Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaritB schreef:Yes, maar ook dat soort producten zou ik niet aanraden.
Je wil de maagwand wel laten genezen maar de andere processen moeten door gaan.
Dus psyllium pellets van Floris pharma bijvoorbeeld. 14 dagen hoge dosering. Dat doet echt al veel. En de oorzaak van de zweren aanpakken.
Ik zou ook zeker geen bietenpulp of granen oid voeren.
https://horseandfeel.nl/waarom-bietenpu ... -je-paard/
Juist een paard met ene gevoelige maag zou ik heel sober voeren. Geen pulp, luzerne etc. Liefst zacht hooi, niet te stengelig (ik merk dat verschil bij mijn pony) en liever niet vasten. Ik kies er dus voor niet meer te scopen, de diagnose was ook waardeloos en was enkel veel geld kwijt en stond met een ziek paard weer op de stoep.
Ik heb dus baking soda als test gebruikt. Hij reageerde daar bijzonder positief op.
als je iets zoekt om als hulp te geven. Gebruik dan Mastic horse of zoals ik in begin van m’n post schrijf.
Dierenartsen adviseren vaak anders, maar die zijn geen voedingsdeskundigen.. net zoals artsen bij mensen vaak niet echt verstand hebben van voeding (ik leeg bijzondere adviezen van onze kinderarts voor mijn allergische dochter)
MaritB schreef:Met een eenvoudige test zou je kunnen herkennen of je paard toch een zweer heeft. 5 dagen lang 2x per dag gekookte lijnzaad met een eetlepel baking soda.
Hannanas schreef:Slippery elm
SharonIndezz schreef:Mijn paard at de eerste 2 keer zijn luzerne in één moeite op, vandaag pakte ie het eigenlijk niet, of met hele lange tanden….betekend dit dat de luzerne hem pijn doet? Of moet ik ff afkijken…? Of evt vervangen voor iets anders?