[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:34

heel veel sterkte cs

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:36

_CS_ schreef:
Appie is knap ellen, maar dat wist je al natuurlijk.

Ik hoef mij nergens geen zorgen meer om te maken.
Mijn eczemer is vorig weekend geheel onverwachts overleden.

Wat zal ik daar aankomende zomer een moeite mee krijgen.
17 jaar lang elke zomer weerberichten in de gaten houden, dekens wisselen, dekens wassen, etc etc.

wauw, dat is idd heel onverwacht.
heel veel sterkte, dat is idd even omschakelen en niet alleen met de dekens. :(:)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:38

tiwi1969 schreef:
_Cher schreef:
hier ook weer de deken op. Had hem vorige week afgelaten maar nu is het weer een stuk warmer en begon hij toch weer te schuren.

Bij mijn merrie is het heel gek. Heeft in augustus gas koliek gehad en sinds dien is de eczeem weg. Ik voer haar op aanraden van de DA sanequi colon, of het nou daar door komt? ik ben er iig wel erg blij mee! Heeeel af en toe schuurt ze haar staart heel iets, en dan zo een paar weken weer niet.

Sanequi Colon bevat weinig suikers/zetmeel en aangezien suikers een trigger is voor ZE kan dit best een verband met elkaar hebben. Daarbij bevordert SEC een goede spijsvertering en daarmee de weerstand, ook dat is van belang bij ZE.
Toen mijn merrie Famke (r.i.p.) op een suikerarm dieet stond i.v.m. koliek was de ZE veel makkelijker te controleren. Helaas heeft het dieet en veel medicijnen voor de koliek niet het gewenste resultaat gehad.

hmm interessant! Ik lette hier voor ook altijd erg op de suikers en zetmeel maar waarschijnlijk kreeg ze dan toch nog te veel binnen.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:34

Sterkte CS!

Fenna staat gewoon met haar eczeemdeken op in de wei. Met deze temperaturen vind ik het niet erg als ze nat regent.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:44

Dank jullie wel, het is nog niet te bevatten.

Helaas heeft ze al haar dekens gemold, dus daar kon ik een ander echt geen plezier meer mee doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:22

En hoe doen jullie dat de kmende dagen? Het is hier dan rond de 13 graden met regen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:34

Die van mij staat nog steeds bloot, en nog steeds zonder jeuk .. Beetje irritatie door de vliegen maar zelfs dat valt mee vind ik .. Ben eigenlijk echt benieuwd naar volgend jaar als het seizoen weer echt losbreekt .. Moet zeggen dat dit mij toch een klein beetje hoop geeft, maar langs de andere kant is het hier wel enorm lastig met dazen enzo, dus zal toch afwachten zijn..

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:44

Nadat mijn deken gesloopt is, alleen derfen gesmeerd en tot nog toe geen jeuk!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:16

Mijne staat nog steeds met zijn RSIH. De komende dagen blijft ie gewoon op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:08

och jee CS wat een schrik zeg, sterkte!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:32

onze pony heeft inmiddels drie grote scheuren in haar deken, maar geen een bij staart en manen. Ze moet het er nog even mee uitzingen... :D . Wel weer meer jeuk aan onbedekte maantopje en laatste stukje manen, deze laatste tijd. volgend jaar echt een kap erbij op, helaas |(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:41

Mijn paard schuurt elk jaar ogen en oren open, wonderbaarlijk genoeg heb ik sinds de 3de week van september de hoofdkap afgelaten en sindsdien schuurt ze er niet meer :\

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 01:04

Hoe is jullie ervaring met drainagekuren?
Ik geef die van mij nu sinds donderdag de drainage kuur van Puur (baadt het niet dan schaad het niet.. Voornamelijk voor de afvalstoffen van oude medicijnen etc, de bacteriële huidinfectie waar hij bij de vorige eigenaar al 3 jaar mee zat en nu bij mij nog niet helemáál vanaf is, extra steuntje van binnenuit om de laatste bacteriën uit te doven zeg maar, en las hier eerder dat het ook kan helpen bij ZE..)
Maar zaterdag zag ik dat hij zijn manen weer begon te schuren.. Eerder had hij eigenlijk geen jeuk meer. Nu heeft hij ook wel weer buiten gestaan maar dat staat ie alweer sinds 2,5 week ongeveer (zonder eczeem deken, met regendeken) dus daar zoek ik het niet echt achter eigenlijk...
Nu staat er bij de gebruiksaanwijzing van Puur dat er eerst een toename van de klachten kan ontstaan bij het gebruik.
Zou dit de jeuk verklaren? Iemand daar ervaring mee, en hoelang houdt het aan voordat er verbetering optreedt??

