[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_en_Norby

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:18

Dag lieve mensen,
afgelopen zondag hebben we afscheid moeten nemen van onze 30-jarige Haflingerruin Norby, na 17 jaar plezier. Hij had al een lange tijd Cushing, en gaf na een langdurig kwakkelend ziektebeed en twee heftige koliekaanvallen in 1 week aan niet meer verder te kunnen. Hij was zichtbaar moe van het strijden en 'op'. Sneu, maar nu pijnvrij. Norby is maandag gecremeerd. Inmiddels maakt het verdriet weer plaats voor de mooie herinneringen. Een super tijd gehad met een geweldig beestje!
Nu wil het zo zijn dat ik twee weken geleden nog een vol pak Prascend heb gekocht. Dit zijn de kleine roze pilletjes met 1mg pergolide. Dit is altijd een prijzige aangelegenheid geweest (160 stuks voor 270 euro!), zoals jullie misschien al wisten, en ik had gehoopt daar via deze weg iets van terug te krijgen. Het zijn er te veel om zomaar weg te geven (134 stuks), de dierenarts wil ze ook niet terugnemen, en met de opbrengst probeer ik vooral de crematiekosten te bekostigen. De prijs die ik vraag is 15% lager dan de verkoopprijs bij mijn dierenarts.
Mijn voorkeur gaat uit naar ophalen hier in Amersfoort, maar ik wil het in overleg ook wel verzenden. Bij interesse, of als je iemand kent, stuur gerust een berichtje of bel me!
Bedankt, vriendelijke groet,
Bo
06-27037308

(Crematie hebben we trouwens gedaan via http://shcn.eu ; inclusief vervoer, individuele crematie, en de asbus terugbezorgd bij de dierenarts voor 925 euro. Heel tevreden!)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:22

Heel veel sterkte. Ik heb wel interesse in de prascend. Ik pb je

Bo_en_Norby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:00

De prijs luidt trouwens 185 euro voor de 134 pilletjes, dat was niet uit de vorige tekst op te maken.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:45

Heel veel sterkte

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:46

Is er iemand die de ervaring heeft met de bijwerkingen van prascent?
Ik ben namelijk bang dat onze 29 jarige shet er koliek van heeft gekregen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:20

Bo_en_Norby schreef:
Dag lieve mensen,
afgelopen zondag hebben we afscheid moeten nemen van onze 30-jarige Haflingerruin Norby, na 17 jaar plezier. Hij had al een lange tijd Cushing, en gaf na een langdurig kwakkelend ziektebeed en twee heftige koliekaanvallen in 1 week aan niet meer verder te kunnen. Hij was zichtbaar moe van het strijden en 'op'. Sneu, maar nu pijnvrij. Norby is maandag gecremeerd. Inmiddels maakt het verdriet weer plaats voor de mooie herinneringen. Een super tijd gehad met een geweldig beestje!
Nu wil het zo zijn dat ik twee weken geleden nog een vol pak Prascend heb gekocht. Dit zijn de kleine roze pilletjes met 1mg pergolide. Dit is altijd een prijzige aangelegenheid geweest (160 stuks voor 270 euro!), zoals jullie misschien al wisten, en ik had gehoopt daar via deze weg iets van terug te krijgen. Het zijn er te veel om zomaar weg te geven (134 stuks), de dierenarts wil ze ook niet terugnemen, en met de opbrengst probeer ik vooral de crematiekosten te bekostigen. De prijs die ik vraag is 15% lager dan de verkoopprijs bij mijn dierenarts.
Mijn voorkeur gaat uit naar ophalen hier in Amersfoort, maar ik wil het in overleg ook wel verzenden. Bij interesse, of als je iemand kent, stuur gerust een berichtje of bel me!
Bedankt, vriendelijke groet,
Bo
06-27037308

(Crematie hebben we trouwens gedaan via http://shcn.eu ; inclusief vervoer, individuele crematie, en de asbus terugbezorgd bij de dierenarts voor 925 euro. Heel tevreden!)

Sterkte meid :(:)
Wel fijn dat je maatje straks weer 'thuis' is. Vind de kosten van het cremeren en alles wat erbij komt kijken nog best meevallen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:44

Bo_en_Norby heel veel sterkte.

