[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:29

Ik meld me hier ook !
Heb vorige maand een c-pony van 1m36 aangekocht met ZE.

Zal morgen of straks foto's zetten hoe haar manen er vorig jaar uitzagen , bij aankoop en nu ( heb ze volledig afgeschoren voor de wondjes te behandelen)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:30

Paardje staat nog steeds met deken. Heeft sinds de dekenpauze niet meer geschuurd.

_KaWi_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:11

Ik heb de deken ook weer op hoor. Zo'n warme temperaturen nog deze week.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:50

Pfff sinds eergister deken op, maar lijkt wel alsof hij bloot heeft gestaan. Zn staart is geschuurd, maar het lijkt net alsof hij bloot geschuurd heeft. Snap er niets van, zo heeft hij er het hele seizoen niet uit gezien en deken is non stop op geweest. Hij heeft alleen eergister wat langer in de paddock gestaan om te rollen na de training. Maar dat staat hij in de zomer ook wel. Sneu. Heb gauw met derfen gesmeerd en dat lijkt enigzins rust te geven.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:04

Frustrerend! Dat gaf ik al aan een paar posts terug, hoe dat toch kan. Hele zomer gaat het goed en nu aan het eind van het seizoen.......

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:08

Het barst hier momenteel van de vliegjes en met de temperaturen van komende week is het flink oppassen. Deze tijd van het jaar vind ik altijd het lastigst want het lijkt of die vliegjes extra actief zijn zo aan het eind van het seizoen. Mijn excemer staat nog steeds volledig ingepakt en dat blijft ook zo voorlopig.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:27

hier ook weer de deken op. Had hem vorige week afgelaten maar nu is het weer een stuk warmer en begon hij toch weer te schuren.

Bij mijn merrie is het heel gek. Heeft in augustus gas koliek gehad en sinds dien is de eczeem weg. Ik voer haar op aanraden van de DA sanequi colon, of het nou daar door komt? ik ben er iig wel erg blij mee! Heeeel af en toe schuurt ze haar staart heel iets, en dan zo een paar weken weer niet.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:47

Zojuist een proefverpakking van derfen aangevraagd. Ben benieuwd of het gaat helpen, pony had vandaag wel weer jeuk en was wat onrustig dus heb zijn vliegendeken terug opgelegd.
Wat zijn jullie ervaringen met derfen? Ik lees in dit topic vooral positieve ervaringen maar geeft dit spul heel erg af qua kleur gezien ik een lichte schimmel heb

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:29

Ik heb een haflinger en ik heb het niet in de manen gedaan wel onderaan zijn buik want dat zie je toch niet.
Er schijnt nog zoiets als derfen tezijn en dat is blank iets met 3 letters kan er even niet opkomen.
Maar daat zijn geen proefflesjes van dat vind ik weer jammer

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:48

_Cher schreef:
hier ook weer de deken op. Had hem vorige week afgelaten maar nu is het weer een stuk warmer en begon hij toch weer te schuren.

Bij mijn merrie is het heel gek. Heeft in augustus gas koliek gehad en sinds dien is de eczeem weg. Ik voer haar op aanraden van de DA sanequi colon, of het nou daar door komt? ik ben er iig wel erg blij mee! Heeeel af en toe schuurt ze haar staart heel iets, en dan zo een paar weken weer niet.

Sanequi Colon bevat weinig suikers/zetmeel en aangezien suikers een trigger is voor ZE kan dit best een verband met elkaar hebben. Daarbij bevordert SEC een goede spijsvertering en daarmee de weerstand, ook dat is van belang bij ZE.
Toen mijn merrie Famke (r.i.p.) op een suikerarm dieet stond i.v.m. koliek was de ZE veel makkelijker te controleren. Helaas heeft het dieet en veel medicijnen voor de koliek niet het gewenste resultaat gehad.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:25

TKC bedoel jij, dat is idd kleurloos.
Derfen vlekt behoorlijk, heb zelf een bonte en die ziet er dan niet uit als ik flink smeer en je krijgt het er ook erg moeilijk uit. Maar ach, als het helpt :D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:26

Hier een fan van derfen, ik vind het bij mijn pony goed helpen! Hij heeft van de week zijn deken gesloopt, dus ben nu elke 3e dag derfen aan het smeren en nog niet weer gejeukt! Ik hoop dat het morgen ook goed gaat met de verwachte temperatuur.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:19

Hier ook een fan. Ik vind dat Derfen bij mijn paard de jeuk goed onder controle houdt.
Volgens mij geeft het echter wel vlekken op lichte paarden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:54

Ik voer sinds kort wat witte natuurazijn over het voer van mijn staartjeukende fjord, en hij jeukt nu niet meer *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:19

Afbeelding

appie nu.
ik smeer nergens meer mee, is gelukkig ook niet nodig.
wel heb ik vandaag de regendeken omgeruild voor een vliegendeken, er zitten genoeg van die krengen!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:47

Appie is knap ellen, maar dat wist je al natuurlijk.

Ik hoef mij nergens geen zorgen meer om te maken.
Mijn eczemer is vorig weekend geheel onverwachts overleden.

Wat zal ik daar aankomende zomer een moeite mee krijgen.
17 jaar lang elke zomer weerberichten in de gaten houden, dekens wisselen, dekens wassen, etc etc.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:26

He wat naar _CS_. heel erg veel sterkte!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:36

Jeetje, sterkte CS.. :(:)

Hier vandaag lekker zonder regen- of exceemdeken buiten gestaan, en geen jeuk gelukkig!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:57

Sterkte cs......

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:24

CS.. Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:29

Pfff CS .. véél sterkte ermee Y;(

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:29

Jeetje, sterkte CS.

Hier gister een zwetend paard onder de eczeemdeken. Maar onder de regendeken met hals zou dat nog ergeer zijn. In de paddock kort wat oefeningen gedaan, maar mét eczeemdeken en toen stond hij nog om zich heen te stampen.
Wat hebben jullie vandaag aan? Of de paarden dan haha.
Hier 17 graden, maar vanaf 14u onweer en regen.. ik ben er nog niet uit of ik die deken op kan laten of tussendoor maar regendeken om moet doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:18

van regen smelten ze niet hoor!
en een bui is niet erg,ze drogen snel op,erger is het wanneer het echt langdurig regent,dan worden de eczeemdekens zo nat dat ze het er wel koud van kunnen krijgen

ik heb ooit geleerd dat voor een paard de ideale omgevingstemperatuur zo rond de 15 graden zit
als het dan nu 17 word kunnen ze prima onder eczeemdeken of goede vliegendeken lopen.
appie staat onder vliegendeken,maar dat komt omdat zijn eczeemdeken gescheurd is,die moet ik nog maken,maar dacht dat het seizoen wel afgelopen zou zijn :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:40

Sterkte CS, wat erg!! :(
Zo onverwachts :(

Ik hoef me ook geen zorgen meer te maken over het weer/dekens wisselen/insmeren etc..
Heb mijn paard vorige maand aan mijn verzorgster verkocht met veel pijn in mijn hart maar was het beste voor hem en voor mij op het moment.
Maar elke keer als het nu bv. zoals gister warm wordt denk ik nog steeds van 'o Helmer moet de deken op' enz .. dat is nog niet uit mijn systeem, zal ook nog wel een tijd duren denk ik

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:46

Sterkte met het plotse verlies CS :(:)