[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anniick

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:32

Hoi Allemaal, ben van plan om voor Flip toch maar een exzeemdeken aan te schaffen. Ik wil de rambo sweet itch hoody gaan bestellen, nu zie ik dat er ook een waterdichte onderdeken, rambo waterproof rug liner, bij te bestellen is.
Is dit aan te raden of niet echt noodzakelijk? Het is toch weer 50 euro extra.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:15

Ik heb de Rambo SIH en bevalt mij SUPER. Ik heb er geen onderdeken bij, maar doe met langdurige regen de deken ook af. Moet zeggen dat de stof wel erg goed droogt. Maar als het kouder weer wordt en ze de hele tijd met natte deken lopen, worden ze wel snel koud.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:21

Oke, dat is fijn om te horen! Ik denk dat ik het eerst nog even ga aankijken zonder dat onderdeken. Misschien kan ik de deken ook wel gewoon afdoen, moet nog even kijken in welke mate alles gaat irriteren enzo.

Alleen nu heb ik nóg een twijfel.. Ben op de nieuwe exceemdeken van EJ gestuit. Excact het model RSIH, maar dan een stuk goedkoper.
Maar hij is vrij nieuw, dus jullie geen ervaring mee zeker? Ik blijf even verder dubben.... :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:31

heb hem ff opgezocht want ik kende hem nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem qua kleur wel mooi blits :D

Daht even "wow wat een lange staartflap, dat is scheiten geblazen :P" maar ik zie staan dat hij een elastieksluiting heeft om de staartflap aan de staartwortel te bevestigen, dat zal wel schelen!
Ik heb dit model van Agradi namelijk en Wisse scheit die deken gigantisch onder.
Die van de Agradi valt smal uit, Wisse heeft een maat daarvan die qua lengte te lang is maar qua breedte net past. Geen idee hoe dit bij die van EJ is.
Zie dat die van Agradi nu in de aanbieding is trouwens, voor E53,96 incl verzenden (gratis)

Afbeelding

Afbeelding

Zo op het oog lijkt die van EJ mij fijner; die van Agradi is echt van een zachte stof zeg maar, die van de EJ lijkt me wat stugger en dus meer RSIH look-a-like

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 06:47

De halsdeken heeft bij Monty een prima pasvorm op zich. Hoef hem eigenlijk niet eens elke dag recht te trekken of zo. Hij sluit overal aan.
Afbeelding (bovenaan niet vastgemaakt).

Heb vanmorgen toch maar zijn pyama aangedaan, pagony als ik het goed heb. Deze heeft veel speling bij de hals.
Afbeelding

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:37

Ik heb gisteravond de EJ besteld :)
moest toch even snel beslissen want het is wel snel nodig.
En ja, je kan 2 EJ dekens kopen voor 1 RISH, dus is vond het het proberen waard. :D
Ik zal jullie op de hoogte houden wat betreft de pasvorm enz.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:16

Ik heb de bellyguard te koop gezet op marktplaats. Indi heeft een te dikke kont dus hij zit net iets te strak in haar liezen naar mijn zin. Dus wie intresse heeft... (Terugsturen mocht ook, maar dan betaal ik 2 keer verzendkosten voor niets :s)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:52

Ik las op een ander forum dat de deken van EJ niet echt geschikt is voor bredere paarden. Het deken was gepast op een smalle fries. Aan de voorkant te smal, hals te lang en kon niet dicht, en hele korte buikriemen. Het leek me wel wat voor Sen, maar na dat te hebben gelezen niet meer. Sen is namelijk vrij breed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:57

ik heb voor appie ook zo'n deken.
daar heb ik dan de oortjes afgehaald,omdat dat bij hem heel veel stress op levert.

ik meen dat die van mij van premiére is,maar kan ook sectolin zijn,die heeft ze ook
maar ik zal die es op de foto zetten.
stof is heel erg stevig en hij zit bij appie eigenlijk best heel mooi :j

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:03

Die van Agradi lijkt me ook wel wat. Maar zo op de foto te zien gaat die te smal worden voor Senna. Die heeft echt een speknek en brede schouders.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:48

Die van agradi heb ik ook gehad. Als je paard een brede nek heeft maakt dat niet heel veel uit (gewoon alle klittebandjes wat minder strak). Brede schouders is wel een probleem inderdaad. Het materiaal vond ik wel stevig.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:50

Die van epplejeck heb ik vorige week in mijn handen gehad op CHE. De stof is zeker niet hetzelfde als de RSIH, maar komt daar wel heel dicht bij in de buurt. Het is minder stevig en wat soepeler, maar nog steeds van dat stuggere katoen. Klitteband e.d. zag er ook goed uit. Jammer genoeg ben ik wel vergeten te kijken naar de gladde stof aan de binnenkant bij de schouders. Vies heeft nu namelijk zijn schouders helemaal afgeschuurd door de deken en dat vind ik wat sneu.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:17

Iemand ervaring met het merk Bandiri? :)

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:24

Flosje446 schreef:
Ik las op een ander forum dat de deken van EJ niet echt geschikt is voor bredere paarden. Het deken was gepast op een smalle fries. Aan de voorkant te smal, hals te lang en kon niet dicht, en hele korte buikriemen. Het leek me wel wat voor Sen, maar na dat te hebben gelezen niet meer. Sen is namelijk vrij breed.

