als je je e-mailadres doorgeeft kan ik een foto sturen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:09

Hier al een maand zonder deken, wel enkele keer derfen gesmeerd voor het geval dat maar gaat heel goed hier :)

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:28

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:59

Nee Evelienn28, een vliegendeken is niet voldoende in geval van zomereczeem want daar zitten kleine gaatjes in waar de mugjes gewoon doorheen prikken. Een eczeemdeken is echt van ander materiaal gemaakt.

Mijn pony staat nu 1,5 week zonder, alleen zaterdag had ze wat jeuk dus toen heb ik m nog 1 dagje/nachtje om gedaan. Hopelijk zijn we er nu vanaf!

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:06

mijn schat staat al best een tijdje zonder deken, ik moest hem echt nodig wassen, en toen ik zag dat hij die twee dagen niet had geschuurd heb ik gekeken of hij ook zonder deken kon. en dat ging!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:47

Ik heb de RSIH ook aangepast.
- Hals is van de deken gehaald en een stukje stof tussen geplaatst zodat de hals iets langer is geworden.
- Sluiting is verplaatst naar boven zodat ze geen schuurplekken meer kreeg.
- Achter is de deken korten gemaakt.
Afbeelding
Ik heb geen foto dat de sluiting is veranderd en dat er een stukje stof bij de hals is. Maar die kan ik als iemand daar interesse in heeft wel maken.
Mijn paard staat er nu trouwens nog zo bij, durf de hals nog niet af te doen.
Afbeelding

WenskeJade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:46

hallo
had een vraag ik geef mijn eczeemer nu pavo care4life
ik wil haar graag wat slobber of iets geven
wat kiezen jullie????

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:49

Mijn paard staat nu sinds een dikke week zonder deken. Het waait behoorlijk op zijn nieuwe winter wei en het lijkt dat hij nog niet geschuurd heeft.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:52

Mijn paard staat ook zonder. Ze heeft twee weken geleden haar deken helemaal aan flarden getrokken, dus toen heb ik haar gelijk maar zonder deken laten staan. Gelukkig gaat het goed.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:14

Hier de deken sinds 2 dagen af. Met al die regen gaat het tot nu toe goed!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:54

Hier gaat de deken zondag af. Paardlief staat nu op iets meer suikerrijk voer, staat ook op de wei en geeft geen tekenen van jeuk, dus hoppa, nog een paar dagen Burka-style en dan: naakte haflinger :D

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:28

Wat staan ze nog allemaal lang met de deken op! Bij Zenith is hij al ruim een maand af, en geen problemen gehad! Hopelijk binnenkort bij jullie ook..

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:35

Ik durfde het echt niet eerder aan. Als ik in het donker met mijn charmante-maar-oh-zo-praktische hoofdlampje liep, dan werd ik onmiddellijk geterroriseerd door een heleboel klein vliegend spul. En dan heb ik het over 3 dagen terug nog. Nu met de regen durfde ik het aan, hoewel ik liever gezien zou hebben dat er eerst een nachtvorstje geweest was.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:31

@MarloesNatje: ik heb het hier 2 weken geleden geprobeerd maar de dag erna lag heel de buik open en overduidelijk geschuurd aan de manen, dus hoppa: terug deken opgedaan :(

Seliennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:40

In begin september mijn eczeem deken afgedaan en sindsdien ook niet meer gejeukt of geschuurd of het deken weer nodig gehad .
Lekker deken af , heeerlijk.
Ze is wel snel onder een 0 grams regendeken gegaan.
Merkte dat ze het snel koud had, zal dat komen doordat ze heel de zomer met een deken om heeft gestaan dat dat tog wat warmer is ? En daardoor een watje is ;) haha

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:13

Hier zo'n 2-4 weken de rsih geruild voor regendeken met hals. Sinds paar dagen met 100 gr omdat ik merk dat hij het koud heeft. Daar begin ik normaal bij vriespunt pas mee. Hals blijft erop tot het vriest.

anOek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:52

Hoi allemaal ! Hier een verzorgster van een verzorgpony met last van zomereczeem. Afgelopen HE was er een stand met een soort van natuurlijke drank, waarbij ze claimde dat dit ook werkt tegen zomereczeem bij paarden. Iemand toevallig enig idee waar ik het over heb? Kan het nergens meer terugvinden en wil er graag meer informatie over inwinnen ..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:56

Als dat zo is, dan gaat die persoon verschrikkelijk rijk worden ;)