[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:54

Mijne is geschoren en stond tot gisteren nog met de rsih met daarover een 150 grams. Maar heb gisteravond gewisseld voor de 250 grams met hals. Als ze wil dan kan ze nu schuren maar gelukkig heeft ze het nog niet gedaan. Maar ik vind het te koud worden 's nachts voor de 150 grams. Dus fingers crossed maar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:01

Zo, mijn nieuwe tweedehands Boett deken is binnen.
Morgen passen, duimen jullie mee dat ie past _/-\o_

Zou zo fijn zijn, je voelt enorm het verschil met de 'fake' Boett dekens en de hals is een PAK langer!

meganx

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:20

heel erg lang geleden dat ik gereageerd heb ! sorry daarvoor.
nu heb ik ergens gelezen dat visolie schijn te helpen voor de reactie op die muggetjes?
iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:35

Mijn vriendin haar paard heeft hevig zomerexceem,ze schuurde haar manen eraf en al haar dekens stuk.Als er nik ste schuren viel lag ze op de grond zich te schuren.
Dit jaar heeft ze voor het eerst zonder deken gestaan door iets wat de dierenarts had voorgeschreven.
Advantix voor grotehonden.Ik geloofde het eerst niet ,maar het is echt waar voor het eerst in haar 29 jaar is ze exceem vrij geweest.De Da berekent wel het aantal pipetten wat ze moet hebben en je moet het iedere maand herhalen ,dus echt goedkoop is het niet.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:46

is het op natuurlijke basis of is het zo iets als cortisone?
nja als het werkt, zou het wel fijn zijn natuurlijk ...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:39

Het bevat Permethrine en Imidacloprid, niet bepaald natuurlijk!
Imidacloprid zag ik bij de Welkoop tegen luizen op planten, permethrine zit bijv in Tectonik Pour On.
Laatst bijgewerkt door Amalarab op 02-11-13 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:41

het is een antiteken en vlooienmiddel voor honden ,pipetjes die moet je in de manen en staart verdelen.Het is een belgische dierenarts die het voorschrijft.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:50

Oeh...das raar spul hoor,,,,,,en je hebt er niet lang plezier van....
In de toelating van de Europese Unie was al voorgeschreven dat er bijzondere aandacht moest worden besteed aan de bescherming van honingbijen bij het verspuiten van imidacloprid. In januari 2013 stelde de European Food Safety Agency (EFSA) vast dat dit pesticide onaanvaardbare schade toebrengt aan bijenvolkeren, die belangrijk zijn voor de bestuiving van voedselgewassen. Het advies van dit agentschap is overgenomen door de Europese Commissie, bij de bepaling van het verbod dat per 1 december 2013 ingaat.
Permethrine kan long en leverkanker veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:07

Heel leuk hoor papagroom,maar hoe moet het van het paard op een bij belanden?volgens mij eten bijen geen paarden.En het zal best geen gezond spul zijn anders blijven vlooien en teken ook niet bij honden weg.Maar van de ziekte van lyme word ook geen mens vrolijk.
En uiteindelijk moeten we ergens van doodgaan en dan toch liever dan zonder dat je sterft vd jeuk.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:09

Google maar eens op bijensterfte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:22

nee hoor geen behoefte aan,ben er zeker van dat die beestjes ook dood gaan zonder een pipetje op een pony of hond.Je kan op alle slakken wel zout leggen in deze wereld.Als dit het enigste was waar van zouden sterven zou ik zeggen ik stop er mee.
Maar zolang dat niet zo is,want dan vraag ik me af doen julie dan alles met de fiets of zo??? gebruik je ook absoluut geen dingen die slecht voor het millieu zijn?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:32

Nou denk niet dat we dat gaan gebruiken dan , kon het maar vragen voor de zekerheid !
Manen van verzorhaflinger beginnen aardig te groeien en hopelijk de voorpluk ook ....

