Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:39

Hoe is het nu met jou IMJ? Wat zul jij geschrokken zijn toen het allemaal gebeurde.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:39

Leuk IMJ....gaat het al iets beter met je?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:44

IMJ schreef:
Soms kijk ik nog even om het hoekje hier...
Focussed, heeft ze geen IR?

Geen idee, is ze nog nooit op getest! Maar kan dat zo ineens opkomen? Ze staat al een jaar op dieet met weinig suikers en zetmeel, ging eigenlijk super tot 2 maand terug toen begon ze er vatsig van te worden... En toen ontstond ook die kam!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:46

Ik mis hem vreselijk.. Vind het nog steeds onwerkelijk.. mijn vriendje, mijn beste maatje, veel te abrupt en op zo'n nare manier, ik had hem voor die laatste nacht zo graag behoed. Maar ik ben ook dankbaar voor alle mooie momenten samen, 22 jaar, en daar heb ik bijna geen dag van gemist..dat is toch geweldig?
Moet alleen al mijn spullen nog van de boerderij halen, daarvoor heb ik de moed nog niet verzamelt..

Dank jullie!

Fijn te lezen dat de meeste paardjes het goed doen...! :j

IMJ

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:48

Vlgs mij kan het focussed, zou er gewoon even eea over lezen en kijk of het bij haar past?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:51

koliek is een verschrikkelijk naar einde, ik weet er alles van. Maar verder heb je altijd zo goed voor hem gezorgd en ook nu ben je bij hem geweest uiteindelijk. Wat zal het raar zijn inderdaad om nu zonder hem te zijn, 22 jaar is een erg lange tijd. Op een gegeven moment gaan al die mooie momenten weer op de voorgrond treden. Die ben je niet kwijt en die blijf je koesteren! Sterkte meis.

Focussed, ik zou gewoon aan de magnesium gaan en voorlopig de dosis pergolide maar even aan blijven houden en het beeld verder even aan kijken?

Imago dat klinkt allemaal heel goed - fijn hoor!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:52

Dank fargo..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:52

22 jaar samen met je paard is echt geweldig IMJ! Het zal vast nog een lange tijd duren voor het volledig verwerkt is, met de tijd zal het verdriet slijten maar Jerry vergeten zul je nooit!!!

Ik ga me eens verdiepen in IR... Moet eerlijk zeggen dat ik er bar weinig vanaf weet. Ja wat het inhoudt wel, maar de symptomen ... :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:56

Vlgs mij is geerke haar paard ook IR?
En er loopt een topic over.

Nee, vergeten zal ik hem zeker nooit, hij zit verweven in mijn ziel, daar mag ie blijven van mij.. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:01

Dat was een van de belangrijkste dingen die ik voelde toen ik fargo kwijt raakte, dankbaarheid voor wat ik allemaal van hem had geleerd en met hem had gedaan en meegemaakt, mijn eerste eigen paard - dankbaar en rijk dat ik zo'n bijzonder lief een intelligent paard heb mogen hebben <3 <3
En ik was blij dat de pijn voor hem voorbij was..... die verschrikkelijke pijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:12

Ja, zo voel ik dat ook, ben ook echt heel dankbaar, maakt het gemis niet minder maar wel iets draaglijker :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:03

imj@dat is lang 22 jaar...langer dan sommige relaties duren ;)
Koester de mooie momenten :j

Mijn paard heeft inderdaad IR.En cushing en loopt nog steeds kreupel :+
Maar loopt weer buiten....na drie dagen op stal zag ik het niet verbeteren.
Rechtuit loopt hij redelijk,alleen de bochten niet.Tja,en je moet weleens een bocht maken natuurlijk. :D

IR is mee te leven.Mijn paard is trouwens nooit te dik geweest.
Maar het blijft uitkijken met voeren,zelfs hooi kan een trigger zijn als ik iets teveel geef.

Dit was Pablo in een tijd geleden....ik vermoed 20 jaar terug?Niet dik...
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:52

In tegenstelling tot de meeste relaties hadden wij ook eigenlijk bijna nooit ruzie, soms wel een meningsverschil maar als dat dan opgelost was dan was dat ook direct vergeten, oude koeien uit de sloot halen deden wij ook niet.. de perfecte relatie dus eigenlijk :j

Is Pablo wel is bevangen geweest? Toen Jer bijna door zijn bevangenheid was zag je het ook alleen nog maar in de bochten.. maar goed, eignlijk is dat met de meeste kreupelheden zo.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:04

Iemand nog op zoek naar pergolide??
Zie een linkje http://www.bokt.nl/markt/ad/123780/pergolide

En er staat ook nog prascend te koop, maar dan wel redelijk duur.