Aan de hand van onze eigen ervaring en die van onze klanten, valt de deken eerder te groot dan te klein (vergelijkbaar met de maatvoering van de andere Epplejeck dekens).
De hals is met opzet langer gemaakt zodat het paard vrij is in zijn beweging en lekker kan grazen in de weide:)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:27

Van de EJ deken lijkt de hoody wat ruim aan de voorkant, zo komen de knutten nog bij de maantop.

Mijn paarden houden de hoody van de RISH nooit lang op ;(
Famke loopt nu al een paar dagen zonder deken, ze had zondag haar deken gesloopt. Een vriendin had hem afgedaan en ze liep niet te stuiteren van de knutten, dus maar afgelaten omdat ze met Derfen misschien wel zonder zou kunnen.
Gisteren had ze twee hele kleine plekjes en die heb ik meteen met Derfen gesmeerd, dan maar een keer extra. Eigenlijk was ze vrijdag weer aan de beurt.
Als er meer plekjes bij komen gaat de deken weer op, er ligt nog een hele nieuwe klaar en de oude wordt gemaakt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:34

tiwi mijn RSIH zit ook zo los aan de voorkant dus daar zouden knutten nog steeds bij de voorpluk komen. Ik heb zelf de oren wel door de hoody heen, maar dan het halster eronder. Ik had eerst het halster eroverheen, maar dan ging dat schuren op de een of andere manier. Nu haal ik hem inderdaad ook wel eens uit de wei en zijn de oortjes er niet alleen uit, maar de deken ook afgezakt... tja, dan hebben we er niet zoveel aan he!

EJ leuk dat jullie ook hier reageren. Op HAR is een heel topic over deze deken. Ik vond het trouwens jammer te zien dat er geen klitteband aan jullie borstsluiting zit. Ik heb een hekel aan dekens die dat niet hebben, want als je ze dan de hele dag op hebt, gaan de flappen opzij en heb je dus dat de gesp op de blote huid van je paard komt. Misschien een idee om dat volgend jaar/volgende lichting te verbeteren?
Hebben jullie die dekens trouwens altijd op voorraad?

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:37

Annetje schreef:
EJ leuk dat jullie ook hier reageren. Op HAR is een heel topic over deze deken. Ik vond het trouwens jammer te zien dat er geen klitteband aan jullie borstsluiting zit. Ik heb een hekel aan dekens die dat niet hebben, want als je ze dan de hele dag op hebt, gaan de flappen opzij en heb je dus dat de gesp op de blote huid van je paard komt. Misschien een idee om dat volgend jaar/volgende lichting te verbeteren?
Hebben jullie die dekens trouwens altijd op voorraad?

Voor zover nu bekend is blijft de deken standaard in het assortiment. Bedankt voor de tip, we zullen het noteren :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:47

ik heb altijd een rsih gehad voor mn fries.
vorige week die van ej binnen gehad.
met passen buikriemen paste maar net. bij zn borst paste het wel redelijk. zn halsstuk was idd heel erg lang en ook dat hoodyding hangt bijna voor zn ogen.

tijdens het passen zetten mijn andere paard zn tandjes erin. nog nieteens extreem eraan trekken of er zat al een beginnent gat dus ik vrees dat hij het nog geen dag gaat volhouden. de rsih houd het altijd nog nooit gaten ingehad ook niet als ander paard eraan ging hangen en trekken.
voor mij volgende keer toch mooi weer een rsih.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:41

Onze rsi wordt al gesloopt dus een dunnere stof ga ik niet proberen!
Afbeelding

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:26

oei die ziet er al gehavend uit ja.

bij mij trekken ze altijd het klittenband bij de voorsluiting eraf. en het zachte materiaal aan de binnenkant van de schouders is altijd doorgesleten na 1 seizoen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:09

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:35

Vies ook, maar die zitten gelukkig meer richting de buik en niet op het halsgedeelte.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:56

Die deken van epplejeck gaat dat om een bruine deken?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:00

nee die ik hierboven heb geplaatst in mijn post.

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:24

Hier nog een eczeem-probleem...
Sinds een tijdje zag ik dat Othello zijn staart wat fluffiger stond dan anders,goed ik ging het nog even afwachten hoe het evolueerde.
Zoals ik gedacht had werd het een klein beetje erger maar nog niet in de graad om er product of een deken op te gooien.
Dus de tijd dat de muggen het meest actief zijn,hem op stal gezet.
Resultaat: volledig opengeschuurde staart....
Natuurlijk had ik hieraan moeten denken dat hij op stal meer kan schuren dan in de weide...
Dus nu staat hij terug op de weide,wel breng ik een gel aan op de staartaanzet die je moet inmasseren en waarmee ze 2 dagen geen jeuk hebben (is me verteld),dus vanavond is le moment suprème en g aik kijken hoe het met zijn staart gesteld is.
Ook schuurt hij enkel aan zijn staart (manen en buik niet,al zal ik niet te snel euforisch doen.)