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:54

@yinthee: dat kan heel goed. Vaak komt het op de zwakke plekken in het lichaam eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:02

Geen ervaring mee maar wel al vaker gehoord :j Echter geen idee wanneer je verbetering zou moeten zien ... hoelang zou je die kuur moeten doen?

Hier zelf geen ervaring met drainagekuren, heb er wel aan zitten denken om eens te doen, maar voer nu Care4Life en dat zou ook zuiverend werken. Geen idee of dat echt zo is, maar sinds ik het geef heeft hij geen jeuk meer. Staat zonder deken en heeft totaal geen problemen meer. Ben er nog niet uit of dit nu door het voer komt of toevallig samenviel, maar dat zal ik volgende zomer wel weten te vertellen :+

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:58

Hier ook geen ervaring met drainagekuren.. Nero staat nu al bijna 5 dagen zonder deken en schuurt niet. Van de 5 dagen staat hij nu 3 dagen op boxrust.. dus hij heeft wel de 'ideale' plek om te kunnen schuren.
Hopen dat het zo blijft. Vanavond helaas koliek geconstateerd dus prioriteit ligt nu daarbij...

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:06

Is ook niet heel duidelijk te vinden, de ene site zegt een heel flesje (100ml, voor mijn paard zo'n 2,5 ml per dag, dus +- 40 dagen) de ander zegt 2 weken, de ander weer 4..
2 weken lijkt me erg weinig, en het verschil tussen 40 dagen of 4 weken is ook niet schokkend, dus ik denk dat ik het flesje dan gewoon maar op maak :j

Ontdekte vandaag dat hij er weer een pluk manen heeft afgeschuurd en betrapte hem ook een paar keer tegen de muur achterin zijn stal geplakt, dus hij heeft zichtbaar jeuk er van. Heb er maar weer equidoux opgedaan en even aankijken hoe het verloopt, anders even de dosering aanpassen oid..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:16

Hebben jullie ook kieskeurige eters? Mijn paard eet voer een paar maand en is er dan klaar mee. Erg vervelend, want inmiddels HH, subli dieetmix, pavo c4l en subli Zonder gehad. Op de ponybrok ging het heel lang goed, maar ook dat raakt hij niet meer aan.
Enige verschil is dat hij 's avonds niet meer structureel olie over brok krijgt.
Met lange tanden eet hij nu weer subli Zonder met olie.. Maar wat moet ik nu?
Subli prestatiebrok of havens sportbrok proberen? Wil dit liever niet ivm hoger percentages suikers, maar je moet toch wat..

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:03

Ik heb mijn haflinger begin dit jaar ook een kuur gegeven. Gewoon flesje opgemaakt.
Ik geef hem eind dit jaar ook weer.
Merkte toen niks van jeuk maar had het ook extra buiten het seizoen gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:55

Ik zou mijn paard gewoon dat eten geven als die het laat staan zijn probleem toch? Als die honger heeft eet die wel weer. Anders kan je wel aan de gang blijven :=

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:14

Of helemaal niets geven. De meeste paarden hebben het niet nodig... Mijn groninger krijgt alleen na het rijden een 1.4 bakje biks. Hij staat nu met een peesblessure in het land en krijgt niets (behalve ruwvoer dan :-)). De deken is nu af.... ik vind het altijd weer spannend, maar het lijkt nog goed te gaan.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:45

Paard heeft zijn manen geschuurd.... ;( Mijn bijrijdster had na het rijden zijn deken niet meer opgedaan omdat die nog zeiknat was van de regen en paard was nog nat van het rijden.
Tja en nu heeft hij dus geschuurd. Ik heb staart en manen ingesmeerd met Derfen en hoop dat het hierbij blijft.
"t blijft een dilemma, misschien toch maar RSIH met een regendeken eroverheen.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:53

Zucht paard hier, schuurt achter haar oren alles kapot.
Lekker dan.. hele jaar tegen lopen vechten en telkens weer rustig gekregen. Nu mooie korsten en vlokken overal. Hopeloos!
Laat die koude nachten maar komen hoor.....

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:54

Ja zo denk ik er ook over!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:54

Barbara88 schreef:
Paard heeft zijn manen geschuurd.... ;( Mijn bijrijdster had na het rijden zijn deken niet meer opgedaan omdat die nog zeiknat was van de regen en paard was nog nat van het rijden.
Tja en nu heeft hij dus geschuurd. Ik heb staart en manen ingesmeerd met Derfen en hoop dat het hierbij blijft.
"t blijft een dilemma, misschien toch maar RSIH met een regendeken eroverheen.

ai balen!

hier heb ik precies hetzelfde. RSIH met regendeken. Werkt perfect.