Hoe gaat het hier? Ook sneeuw e.d. gehad vandaag? Het zonnetje is er nu bij ons weer bij en heel wat minder wind dan gisteren gelukkig en de sneeuw blijft niet liggen *\o/* *\o/* *\o/*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:16

Apart, die van Apothecon heb ik ook en die waren echt niet 1,85 per mg... (nl. rond de 40 cent uit m'n hoofd)

Hier lag vanochtend om 7.00 uur klein beetje sneeuw, nu is alles weg, zonnetje schijnt heerlijk!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:23

Na 8 dagen 0,5 gram en een happy paard, heb ik gisteren de dosis verhoogd naar 1,0. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan als tot nu toe. Ze komt erg blij haar snoepjes en dus de pil in ontvangst nemen. :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:01

Had je niet beter een tussenstapje van 0,75 mg kunnen doen Zucchero?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:34

Zucchero schreef:
Na 8 dagen 0,5 gram en een happy paard, heb ik gisteren de dosis verhoogd naar 1,0. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan als tot nu toe. Ze komt erg blij haar snoepjes en dus de pil in ontvangst nemen. :)

Je blijft wel consistent grote stappen nemen, ondanks dat we het hier met jaren ervaring afraden, wel jammer, want er is een goede kans dat je nu weer een terugval krijgt qua eten. Van 0,5 naar 1,0 betekent een verdubbeling van de dosis..

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:04

Ik realiseer me dat, maar de eerste ronde ging bij nader inzien best goed. Gebrek aan eetlust is vooral de senioren slobber en kan ook met de hengstigheid te maken hebben gehad. Ze is echt heel goed in orde nu en eet vooral haar hooi heel goed op. Ook de brokjes, wortels en muesli gaan er zeer soepel in. Ik dacht juist zelfs dat ze wat blijer is!
Ik houd haar goed in de gaten. :)
Dank voor jullie strenge toezicht ;) Ik zal haar echt goed in de gaten houden. Promise! :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:16

Dat strenge is omdat we bezorgd zijn, gelukkig zie je dat :o :D . Hou haar maar goed in de gaten inderdaad en ik hoop dat je mazzel hebt. Week 3 tot 4 geeft vaak los van hoe je opbouwt ook even een dip - dan weet je daar al vast even van :')
Bedankt voor je uitgebreide toelichting!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 01:55

Dames, ik meld mij even voorzichtig. Ik ben met pony ook meteen met een halve pil begonnen en dat is ook heel goed gegaan met eten. Kreng hinnikt me de oren van de kop als ik met hooi bezig ben! Maar blijf maar op een halve hangen. Wonderbaarlijk gaat ze redelijk goed. nog maar 1 zakje bute per dag en we proberen 2 x per dag een stuk te lopen langs de weg met haar. Maar ik blijf voorzichtig, over een week of 3/4 nog maar zien hoe ze er bij staat dan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:29

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan Ipsilonka. Het nieuwe beslag helpt zeker ook goed mee? Goed nieuws dus, voorzichtig aan..

@Geerke - Hoe is het nu met Pablo??? Loopt ie al weer wat beter en ben je er al achter wat het is?

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:10

Mijn paard heeft sinds gisterochtend koliek.
Gisteravond naar Visdonk gebracht, hij is redelijk rustig de nacht doorgekomen.
Hij mest wel, heeft veel gas.
Vandaag gaan ze verder kijken wat te doen.
Heb wel al groen licht gegeven, voor eventuele operatie.
Ga er zo heen, duimen jullie voor hem?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:14

Even een vraagje over mogelijke bijwerking Pergolide....ben nu sinds een aantal weken aan 't opbouwen met de pergolide, eerst 1/4, dan 1/2 en nu sinds vorige maandag 3/4...eetlust blijft goed, beessie is alert, alleen stel ik al enkele dagen vast dat ze dikke benen heeft vanachter...gaat wel weg als ze overdag op de weide staat ,dus is zo'n soort van stalbenen zeg maar...iemand dit ooit tegengekomen bij het opbouwen van de pergolide ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:20

Ik duim heel erg voor jullie tantesam!
Toch een beetje goed nieuws dat hij de nacht rustig is doorgekomen...