[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:26

bruintje123 schreef:
TinePine schreef:
Z-itch heeft idd zelfde werkzame stof. Concentratie en herhaalfrequentie ligt wel veel hoger dan bij de Tectonik.

Ja apart he.
En dan met tektonic maar bang zijn dat je teveel gebruikt.

Het is inderdaad wel raar dat dat zo veel hoger is en dat de Z-Itch dan wel goedgekeurd wordt door dierenartsen... Andersom zou logischer zijn. Daar zou toch een reden voor moeten zijn?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:52

misty4you schreef:
@maralyn

En dat doe je 1x in de 4 weken.

Gebruik je verder nog iets? bv andere smeerseltjes of echt alleen Defendog?

3 a 4 weken. Ligt er aan of ik haar zie kriebelen of niet.

Nee geen andere smeerseltjes.
Wel zo laag mogelijk in suikers voeren.
Vit E en Selenium vanuit bloed onderzoek. En beetje magnesium.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:14

[/quote]
Ja apart he.
En dan met tektonic maar bang zijn dat je teveel gebruikt.[/quote]

Het is inderdaad wel raar dat dat zo veel hoger is en dat de Z-Itch dan wel goedgekeurd wordt door dierenartsen... Andersom zou logischer zijn. Daar zou toch een reden voor moeten zijn?[/quote]

Beide middelen zijn niet geregistreerd voor gebruik in NL op paarden daar zit te krux. En Tectonik is niet eens geregistreerd voor gebruik op de diersoort paard. Kan mij dus voorstellen dat een DA als hij de regels overtreedt eerder Z-itch adviseert dan Tectonik omdat hij dan in ieder geval een middel adviseert dat erkend is voor het doeldier.
En misschien zelf argumenten als overdosering en leverschade aanhaalt om klanten Tectonik uit het hoofd te praten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:58

De dierenarts heeft hier nooit negatief gepraat over tectonik. Ook heeft hier de da het nooit over overdosering gehad.
Het is iets waar ik zelf bang voor ben. Juist inderdaad omdat een paard geen doeldier is. En in mijn hoofd zit dat een rund meer af moet kunnen. Maar dat is natuurlijk nergens op gebaseerd.
En Z-itch is wel geregistreerd in andere landen, dat nl overal moeilijk over doet is iets waar ik maling aan heb.
En als je dan ziet dat de strekte en hoeveelheid gebruik veel hoger is, dat verbaasde mij ja. :)
Dan denk ik dat ik vorig jaar te voorzichtig was met de tecktonic.

TinePine

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:21

Ik denk er precies zo over bruintje. Maar wat ik zie is dat de ene da heel makkelijk middelen voorschrijft die niet geregistreerd zijn voor doeldier en de ander 100% op safe speelt als het gaat om zijn aansprakelijkheid.
Zo heb ik vorig jaar ook contact gehad ergens met een kliniek en die willen b.v. geen Z-itch voor je bestellen omdat het niet geregistreerd is voor NL. Maar zelf de tectonik online bestellen...Ja probeer maar zeggen ze dan. Kan nooit aan hun gelinkt worden omdat ze er dan niet 'tussen zitten'.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:32

Ik heb wat dat betreft een hele gemakkelijke da.
Gelukkig.
Als ik met onderbouwing ergens om vraag krijg ik het gewoon mee.
Of dat nu om simpele wormkuur gaat of om tectonik of bute.
En de paarden staan niet eens afzonderlijk in zijn systeem.
Dus aan welk paard ik iets geef is niet eens bekend om na te kijken. Met de bute moest ik wel een keer het paspoort langs brengen. Bij een ander paard dat een keer niet toegestane medicijnen heeft gehad heb ik zelf maar om een stempel gevraagd.
Ach ja zei die, vind dat niet zo belangrijk bij jou, weet toch dat je ze niet laat slachten mocht het ooit zover zijn.
Die maakt zich dus totaal niet druk om het kloppende papierwerk lijkt wel.
Nu is hij wel wat ouder en gaat helaas bijna met pensioen. De praktijk is al overgenomen, dus ik ben bang dat deze dingen gaan veranderen.

