Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Dat Finecto klinkt wel als iets wat ik zou willen gebruiken, tis alleen wel duur. Maar aangezien het iets natuurlijks is, zou ik het best wel willen proberen. Ik wil Alex graag bloot hebben, maar hij wordt nu gewoon al heel veel gepakt door de normale muggen, omdat hij geen wintervacht heeft. Hoeveel gram zou een maatschepje zijn?
bruintje123 schreef:TinePine schreef:Cinniz, voor luizen bestaan er geregistreerde middelen voor paarden dus mogen ze geen andere voorschrijven. Voor zomereczeem/ tegen knutten bij paarden is dat er niet en hebben ze de 'vrijheid' om middelen die geregistreerd zijn voor andere dieren voor te schrijven totdat er een geregistreerd middel voor paarden is.
Volgens mij is Z itch wel geregistreerd voor paarden. Met dezelfde werkzame stof als tectonik namelijk permethrine.
ellepel schreef:Henny, stalgemootje van me geeft ook finecto, ruikt inderdaad wel lekker!
Paard heeft echter nog wel wat last van mok/mijtplekjes
Maar ze is bezig met de eerste pot die dacht ik wel bijna leeg is![]()
Aan de andere kant...ik geef mijn tinker merrie nu een poeder met biergist,knoflook en lijnzaad en die had wel wat last van kale plekken op de benen,maar geen luis, geen mijt en dit jaar gaat het met haar vacht erg goed.
Terwijl dat eigenlijk elk voorjaar wel drama is.
Ik geef dit
https://www.makana.de/pferd/anwendungsg ... tel?c=1448
En ja knoflook ik weet het,niet goed,maar zij doet het er tot nog toe goed op
Kinke schreef:Lijkt mij ook sterk dat het dan eczeem is. Maar je kunt toch ook niet bewijzen dat ze daarom traditioneel Spaans geschoren was.
Fjordengek93 schreef:Zelfde ellende hier ook in de winter echt een nachtmerrie waar je in beland
Zouden jullie een paard die hele jaar door medicatie krijgt en onder de dekens nog jeuk heeft in laten slapen?
Fjordengek93 schreef:Zelfde ellende hier ook in de winter echt een nachtmerrie waar je in beland
Zouden jullie een paard die hele jaar door medicatie krijgt en onder de dekens nog jeuk heeft in laten slapen?
cinniz123 schreef:Fjordengek93 schreef:Zelfde ellende hier ook in de winter echt een nachtmerrie waar je in beland
Ik heb er zeker wel over nagedacht maar gelukkig mocht hij mee doen in een programma via utrecht.
Helemaal duidelijk is het (nog) niet wat hih heeft maar ondanks een aantal veranderingen is het momenteel wel over.
Marsu schreef:@papagroom dank je wel. Waar kan ik een dergelijke creme vinden?
@ellepel. ik voer merriebrok omdat ze verder op de paddock staat. Geen gras dus, wel goed ruwvoer. Zelfs met 24/7 ruwvoer bleef ze erg hongerig, ook met vitaminekoeken. Ging zelfs voer bij de buren stelen, terwijl het geen dominante merrie is. Dit is weg sinds ik de merriebrok voer.