maralyn schreef:At henny.
Frontline bevat fipronil. Ook een insectendoder. Heb hier idd ook dierenartsen over gehoord.
De defendog gaat op voorpluk. Manen. Staart en overige verdeel ik over de benen.
Één pufje in manen. Drie over manenkam. Twee kleine in staart en dan heb ik vaak vier of vijf spray pufjes over.
Dank je Maralyn
Ik heb gisteren e.e.a. uitgezocht over het verschil tussen Defendog, Tectonik en Z-itch maar de verschillen zijn nogal groot. Nou had ik het keurig op een papiertje gezet maar ik vermoed dat de katten er vannacht mee aan de haal gegaan zijn want het papiertje is pleitte
Dus even uit mijn hoofd. Defendog bevat per liter 18,8 mg. Permetrine en wordt geadviseerd om elke 4 weken aan te brengen.
Kan alleen nog via de dierenarts besteld worden.
Tectonik zit rond de 38 á 40 mg. Permetrine en wordt ook geadviseerd per 4 weken.
Z-itch zit meen ik ook rond die 40 mg. Permetrine per liter maar ... wordt elke week geadviseerd.
Er wordt van de Tectonik en Z-itch verschillende gehaltes opgegeven op div. sites dus ik hou even het gemiddelde aan.
Nou ben ik niet zo van de chemische middelen maar als de Defendog nou prima werkt met een veel lager gehalte Permetrine en ook nog 's het goedkoopst is van bovenstaande 3 produkten dan zou ik de Defendog best 's durven proberen. Juist omdat het Permetrine gehalte een heel stuk lager ligt dan bij de anderen.