Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_CS_ schreef:Appie is knap ellen, maar dat wist je al natuurlijk.
Ik hoef mij nergens geen zorgen meer om te maken.
Mijn eczemer is vorig weekend geheel onverwachts overleden.
Wat zal ik daar aankomende zomer een moeite mee krijgen.
17 jaar lang elke zomer weerberichten in de gaten houden, dekens wisselen, dekens wassen, etc etc.
tiwi1969 schreef:_Cher schreef:hier ook weer de deken op. Had hem vorige week afgelaten maar nu is het weer een stuk warmer en begon hij toch weer te schuren.
Bij mijn merrie is het heel gek. Heeft in augustus gas koliek gehad en sinds dien is de eczeem weg. Ik voer haar op aanraden van de DA sanequi colon, of het nou daar door komt? ik ben er iig wel erg blij mee! Heeeel af en toe schuurt ze haar staart heel iets, en dan zo een paar weken weer niet.
Sanequi Colon bevat weinig suikers/zetmeel en aangezien suikers een trigger is voor ZE kan dit best een verband met elkaar hebben. Daarbij bevordert SEC een goede spijsvertering en daarmee de weerstand, ook dat is van belang bij ZE.
Toen mijn merrie Famke (r.i.p.) op een suikerarm dieet stond i.v.m. koliek was de ZE veel makkelijker te controleren. Helaas heeft het dieet en veel medicijnen voor de koliek niet het gewenste resultaat gehad.
Barbara88 schreef:Paard heeft zijn manen geschuurd....Mijn bijrijdster had na het rijden zijn deken niet meer opgedaan omdat die nog zeiknat was van de regen en paard was nog nat van het rijden.
Tja en nu heeft hij dus geschuurd. Ik heb staart en manen ingesmeerd met Derfen en hoop dat het hierbij blijft.
"t blijft een dilemma, misschien toch maar RSIH met een regendeken eroverheen.