Bojangles schreef:Ik gebruik ook teatree en lavendel, maar die heb ik gewoon individueel in potjes (essentiële oliën).
ik heb het van volatile. www.volatile.nl
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bojangles schreef:Ik gebruik ook teatree en lavendel, maar die heb ik gewoon individueel in potjes (essentiële oliën).
Citaat:Waar ik nu ook over nadenk en waarvan ik jullie mening graag wil horen, is wanneer besluit je dat het genoeg is? Dat je de pony laat inslapen?
Bojangles schreef:Wat vinden jullie fijne sprays tegen de mugjes?
Melanie5 schreef:Mijn pony staat 24/7 buiten, het hele jaar door. Maar het is nog nooit zo erg geweest als nu. Het wordt echt elk jaar erger.
Waar ik nu ook over nadenk en waarvan ik jullie mening graag wil horen, is wanneer besluit je dat het genoeg is? Dat je de pony laat inslapen?
Zoals deze pony nu vandaag was, als dat elke dag zo zou zijn, dan is het voor mij genoeg. Ik denk dat het vandaag grotendeels licht aan de spray, maar ik weet het niet zeker.
Hij loopt nu op kort gras en krijgt geen bijvoeding meer. Ik vind het voor mezelf eigenlijk geen optie om zo'n pony te verdoemen tot een leven in een zandbak of op stal. Hij loopt zijn hele leven al in het land.
Hij krijgt nu medicijnen (D itch, Equi derma, knoflook olie en azijn) en heeft dus een deken van Everline (prima deken trouwens, blijft goed zitten). De spray gaat in de kliko, ik moet nu iets anders zoeken.
Bojangles schreef:Ja lastig!! Laatste foto is het wat pluiziger door het schuren lijkt me!
Mijne heeft zowiezo al een mini-voorpluk en vorig jaar heeft 1 van de anderen een heel stuk eraf gebeten...
Bojangles schreef:Volatile ken ik ook, die hebben altijd super combi's!
Geven jullie de paarden ook visolie? Dat schijnt de allergische reactie na een beet te verminderen.
En degenen die een eczeemdeken gebruiken. Hebben ze dan nergens meer last van? Of blijven jullie smeren met middeltjes.
Zammie schreef:@indianajones... ik heb verleden jaar ook pas later (een halsdeken) opgedaan en die van mij bleef ook het hele seizoen nog wel scheuren. Nu heb ik al enkele weken een hele deken op en tot nu toe gaat het goed. Denk dus dat ik verleden jaar te laat was en dat ze dan toch jeuk houden omdat de huid ook al beschadigd was. Ikzelf behandel hem met cojosol producten. De thee had ik wel al wat van gelezen, maar heb geen idee of het werkt. Zal denk ik niet binnen 1 week zijn. De thee is toch om te reinigen van binnen?