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:51

Ik meld me even. Net begonnen met derfen , lees daar zooveel goede ervaringen over. Maar nu komt het, heb wat contact gehad met leveranciers die derfen verkopen. Ook zaakjes waar ze het niet meer verkopen met ook die vraag waarom niet meer.
Hun antwoord was het met handschoenen aanbrengen,klanten waar het paard een soort zonnebrand van kreeg na het smeren. En het niet er achter kunnen komen want er nu precies in zat.
Zijn daar bij jullie ervaringen mee? De zonnebrand bedoel ik dan? Mijn paarden staan op dit moment in de dekens dus zal daar niet zo n last van hebben denk ik , maar hoop dat ik door dit spul nog een keer van de dekens afkom...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:08

Wat zit er ik die finecto
Klinkt goed
Maar weet toch graag wat erin zit alvorens te voeren
Overigens nog 0.0 kriebel hier

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:13

Zinzi_jewel schreef:
Klinkt goed

Er staat op de verpakking van Finecto:

Ruw eiwit 11,7%, Totaal vet 4,4%, Ruwe celstof 5,1%, Ruwe as 28,92%, Natrium (Na) 463mg/kg, Lysine 5,67 gr/kg, Methionine 1,43 gr/kg.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:21

Vronie schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Klinkt goed

Er staat op de verpakking van Finecto:

Ruw eiwit 11,7%, Totaal vet 4,4%, Ruwe celstof 5,1%, Ruwe as 28,92%, Natrium (Na) 463mg/kg, Lysine 5,67 gr/kg, Methionine 1,43 gr/kg.

Ik ga denk ik ook Finecto proberen, in combinatie met de Z-Itch van de dierenarts. Maar eerst even overleggen of dit tegelijk kan. Het zijn namelijk wel allebei producten die wat met "geur" doen. En allebei door het hele lichaam trekken..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:51

maralyn schreef:
At henny.
Frontline bevat fipronil. Ook een insectendoder. Heb hier idd ook dierenartsen over gehoord.

De defendog gaat op voorpluk. Manen. Staart en overige verdeel ik over de benen.
Één pufje in manen. Drie over manenkam. Twee kleine in staart en dan heb ik vaak vier of vijf spray pufjes over.

Dank je Maralyn :)

Ik heb gisteren e.e.a. uitgezocht over het verschil tussen Defendog, Tectonik en Z-itch maar de verschillen zijn nogal groot. Nou had ik het keurig op een papiertje gezet maar ik vermoed dat de katten er vannacht mee aan de haal gegaan zijn want het papiertje is pleitte :?

Dus even uit mijn hoofd. Defendog bevat per liter 18,8 mg. Permetrine en wordt geadviseerd om elke 4 weken aan te brengen.
Kan alleen nog via de dierenarts besteld worden.
Tectonik zit rond de 38 á 40 mg. Permetrine en wordt ook geadviseerd per 4 weken.
Z-itch zit meen ik ook rond die 40 mg. Permetrine per liter maar ... wordt elke week geadviseerd.

Er wordt van de Tectonik en Z-itch verschillende gehaltes opgegeven op div. sites dus ik hou even het gemiddelde aan.

Nou ben ik niet zo van de chemische middelen maar als de Defendog nou prima werkt met een veel lager gehalte Permetrine en ook nog 's het goedkoopst is van bovenstaande 3 produkten dan zou ik de Defendog best 's durven proberen. Juist omdat het Permetrine gehalte een heel stuk lager ligt dan bij de anderen.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:02

henny_w schreef:
maralyn schreef:
At henny.
Frontline bevat fipronil. Ook een insectendoder. Heb hier idd ook dierenartsen over gehoord.

De defendog gaat op voorpluk. Manen. Staart en overige verdeel ik over de benen.
Één pufje in manen. Drie over manenkam. Twee kleine in staart en dan heb ik vaak vier of vijf spray pufjes over.

Dank je Maralyn :)

Ik heb gisteren e.e.a. uitgezocht over het verschil tussen Defendog, Tectonik en Z-itch maar de verschillen zijn nogal groot. Nou had ik het keurig op een papiertje gezet maar ik vermoed dat de katten er vannacht mee aan de haal gegaan zijn want het papiertje is pleitte :?

