[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:06

Het zal toch niet waar zijn zeg!
Ik kocht mijn merrie eind vorig jaar er werd ook eerlijk bij gezegd dat ze waarschijnlijk een lichte vorm van zomereczeem zou kunnen hebben. En idd dit jaar (ergens eind juni) kreeg ze jeuk. De hele zomer keurig onder de deken en smeren met Derfen. Nu had zij van de week allemaal kleine korstjes op haar achterbenen. Deze zag ik vorig jaar ook al eens (in veel mindere mate welleswaar), maar schonk er verder niet al te veel aandacht aan. Ditmaal toch de DA geraadpleegt en wat blijkt....ze heeft mijt!
Grote kans dus dat zij geeneens eczeem heeft, maar vatbaar is voor mijt. Klinkt mss raar, maar ben erg blij dat dit naar voren is gekomen. *\o/*

chery

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:46

Wees blij als dat inderdaad zo is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:09

Ergens wel fijn moest het dat zijn en je het zo kan oplossen :j

Hier nog steeds prima, vandaag 17°C en geen jeuk en geen kriebels ... Snap er niks van :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:26

maar zou die mijt dan echt zulke eczeem-achtige klachten hebben gegeven op de rest van het lijf?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:14

@Opisop

Ja dat kan. Mijt kan klachten geven die erg veel lijken op een lichte/milde vorm van z.eczeem. Ik heb dit na gevraagd omdat ik er al eens eerder van hoorde, mijn DA bevestigde dat dit idd kan en tot de mogelijkheid behoord. Uiteraard zal nog moeten blijken of dit ook daadwerkelijk zo is. Daar kom ik maar op èèn manier achter :-).

Zonder mezelf blij te willen maken met een dooie mus, ben ik wel positief gestemd over deze uitkomst en heb ik goede hoop.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:43

Hier de deken ook weer op voor de zekerheid met de verwachtte temperaturen voor de komende dagen.....

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:07

oei laatst met de regen gespijbeld en de deken afgelaten..en ja het schuren is weer begonnen!
Hele zomer ging het goed :o
Maar regendeken met hals besteld..duur geintje maargoed beter dan hele dagen met een natte deken klooien

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:09

Barbara88 schreef:
Ik heb mijn lesje geleerd. Ik heb de deken een week afgedaan en gister haalde ik hem uit het land.... Meneer begon meteen lekker zijn staart te schuren. Balen... Dus gelijk ingesmeerd met Derfen en deken er weer op. Vanmorgen weer gekeken en alles zag er rustig uit, hij heeft niet weer geschuurd. Later stond ik in de wei en toen zag ik alweer van alles rondvliegen. Voorlopig deken nog op dus.

oeiii herkenbaar hihi

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:19

Paard heeft week alleen met regendeken gestaan. Zonder hals. Geen kriebel maar wel schilfers in de manen op 1 plek. Vandaag de eczeem deken wel opgedaan. Zag zoveel beestjes rondvliegen.
Kijken het maar weer aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:53

Hier nog altijd kaal .. vandaag wel wat last van de vliegen maar niks spectaculairs, elk paard reageert op vliegen natuurlijk ;) Gewoon af en toe een staartzwiep .. Geen lopen naar de schuilstal, geen schuren, niks ... Heeft wel een klein wondje boven zijn oog maar dat is toeval denk ik (immers komt de eczeemdeken daar ook niet dus zou gek zijn als dat van eczeemjeuk is, terwijl zijn hals & manen & staart gewoon spik en span zijn ..).

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:59

Ik heb Fenna's deken ook weer opgedaan. De hele zomer ging het goed, maar nu heeft ze jeuk aan haar staart.
Het lijkt ook wel of er nu veel meer beestjes rond vliegen dan in de zomer.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:00

Hier weer vreselijke jeuk vandaag.. Het mag nou wel een keertje afgelopen zijn.. ;(

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:06

volgende week temperaturen ook overdag onder de tien _/-\o_

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:30

Hmm dan hebben we naar verschillende weerberichten gekeken want ik zag net op TV dat het weer 21 graden wordt Dinsdag!! {:}

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:33

Ik heb de deken er ook weer op liggen sinds gisteren en ik denk dat ik ook andere weerberichten onder ogen heb gehad. Ik zie mezelf de komende anderhalve week de deken niet weer af doen!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:25

Ik stond rond half 7 mijn niet-eczeempaard buiten te vlechten en we werden beide gek van de kleine mugjes! Mijn pony met eczeem heeft de rsih nog niet af gehad. Ze heeft er nu een deken overheen liggen want heb haar gisteren geschoren.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:38

Heb ook gezien dat we weer richting de 20 gaan!

Vind dat er best veel vliegjes zijn, heb Zor gister z'n vliegenmasker ook weer op gedaan..
Toch kan ik me goed voorstellen dat het verleidelijk is om de RSIH af te doen nu.. Is mij ook wel door het hoofd gegaan. Maar ik doe het niet, gaat nu zo goed! Heb er wel een deken bij onder gedaan..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:46

Ik heb gister de regendeken met hals weer omgewisseld voor eczeemdeken. Het blijft droog en temperaturen stijgen weer. Gister na de training had hij erg gezweet, liet hem in onze paddock lekker rollen en wat opdrogen.. Toen ik het zand eraf wilde borstelen zat hij weer enorm om zich heen te stampen en wist met zn achterbenen niet welke kant hij nou het beste op kon schoppen om ze.. tja, weg te halen? Arm dier. In elk geval t/m dinsdag de eczeemdeken op en dan kijken wat het qua regen gaat doen.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:13

Mukkie1979 schreef:
Hmm dan hebben we naar verschillende weerberichten gekeken want ik zag net op TV dat het weer 21 graden wordt Dinsdag!! {:}

whaaa sorry die week daarop :brr:

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:33

Voor mij mag het nog wel even lekker weer blijven hoor.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:45

An sich mag het van mij ook nog wel even heerlijk weer blijven, mijn ZE'er heeft er niet echt last van,
maar ik begrijp het wel dat de mensen met ergere ZE'er snakken naar de koudere herfst.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:43

Vandaag het masker ook weer op gedaan. Zou jammer als hij nog net even de hele handel eraf schuurt in de laatste week. Komende 14 dagen lijkt het nog warm te blijven.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:16

Nou ik had de deken dus weer op, heeft hij hem totaal gesloopt! Nu dus een probleem, geen reserve deken, dus op hoop van zegen blijven smeren met derfen en hopen dat de schade beperkt blijft........
Dus op zoek naar een nieuwe deken voor volgend jaar.......

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:22

Hier ook weer de eczeemdeken op sinds vandaag, zag gisteren weer genoeg mugjes aan het eind van de middag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:23

Hier nog steeds bloot, zonder (noemenswaardige) jeuk .. Blijft gek :+