[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:42

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:47

loversyl schreef:
Ik weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar mijn zus heeft deze bij loesdau besteld en dat werkt echt heel goed:
http://www.loesdau.de/Sleezy-%27Horse-F ... nterdecken

Wauw, zo iets is echt handig! Thanks voor de tip! Denk dat ik hem maar ga bestellen!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:49

Misschien heb ik niet goed gelezen, maar wat zijn de verzendkosten?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:49

Elamor schreef:
loversyl schreef:
Ik weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar mijn zus heeft deze bij loesdau besteld en dat werkt echt heel goed:
http://www.loesdau.de/Sleezy-%27Horse-F ... nterdecken

Wauw, zo iets is echt handig! Thanks voor de tip! Denk dat ik hem maar ga bestellen!

We zagen in Oostenrijk heel veel paarden ermee, toen dachten wij ook hee dat is handig en zijn we ernaar gaan zoeken, toen zagen we dat Loesdau ze had (goedkoop) in Nederland zijn ze ook maar veel duurder

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:50

Dat is geen eczeemdeken hoor. Dat is om te zorgen dat je paard schoon blijft en de vacht gaat glanzen voor het geval dat je wedstrijd hebt. Ik heb er zelf ook een en zou zelf mijn paard daar niet 24/7 mee op de wei durven zetten.
In de zon wordt het warm (broeierig) en de stof is erg gaatjes-gevoelig. Als je paard dus een beetje jeuk heeft, is die sleezy zo aan flarden.

Verder vraag ik me af of die dunne stof (die van mij is echt bijna een panty zo dun) wel echt de steekbeesten tegenhoudt. Ik weet zeker dat dazen en grote muggen er zo doorheen kunnen prikken. Knutten weet ik niet, maar ik zou het niet aandurven.

[edit] ik zie nu pas de prijs! Nondeknetters wat goedkoop! Die van mij was 70 euro paar jaar terug gekocht.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:51

Elamor schreef:
Misschien heb ik niet goed gelezen, maar wat zijn de verzendkosten?

Die zijn helaas wel 19.95
Gelukkig laten wij het altijd naar Oostenrijk sturen en dan is het maar 4,95

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:53

Annetje schreef:
Dat is geen eczeemdeken hoor. Dat is om te zorgen dat je paard schoon blijft en de vacht gaat glanzen voor het geval dat je wedstrijd hebt. Ik heb er zelf ook een en zou zelf mijn paard daar niet 24/7 mee op de wei durven zetten.
In de zon wordt het warm (broeierig) en de stof is erg gaatjes-gevoelig. Als je paard dus een beetje jeuk heeft, is die sleezy zo aan flarden.

Verder vraag ik me af of die dunne stof (die van mij is echt bijna een panty zo dun) wel echt de steekbeesten tegenhoudt. Ik weet zeker dat dazen en grote muggen er zo doorheen kunnen prikken. Knutten weet ik niet, maar ik zou het niet aandurven.

[edit] ik zie nu pas de prijs! Nondeknetters wat goedkoop! Die van mij was 70 euro paar jaar terug gekocht.

Je moet natuurlijk zelf weten of je het aandurft of niet.
Die van mn zus staat er 24/7 mee in de wei en is nog helemaal heel, terwijl de eczeemdekens gelijk kapot zijn bij hem

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:13

Annetje schreef:

Ik heb zo,n ding liggen, nog niet gebruikt, maar de stof is hetzelfde als van de pagonyachtige deken die ik heb. Hij is zelfs precies dezelfde kleur.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 10-06-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:16

Waren er hier nou nog meer met een GreenGuard graasmasker? Bregh heeft de hare amper 2 dagen opgehad en haar kinnetje ligt open. Zo te zien maar een schaafwond, dus ik zal mijn bontjes assortiment wrs aan kunnen spreken, dus als iemand handige tips en tricks heeft?

Of kan ik die vraag beter in het IR topic stellen?
Ze doet er trouwens wel alles mee zover ik nu kan zien, dus die open structuur werkt wel.

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:48

ik had ook een graasmasker besteld,helaas bleek deze te klein!Er is nu een grotere maat opgestuurd dus ik ben benieuwt of dit mee zal helpen in de strijd tegen de exceem!

Ook ik had gekeken naar een sleezy!In Oosterijk worden ze ook voornamelijk gebruikt als bescherming tegen vuil enzo maar de stof komt aardig overeen met mijn pagony exceemdeken dus waarom niet.Ze zijn ook in div. kleuren verkrijgbaar,ik zou geen zwart kiezen voor de zomer dat gaat ind broeien..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:54

Van dezelfde stof als de sleezy had ik een bh, oftewel borstbeschermer, daar heeft mijn paard een flinke drukplek van gekregen omdat het bij de schoft heel strak kan komen te zitten!
Dus dat is ook nog iets om mee op te passen.
Er zijn in amerika ook veel mensen die het gebruiken als eczeemdeken, dus ik denk wel dat het daarvoor gebruikt kan worden.

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:50

Heeft iemand mischien een tip voor het geven van de puur culico druppels??ik zou het liefst geen brood of appel geven en direckt in de mond wordt een worsteling!wie heeft er DE TIP???

Euquincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:04

@trudy13 - Mag je die niet in water mengen? Of misschien met een paardekoekje oid?

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:12

Door het water wordt nogal lastig,ze moet het echt goed binnen krijgen!Het gaat om mijn shetland merrie die,volgens de DA dik is en die adviseerde gezien de exceem,geen appel,wortel,snoepjes of brood te geven....voer kreeg ze toch al niet meer dus er blijft erg weinig over dan.
ik geef het straks maar op een klein stukje brood,dan kan ik iig beginnen met de kuur!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:19

trudy13 schreef:
Door het water wordt nogal lastig,ze moet het echt goed binnen krijgen!Het gaat om mijn shetland merrie die,volgens de DA dik is en die adviseerde gezien de exceem,geen appel,wortel,snoepjes of brood te geven....voer kreeg ze toch al niet meer dus er blijft erg weinig over dan.
ik geef het straks maar op een klein stukje brood,dan kan ik iig beginnen met de kuur!

Brood is één van de minst slechte dingen die je kan geven, dus de meesten doen het ook zo!

Euquincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:21

@Trudy13 - Dan wordt het idd al snel lastig. Brood lijkt me dan het beste.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:24

Hier nog iemand op zoek naar een Imperial eczeemdeken maat 155?
http://www.ruitersport.com/deken-de238- ... rers_id=15

Deze is het. Nog gloednieuw, niet gebruikt. Zonde dat hij bij ons ligt zonder gebruikt te worden.

Onze KWPNer heeft hem ook op, doet er een paar jaar mee, en blijft helemaal jeukvrij.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:43

Euquincy schreef:
@Trudy13 - Dan wordt het idd al snel lastig. Brood lijkt me dan het beste.

Gewoon op een klein stukje brood wat al een beetje 'beschuiterig' is geworden (dat absorbeert beter is mijn ervaring).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:05

gewoon een klein stukje afbreken ter grootte van een eetlepel zeg maar, daar passen de druppels prima op en zo geef je nagenoeg geen brood :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:33

Exceemdeken is binnen!
Ik heb er ook zo'n hoofdding bij besteld, aangezien ze ook veel rond haar oren en op haar hoofd plekjes heeft.
Daar wil ik Dan nog een uv neusflapje aan naaien, zodat haar neus niet meer verbrand.. Dan zou het helemaal klaar moeten zijn hihi..
Maar het hoofdding leek ERG groot.. Dus ben benieuwd.. Denk dat ik die moet ruilen..

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:01

wie gebruikt hier sweet ich? wat is je ervaring hiermee?hij schuurt een beetje misschien heeft hij eczeem maar dan in een hele lichte vorm..en wil eerst dit proberen voordat ik hem helemaal inpak.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:07

Golddigger Flip heeft ook licht exceem, nu die 24/7 op het land staat maar een deken aangeschaft, maar daarvoor heb ik hem altijd gesmeerd met exzema balsem en dat hielp erg goed.

Flip zijn nieuwe exceemdeken van Epplejeck! :)
Afbeelding
Afbeelding
Hij past naar mijn idee prima! Ziet er uit als een degelijke deken dus ben benieuwd hoe die zich houdt :)
Laatst bijgewerkt door Anniick op 10-06-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:09

Na veel goede verhalen te horen over de Eldena bodylotion tegen de jeuk van de Aldi ging ik vandaag opzoek,
ben naar de Aldi in Kleve geweest en in die van Kranenburg in beide winkels hadden ze helemaal niks van de Eldena lijn ;(
Nu heb ik wel de Lacura bodylotion gekocht, er zitten veel ingredienten in de Lacura bodylotion die ook in de Eldena zitten.
Weet iemand waar de Eldena bodylotion nog wel te verkrijgen is?
En zal ik de Lacura bodylotion misschien ook kunnen gebruiken of zal deze toch niet hetzelfde effect hebben?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:14

ik zou nog even een foto maken van de eppljeeck look-a-like die ik heb en dat is deze:

Afbeelding
is dus van imperial riding.
er zaten oortjes aan ,maar die heb ik er af geknipt

andere kant deken:

Afbeelding
hij mocht wat breder bij de borst,maar zit appie verder prima.

en ik vond vandaag dit:
Afbeelding
geirriteerde zijkantjes van zijn staart.

en toe ik zijn staart opzij deed zag ik dit:
Afbeelding

-O-

had ik ook wel kunnen verwachten.
ap heeft anderhalve week apart gestaan omdat hij in he draad had gezeten en het stukje waar hij stond daar stond eigenlijk wat teveel jong gras op.
eigen schuld dikke bult.
hij had ook een dikke nek en over zijn hele lijf veel jeuk.

dus het hele spul in de hydrocortiderm gezet en meneer in zijn paddock met een pluk hooi.
morgen gaat hij naar een echt kaal stuk met hooi en dan knapt het wel weer op.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:18

Ellepel, die dekens heb ik ook voor mij grote merries. Wist niet dat ze ook als exceemdeken gebruikt konden worden. Ik gebruik ze als vleigendeken en vind het hele fijne dekens. Zal eens kijken of ik een innimini maatje op de kop kan tikken. dan kan Vän en ook wel zo eentje op. Vind hem echt wel sterkter dan een epplejeck of pagony exceem deken.