Dus even uit mijn hoofd. Defendog bevat per liter 18,8 mg. Permetrine en wordt geadviseerd om elke 4 weken aan te brengen.
Kan alleen nog via de dierenarts besteld worden.
Tectonik zit rond de 38 á 40 mg. Permetrine en wordt ook geadviseerd per 4 weken.
Z-itch zit meen ik ook rond die 40 mg. Permetrine per liter maar ... wordt elke week geadviseerd.

Er wordt van de Tectonik en Z-itch verschillende gehaltes opgegeven op div. sites dus ik hou even het gemiddelde aan.

Nou ben ik niet zo van de chemische middelen maar als de Defendog nou prima werkt met een veel lager gehalte Permetrine en ook nog 's het goedkoopst is van bovenstaande 3 produkten dan zou ik de Defendog best 's durven proberen. Juist omdat het Permetrine gehalte een heel stuk lager ligt dan bij de anderen.

Defendog kan je ook zelf bestellen hoor, gebruik dit middel momenteel ook, en tot nu toe helpt het nog. Maar er zijn nog niet veel mugjes hier te bekennen dus of het op langer termijn nog helpt moet ik ontdekken..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:22

Ann_Pam schreef:
Defendog kan je ook zelf bestellen hoor, gebruik dit middel momenteel ook, en tot nu toe helpt het nog. Maar er zijn nog niet veel mugjes hier te bekennen dus of het op langer termijn nog helpt moet ik ontdekken..

@Ann_Pam waar kan je het nog bestellen? Ik kwam op diverse sites tegen dat het niet meer beschikbaar was?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:44

henny_w schreef:
Ann_Pam schreef:

@Ann_Pam waar kan je het nog bestellen? Ik kwam op diverse sites tegen dat het niet meer beschikbaar was?

Had hem hier besteld maar zie dat die nu niet op voorraad is. Dit is zo'n 4 weken geleden dat ik hem daar had besteld was de goedkoopste ook die ik vinden kon. Misschien even mailtje naar hun doen wanneer het weer op voorraad komt?
https://www.kathond.nl/defendog+sproeiflacon+500+ml/

misty4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:48

Spuit je Defendog dan bovenop de manen en staart?

Of moet je echt onder de manen spuiten zodat het in de huid trekt?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:57

Ik spray het op de huid, vooral op nek en kont en dit om de 4 weken herhalen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:45

De plus poeder
Is niet veel interessants wat erin zit
Kan me op basis van deze ingrediënten niet voorstellen dat t wat gaat doen
Ga denk ik ook eens niks doen behalve deken indien nodig
Dan kom ik er ook achter of de Lyme de grootste boosdoener was

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:41

Goedemorgen .het valt mij op dat defendog nergens meer voorradig is of zelfs niet meer te krijgen Dat zou mooi balen zijn

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:59

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:29

Nog even terug komend op het Tectonic/ Z-itch verhaal. Ze hebben van de praktijd Z-itch voor mij besteld, was niet op voorraad bij de leverancier in NL maar wordt in de loop van volgende week verwacht.

250 ml fles, dosering 10 ml per keer, 1x per week volgens de voorschriften. We gaan het zien of het werkt of niet. Kosten zijn 44 euro en een beetje geloof ik, durf ik het wel voor te wagen. Als het werkt ben ik voor een half jaar voorzien voor dat geld.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:15

Ik ben van plan om butox protect te bestellen,
ik heb een haflinger en geen behoefte aan blauwe manen
Minimale hoeveelheid is een liter.
Een liter is natuurlijk veel te veel voor mijn paardje.
Wie hebben er ook interesse in butox protect zodat er gedeeld kan worden?
Ik woon in Arnhem maar ik zou eventueel ook kunnen verzenden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:55

Ik heb tectonic met een haflinger. Valt echt mee met blauw in manen. Was er bij mij met 2 dagen uit zonder wassen.
Alleen nog goed in verdiepen hoe vaak ik het nou ga doen. Denk elke 4 weken de 25 ml die voorgeschreven is

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:09

Hoe doen jullie dat met de wintervacht en eczeemdekens? Aangezien ze hier volgende week warmere temperaturen voorspellen en m'n shet nog heel wat wintervacht heeft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:16

Gewoon opdoen en dagelijks een goede poetsbeurt.
Binnenkant van de deken afborstelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:19

Ja hoor gewoon er op, :j

En aankomende zomer word het ook vast weer 30 graden en met zomervacht is dat ook warm.
Het is gewoon niet anders