Ik moet zeggen dat ze niet echt op een volle wei staat,
het is een hele natuurlijke weide met schraal gras.
De dierenarts heb ik er vrij vaak bij gehad, dus dat zit wel goed

In ieder geval bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Naaltje schreef:de mijne ziet er op zich nog netjes uit, alleen is zijn ivanhoe deken aan het instorten..de scheuren worden steeds groter getrokken..
bieflap heeft een snee in zijn bil (weidegenoot die de deken bij dids sloopt) en ik vermoed dat diddle hem keihard getrapt heeft.. die had namelijk weer verwoestingen aan zijn deken
ellepel schreef:ja dat zou dan weer wel zo moeten zijn.. hoeven ze niet moddervet voor te zijn trouwens....als ze ietwat aan de zware kan t zitten dan kan zo'n manenkam flink opzetten.
een verdikte manenkam komt ook vaak voor als een paard hoefbevangen raakt,dit heeft dan ook weer te maken met suikers in het voer.(gras)
ik heb wel wat info voor je:
[MD] harde, dikke manenkam
[VSW] Te dikke nek
[MD] Dikke nek
heb je eventueel een foto van die manenkam?
ben wel benieuwd of het er dan zo uitziet als ik in gedachten heb.
zeewier is ook heel geschikt voor paarden met stofwisselingsproblemen, zitten net die mineralen in die het lichaam dan goed kan gebruiken.
eigenlijk zou je een arts moeten laten kijken,wij kunnen wel van alles hier gaan zeggen,maar er zijn tal van redenen waarom die manenkam kan gaan opzetten.
MSophie schreef:Naaltje schreef:de mijne ziet er op zich nog netjes uit, alleen is zijn ivanhoe deken aan het instorten..de scheuren worden steeds groter getrokken..
bieflap heeft een snee in zijn bil (weidegenoot die de deken bij dids sloopt) en ik vermoed dat diddle hem keihard getrapt heeft.. die had namelijk weer verwoestingen aan zijn deken
waarom doe je die dan niet gelijk naaien, is nogal te verwachten als je dat niet repareert dat ze dan verder uitscheuren