Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
.Citaat:mijn fjorde ruin van 2 jaar met eczeem staat op cavalore junuiorix kwa voer een kilo per dag.
en krijgt een halve kilo mais vlokken er bij op een dag.
en krijgt nu ook de medicijnen puur culio en cavalesse
opisop_shop schreef:Wisse wordt best veel getraind; gaat om de week op wedstrijd, iedere week priveles en een keer of 3 zelf trainen wekelijks. Hij krijgt als ik rijd 1,5 kilo biks, waarvan de helft subli zonder is en de andere helft biks.
suuszzzz schreef:Vind dat voor een 2 jarige fjord echt ontzettend veel! Liza (haflinger) krijgt alleen gras en hooi, en ik rij zo'n 4 keer per week. Ze heeft energie zat en ziet er goed uit..
10tje2 schreef:suuszzzz schreef:Vind dat voor een 2 jarige fjord echt ontzettend veel! Liza (haflinger) krijgt alleen gras en hooi, en ik rij zo'n 4 keer per week. Ze heeft energie zat en ziet er goed uit..
Natuurlijk, waarom niet?
Ik geef ook alleen gras/hooi/liksteen. Hooi in slowfeeders. En een beetje lijnzaad in geweekte grasbrok (ook ruwvoer dus). Als ik de kans krijg ook nog takken van bv de knotwilg.
Paarden doen het er prima op. Maar kennelijk is het toch heel moeilijk voor de meeste mensen, bang voor tekorten......en de eeuwige commercie speelt daar mooi op in.
10tje2 schreef:suuszzzz schreef:Vind dat voor een 2 jarige fjord echt ontzettend veel! Liza (haflinger) krijgt alleen gras en hooi, en ik rij zo'n 4 keer per week. Ze heeft energie zat en ziet er goed uit..
Natuurlijk, waarom niet?
Ik geef ook alleen gras/hooi/liksteen. Hooi in slowfeeders. En een beetje lijnzaad in geweekte grasbrok (ook ruwvoer dus). Als ik de kans krijg ook nog takken van bv de knotwilg.
Paarden doen het er prima op. Maar kennelijk is het toch heel moeilijk voor de meeste mensen, bang voor tekorten......en de eeuwige commercie speelt daar mooi op in.
Citaat:Dat merk ik ook op stal. Bregh krijgt 3 handjes (enkele handjes) Marstall excem muesli en verder alleen hooi. Liksteen heeft ze, ze is zelfs momenteel iets te dik (graasmasker komt vandaag) en die wordt 6x per week gemiddeld een uur aan het werk gezet. Ook bosritten van een paar uur is geen probleem. Wel heeft zij een sup vitE-Sel, omdat dat in het bloed is aangetoond, eind deze maand opnieuw prikken, maar ze had verder totaal geen tekorten, helemaal niks!]
Citaat:[is het toch heel moeilijk voor de meeste mensen, bang voor tekorten......en de eeuwige commercie speelt daar mooi op in
Citaat:komt ook omdat er nogal eens tekorten vorkomen bij paarden die sober gevoerd worden.
mijn pony en die van een stalgenootje ook.
beiden flink selenium tekort.
paarden waren echt zo moe en hadden last van hun spieren
nu zit er weer energie in