Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:Citaat:zodat ze in het snot en kwiel seizoen beschermd is
![]()
![]()
ik ent niet,gewoon heel simpel
Whinnylando schreef:Ik lees regelmatig mee hier in het topic, maar ik snap niet waarom jullie zoveel moeten smeren en toevoegingen door het voer gooien?
Mijn paard heeft voordat de mugjes er waren haar deken opgekregen als ze naar buiten gaat. Ze gaat alleen op de uren naar buiten dat er geen mugjes zijn. Als je ervoor zorgt dat ze niet geprikt worden krijgen ze toch ook geen eczeem?
Aan mijn paard kan je echt niet zien dat het een eczemer is, en smeren hoef ik dus niet. Of heb ik nu zo'n uitzondering op de regel?
tjady schreef:Ik zou willen dat ik het alleen met een deken zou redden. Helaas is het anders. Ik doe de deken ruim van tevoren op voordat de mugjes er zijn en toch krijgt hij jeuk. Hij schuurt met deken op. Vän heeft niet alleen in de manen en staart last. Nee ook op zijn verder lichaam. Dus hij heeft ook last op zijn benen, rond zijn koker en zijn neusje. Verder staat hij beperkt op gras, en krijgt een pavokoek en hooi als aanvulling.
Ik vraag mij ook altijd af, waarom hij schuurt ondanks de deken. Zouden ze er door heen prikken. Ik ben nu begonnen met derfen en moet zeggen dat het direct effect heeft. Ik zie momenteel geen schuurgedrag.
ikenindi schreef:hier werkt de deken ook genoeg, maar op de plekken die niet beschermd zijn kunnen ze alsnog worden geprikt. Dus onder de buik wel plekken bijvoorbeeld.
aisie schreef:Whinnylando schreef:Ik lees regelmatig mee hier in het topic, maar ik snap niet waarom jullie zoveel moeten smeren en toevoegingen door het voer gooien?
Mijn paard heeft voordat de mugjes er waren haar deken opgekregen als ze naar buiten gaat. Ze gaat alleen op de uren naar buiten dat er geen mugjes zijn. Als je ervoor zorgt dat ze niet geprikt worden krijgen ze toch ook geen eczeem?
Aan mijn paard kan je echt niet zien dat het een eczemer is, en smeren hoef ik dus niet. Of heb ik nu zo'n uitzondering op de regel?
Nee hoor hier idem. Heb 2 excemers al 10 jaar lang en doe alleen een deken op en zorg dat als er veel vliegjes zijn ze niet buiten komen.
Alle andere dingen met voer etc heb ik wel geprobeerd maar gaf geen enkel verschil. Het enige wat bij mijn paarden helpt is ervoor te zorgen dat ze zoveel mogelijk bij de vliegjes uit de buurt blijven en dan is het heel goed onder controle te houden.