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:22

Ik heb het boekje Zomerexceem opgelost met voeding gekocht staan heel veel dingen in die te realiseren zijn.Ben er dus ook mee begonnen.
Ben dus benieuwd wat het straks in de zomer word.
Ik voer nu nog gewoon hooi mar als het op is wil ik opzoek naar onbemest hooi alleen ik voer ook graszaadhooi en dat zal er onbemest niet zijn maar ik denk maar zo alle beetjes helpen.De wei ga ik ook opnieuw inzaaien met gras met een laag fructaangehalte geen kunstmest meer

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:24

Ik ben van plan een snuggy te kopen , hopen dat dit wat helpt voor haar , heb goede tips gekregen van iemand op bokt hier .
Zou de jeuk wat verlichten voor volgende lente/zomer .

@ jessie84 wel fijn dat de verandering van voer werkt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:38

of het helpt weet ik nog niet dat gaan we in het voorjaar zomer zien maar ik denk maar zo alle beetjes helpen

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:34

Hier al ruim een week de RSIH af.. Tot nu toe nog geen geschuur of jeuk! Heeft daarvan ruim een halve week in stal gestaan wegens kreupelheid. Dus schuren kon hij hier makkelijk doen.

(wel koliek gehad erdoor.. maar is gelukkig onder controle. Dus het voer is natuurlijk ook aangepast nu )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:46

Ik heb mijn Boett deken aangekregen, wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb altijd de RSIH gehad, denk dat ik het deken aan de hals nog iets naar voor moet trekken?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:43

Ik vind dat hij vrij netjes ligt voor zover ik dat kan beoordelen.
Vanmiddag paardje toch voor de zekerheid weer ingesmeerd met Derfen. Ik geloof niet dat hij weer geschuurd had maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen. Hij staat nu weer een week zonder deken. Ik hoop echt dat we herfstig weer krijgen van de week.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:53

Vandaag heeft paardlief een dik uur op de wei gestaan zonder deken.
Het waaide hier als gek dus hoppa, deken af :D

Wat zag dat er geweldig uit, kreeg het er helemaal warm van vanbinnen :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:18

Blacky van de week ook de deken afgedaan.
We smeren heb nog wel in met Derfen voor de laatste kriebels. In de schemer zag ik hem een keer extra rollen, maar hij schuurt niet en ik kan ook geen korstjes vinden *\o/*

Op naar de fijne, ontspannen wintermaanden :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:30

pff paard met regenschurft.. this toch niet te geloven!

Hele zomer al aan het klooien geweest, net achter haar oren, kale plekken. Telkens hersteld en nu is het raak met de regenschurft.
Arm dier...

Moet ik dr nou eigenlijk helemaal wassen met betadine shampoo of alleen de stukken waar ze last heeft. Mensen met ervaring daarmee of moet ik naar een regenschurft topic? :7

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:55

Mijn wens om herfstig weer is verhoord, maar ik weet nu niet of ik er zo blij mee ben. :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:57

Mi Amore, hij is iets te lang op de rug, waarschijnlijk gaat hij weer naar achteren zakken als je hem iets verder naar voren legt. Je zou kunnen overwegen om hem bij de heupen iets in te nemen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:09

@Kinke: ik heb nog een lusje voor de buikflap door te steken die nu op haar kont ligt.
Zou het helpen als ik de riem van de buikflap door de achterste lus steek?
Een maat kleiner gaat te klein zijn, mijn paard heeft al tig van deze dekens gehad (de goedkopere versie) + de Rambo Sweet Itch Hoody en ik moet ze telkens iets te groot nemen omdat de maat kleiner te klein is :(

*edit: wat zijn de nadelen als een deken iets te groot is?
Met mijn huidige Rambo had ik telkens het probleem dat de manen uitvielen,
wat ik vroeger niet had met de 'fake' Boett.
Met de fake Boett had ik met de 'juiste' maat het probleem dat de hals veel te kort was,
de buikflappen waren te kort en het schuurde aan de borst.

Bij mijn huidige Boett heb ik dus enkel dat het achteraan wat lang is,
graag wil ik weten wat daar de gevolgen van gaan zijn :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:47

Ik heb de ervaring dat een deken die te lang is heel erg scheef gaat. Ook krijgt mijn pony het dan altijd voor elkaar om de klipjes om de achterbenen stuk te maken tijdens het rollen ofzo.
De buikflap een lusje verder naar achteren doen zal niet voldoende helpen. Ook komt er dan veel te veel druk op dit lusje waardoor er veel kans is dat deze stuk gaat.

Als je de deken bij de heup iets in kan korten, zit deze echt veel fijner!