Die van mij loop op het moment te mutsen met zijn oud brood waar ik pilletje in doe. Als het brood te oud is moet hij het niet meer. :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:08

Indy29 schreef:
Is er iemand die de ervaring heeft met de bijwerkingen van prascent?
Ik ben namelijk bang dat onze 29 jarige shet er koliek van heeft gekregen.

Dat kan idd één van de bijwerkingen zijn...staat ook in de bijsluiter als ik mij niet vergis. Ik dacht dat ze dan adviseren om een paar dagen te stoppen en dan met lagere dosis weer op te starten.

Bo en Nordy veel sterkte nog met het verlies van jullie paardje :(:)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:43

@ Marcella: hij wil gewoon een lekkere verse boterham, snap je toch wel hihi.
Illo vind dat ouwe ook niet zo lekker. Ik koop per week een heel brood. Gooi ik in de vriezer en haal er elke dag 3 boterhammen uit voor hem. Dan zijn ze lekker vers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:59

Sterkte Bo en Nordy.

Volgens mij is vers brood helemaal niet zo goed voor paarden, maar ik kan het verkeerd hebben hoor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:00

Die van mij wil ook nog eens perse dubbel bruin oerbrood en dan mag het wel oud zijn. :') Ben eigenlijk ook niet zo fan van vers brood gezien dat dit niet zo goed zou zijn. :=

wendelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:33

Ook wij hebben helaas vorige week afscheid genomen van ons lieve paard. Hij gebruikte prascend, daar heb ik nog 36 pillen van over. Zaten in een doos van 60 stuks voor 99,66 euro. Wie wil deze pillen over nemen voor 50 euro? Kunnen opgehaald worden in Renkum of wageningen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:34

Ik denk dat 2 of 3 verse boterhammen geen kwaad kan, tis wat anders als je een heel brood voert.
Illo krijgt dan ook wel alleen vers bruin brood.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:35

Sterkte Wendelijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:04

Sterkte Wendelijn.

Ik sta eerlijk gezegd wel een beetje te kijken van de prijzen die jullie nog vragen voor de pillen.
Want voor 1,40 per tablet, ga ik het risico toch niet nemen om ze van een onbekend prive persoon over te nemen?
Of mag ik dit niet zeggen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:24

Sterkte Wendelijn :(:)
Voor de pillen op te halen woon ik helaas te ver weg. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:29

Wat betaal jij dan per tablet Pandora? Als ik dat vragen mag?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:32

2 euries per pil...komt op 5 euries per dag voor 2 horses :7 En dan moeten ze ook nog eten...
Krijg bij de volgende lading korting wat de moeite gaat zijn heeft ie beloofd...ben benieuwd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:34

Godallemachtig zeg!!! wacht maar ik stuur je effe pb hee!

wendelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:34

Welk risico ben je bang voor ohjajoh6? Pillen zitten in dosis en in folie niks mee alleen over na het overlijden van ons paard en hoop er iemand anders blij mee te maken, zo zijn ze toch iets goedkoper voor diegene dan via de da.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:40

Nou ik had eigenlijk niet door dat het nog zo veel scheelde . ik vind 60 cent per pil toch wel een significant groot verschil hoor, dus sorry.

wendelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:58

Helemaal goed, hoor!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:55

ik betaal bij mijn dierenarts ook 134,00 voor 60 pillen. Had het geluk het laatste jaar nog aan pergolide te kunnen komen, maar helaas, nu niet meer. Heb dus weer een doos gekocht, dus ik betaal meer dan 2 euro per pil. Als je een doos van 160 koopt, kost het me volgens mij 274 euro, maar ja dan moet ik dat er wel even hebben liggen ;(

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:04

Toch wel apart dat er zulke grote prijsverschillen zijn. Hier kosten 60 pillen bij de ene dierenarts €97 en bij de ander €127. Gewoon 50 cent verschil per pil. 8)7

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:08

ja ben al bij kennissen die ook cushies hebben gaan informeren wat het bij hun DA kost. heb al een goedkopere gevonden, maar weet niet of een andere DA waar ik geen klant ben mij zo Prascend meegeeft.

ik betaal trouwens 21% btw terwijl anderen 6% betalen. Dat scheelt ook enorm in de prijs