Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicky1963 schreef:Leuk, een regiogenootDe dazen waren ons ook al opgevallen vorig jaar. Ja, hij heeft een eczeemdeken op, zo eentje die je over zijn hoofd aan moet trekken. Mijn andere paarden hebben vliegendekens. Ik haat dazen. Best jammer dat het straks weer zomer wordt
MoniekV schreef:Die van mij staan nu overdag zonder deken en 's nachts staldeken en ze hebben nog geen jeuk
Crines schreef:Zinzi_jewel schreef:Bloedonderzoek doen bij zulke extreme jeuk
En vanaf daar verder .
Mijne heeft nog geen jeuk
Maar vermoeden is ook overdreven allergisch op van alles vanwege Lyme
We gaan t zien of de behandeling heeft geholpen .
Zijn ze gevoeliger na een besmetting met Lyme?
Ik heb namelijk een paard dat de ziekte van Lyme heeft gehad en sindsdien enorm veel jeuk heeft gekregen (benen tot bloedens toe open bijten, manen en staart zodanig schuren dat er geen sprietje haar meer op staat.
Ik heb al vanalles geprobeerd en tot nu toe hielp het beste om gewoon simpele uiercrème te smeren elke dag. En een deken op natuurlijk.
Ik heb er al 3 veeartsen naar laten kijken en heb hem vorige zomer meegenomen naar de kliniek voor een onderzoek, maar dat wees allemaal niets uit.
De meesten plakken er zonder veel meer de stempel: zomereczeem op...maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd.
Vorig jaar heeft hij zo'n 8 maanden enkel vitalbix bijgevoerd gekregen, maar daar merkte ik geen enkel verschil mee. Dus nu krijgt hij weer een mengeling van bietenpulp, zemelen, muesli en luzernebrok.
TinePine schreef:@cinniz. Zoek eens op Butox en bijsluiter.
Werkzame stof deltametrine. Middel tegen ectoparasieten. Luis als eerste genoemd. Je paard zal geen luis hebben...het is ontworpen om luis te doden.
cinniz123 schreef:TinePine schreef:@cinniz. Zoek eens op Butox en bijsluiter.
Werkzame stof deltametrine. Middel tegen ectoparasieten. Luis als eerste genoemd. Je paard zal geen luis hebben...het is ontworpen om luis te doden.
Ja klopt dat had ik gelezen maar omdat t voor runderen en schapen is dacht ik miss andere luizen,heb er geen verstand van haha.
En mijn idee was waarom geven alle veeartsen dan aan wassen(wat zo'n gedoe is met wintervacht) ipv zoiets makkelijks.
Vandaar dat ik dacht zo makkelijk zal het niet zijn.
TinePine schreef:cinniz123 schreef:
Ja klopt dat had ik gelezen maar omdat t voor runderen en schapen is dacht ik miss andere luizen,heb er geen verstand van haha.
En mijn idee was waarom geven alle veeartsen dan aan wassen(wat zo'n gedoe is met wintervacht) ipv zoiets makkelijks.
Vandaar dat ik dacht zo makkelijk zal het niet zijn.
Omdat butox niet geregistreerd is voor gebruik op paarden mogen ze het officieel niet aan paarden voorschrijven....
TinePine schreef:Cinniz, voor luizen bestaan er geregistreerde middelen voor paarden dus mogen ze geen andere voorschrijven. Voor zomereczeem/ tegen knutten bij paarden is dat er niet en hebben ze de 'vrijheid' om middelen die geregistreerd zijn voor andere dieren voor te schrijven totdat er een geregistreerd middel voor paarden is.
Ann_Pam schreef:Eliana schreef:Houden jullie de dekens op.komende week met de regen?
Ja ook benieuwd, en vandaag? Het waait hier erg hard, en is onder 10 graden. Twijfel opdoen of aflaten?