Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Esther28 schreef:Nou de reactie van Flyfree op mijn kapotte deken verlopen heel netjes en vlot.
Deken heeft garantie en mag ik opsturen ter reparatie.
Ik wil bij Vera van de zomer ook een bloedonderzoek laten doen. NIet omdat ik het idee heb dat iets te veel of juist te kort heeft, maar als check up.
Welke bloedtest doen jullie? De standaard of een uitgebreidde? (ik begrijp dat er zoiets is als een pavo test)
ellepel schreef:als jouw dier het er goed op doet,dan gewoon gaan geven.
dat is toch met alle voer zo?
het ene paard doet het hier beter op en het andere daar op.

opisop_shop schreef:ze zakken allemaal al snel naar achteren toe inderdaad, maar misschien was hij wel wat groot?
Kun je hem niet innemen, of aan de voorkant wat strakker zetten?
Dus, op de rug een stuk dubbelslaan en vastnaaien;
Goed oprollen met afdoen en dan gewoon snel te werk gaan, helaas zijn de dekens idd erg statisch
Wat heb jij dat netjes gedaan!! Ik heb met knalgeel garen dat ding onder het machine doorgerukt en het ziet er dus ook niet uit... Respect hoor, het zijn heel vervelende lappen om mee te werken. 
10tje2 schreef:Citaat:Dat merk ik ook op stal. Bregh krijgt 3 handjes (enkele handjes) Marstall excem muesli en verder alleen hooi. Liksteen heeft ze, ze is zelfs momenteel iets te dik (graasmasker komt vandaag) en die wordt 6x per week gemiddeld een uur aan het werk gezet. Ook bosritten van een paar uur is geen probleem. Wel heeft zij een sup vitE-Sel, omdat dat in het bloed is aangetoond, eind deze maand opnieuw prikken, maar ze had verder totaal geen tekorten, helemaal niks!]
Ha, dat had ik ook vorig jaar, zoiets dan! Met bloedonderzoek selenium en magnesium tekort (vit E was in orde, de rest ook trouwens). Bij de bloedcontrole later was alles weer OK. De eerste controle was toen ze op gras stonden en bij de tweede keer aten ze alleen hooi (zomer-wintertijd). Het gras had dus een tekort, het hooi (kwam ook van andere percelen)niet.
).
.

opisop_shop schreef:oh wat maf, dat wist ik niet; welk bestanddeel is dat dan??

Anniick schreef:Hij staat op een klein stuk land met 6 paarden wat echt al opgegeten is. Per dag krijgen ze er een meter bij, ongeveer 20 meter lang.
Lichamelijk, ik vind hem niet te dik (zie profiel) maar hij heeft in februari een operatie gehad en ben sinds gister weer aan het opbouwen. dus in conditie is 'ie niet, nee..
edit: op dit land staat 'ie. http://farm6.static.flickr.com/5190/567 ... bc26_z.jpg