Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:@focussed merrie hier verhaart ook nog niet...best wel warm nu met zo'n dikke wintervacht...arm dierMaar ben ook nog niet lang geleden met de Pergolide begonnen, zit aan 1/2 tabletje dag 5...dus kan binnenkort wel verhogen naar volledig pilletje en dan hopen dat ze snel in de rui komt.
@mysa ik zou graag zo'n stal beginnen voor HB,cushing en andere '' probleem '' paardjes...helaas willen de financiën niet mee op dit moment...Zou er wel mijn levenswerk van willen maken...wie weet..ooit...een dag
Imago01 schreef:Imago zit zelfs "nu al" in de rui en flink ook! Normaal komt die echt niet voor medio of zelfs eind april. Zijn hele leven al niet. En die is begin oktober geschoren geweest, had inmiddels wel alweer flink pak haar trouwens.
Dus dat ruien wordt echt niet meteen gestimuleerd door het geven van de Prascend. Imago staat er nu al een aantal weken op. De Prascend moet eerst het hele lichaam intern gaan resetten voordat het zichtbare effecten gaat geven.
Maar...elk paard is weer anders.
Denk zelf alleen wel dat je geen rui moet verwachten door de medicatie. Wel door weer en verbeterde interne hormoonhuishouding a.g.v. de Prascend maar niet op zo'n korte termijn van een paar dagen.
njiloj schreef:Hallo,
Ik val ook even binnen. Bij 1 van mijn verzorgpony's begint de vacht te krullen. Ik kan niets anders vinden dan dat het een symtoom is van Cushing. Het is een shetlandertje van een jaar of 12...
Kan dit ook iets anders zijn dan Cushing?
Zucchero schreef:Gwen krijgt een half pilletje. Volgens de DA hoefde ik niet op te bouwen, maar door jullie berichten heb ik er voor gekozen dat wel te doen. Ben alleen niet met maar een kwart begonnen...
Heb zelf ook gedacht over variëren, maar moet nog over de veilige alternatieven nadenken. Tips?
geerke schreef:12 jaar is vrij jong maar het komt voor...
Billy de pony van Liljebo@ die net is ingeslapen was 7...
Heb je een foto van de pony?Heeft hij nog andere symptomen dan krullen?
liljebo schreef:Bedankt allemaal.
Jasmijn, ,misschien kun je hem laten testen? Hoe eerder je duidelijkheid hebt, hoe beter.
Billy had er overigens ook nog een chronische leverontsteking bij en een deel van de lever met blijvende veranderingen in het leverweefsel.
Achteraf gezien was hij idd waarschijnlijk al veel eerder ziek, maar het kwam pas echt aan het licht toen het heel slecht met hem ging, afgelopen najaar.
Op die leeftijd denk je idd niet aan cushing.
JasmijnJoy schreef:liljebo schreef:Bedankt allemaal.
Jasmijn, ,misschien kun je hem laten testen? Hoe eerder je duidelijkheid hebt, hoe beter.
Billy had er overigens ook nog een chronische leverontsteking bij en een deel van de lever met blijvende veranderingen in het leverweefsel.
Achteraf gezien was hij idd waarschijnlijk al veel eerder ziek, maar het kwam pas echt aan het licht toen het heel slecht met hem ging, afgelopen najaar.
Op die leeftijd denk je idd niet aan cushing.
Ja, we hebben haar ook geest. En volgende week krijgen we de uitslag. Maar ik wou alvast wat dingen vragen etc. Stel voor dat ze het heeft. Dat valt zeker zwaar voor de eigenaresse. Het is haar eerste pony namelijk.