[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:17

Mijn paard staat sinds zondag zonder deken en ze is stukken vrolijker! Heb wel derfen gesmeerd en tot nu toe geen geschuur of irritatie. Ze staat wel 24/7 buiten dus echt kans heeft ze ook niet om te schuren maar toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:21

TeSs2411 schreef:
Hoe bevestig jij de hals Mindim ? Ik heb precies dezelfde deken.. maar geen ringetjes erin zitten.

De hals zit vast aan de deken, net als bij de eczeemdeken.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:26

Mindim schreef:
TeSs2411 schreef:
Hoe bevestig jij de hals Mindim ? Ik heb precies dezelfde deken.. maar geen ringetjes erin zitten.

De hals zit vast aan de deken, net als bij de eczeemdeken.

Ah oke! zag eruit als 2 losse stukken :) ik heb dan gewoon de deken zonder hals..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:38

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:23

Yvank_ schreef:
@matheno ik zou kiezen voor havens heb daar hele fijne ervaring mee :j

Gewoon de basisbrok voor zowel de koud als warmbloed?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:53

TeSs2411 schreef:

Ik heb ook een horseware mio voor mijn haflinger ,maar daar kan geen hals aan.Stom niet bij nagedacht toen ik hem kocht.Nu heb ik via http://www.paardenboulevard.nl een losse hals gekocht met ringen en die heb ik aan mijn deken gezet.past heel goed.Ik heb het eerst met de hand gedaan en nu zitten ze goed en kan ik het even goed doen onder het naaimachine. De ringen zitten aan het band en dus geen beschadigingen aan de deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:06

Matheno schreef:
Yvank_ schreef:
@matheno ik zou kiezen voor havens heb daar hele fijne ervaring mee :j

Gewoon de basisbrok voor zowel de koud als warmbloed?

ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:07

Sodeletuut schreef:
Hier viel het vandaag wel mee qua kleine vliegjes, alleen een paar normale vliegen. Misty was aardig rustig. Maar wel gewoon nog deken om hoor, ik weet zeker dat ze zonder deken alsnog last krijgt. :(:)

Yvanka, wow dat is apart! Als ik dat had gedaan dan hadden we echt wel een probleem gehad. Dan had Misty nu waarschijnlijk wel een belachelijk goede conditie gehad... :=

nouja ze staat nu onder regendeken met hals en dat is voldoende :j

Nivada

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:25

Hier gaat straks gewoon de 300 grams met hals er in 1x op.
Ze heeft al zon dunne vacht door de eczeem deken. Maakt eigenlijk niet echt een wintervacht aan.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:07

nou kan ik van ons paard niet zeggen ..die maakt gewoon een wintervacht aan hoor onder eczeem deken *\%/*

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:13

Mindim schreef:

Die heb ik ook! Bevalt me zeer goed qua pasvorm moet ik zeggen (op mijn Welshje).
Alleen mijn hals is wel afneembaar..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:44

Mindim, dat lijkt me nu nog superwarm, en waar wil je max. naar opbouwen in de winter, is ook wel belangrijk natuurlijk.
Wisse staat nu onder ongevoerd, verder heb ik nog fleecegevoerd, 100gr en 200gr dus die laatste gaat alleen op bij -10 zeg maar en hij komt niet dik in de vacht, scheer alleen zijn hals een beetje ivm zweten en zo gaat het prima, hij heeft geen halsdeken op in de winter.

Wisse had toch ineens weer geschuurd zelfs incl een open plekje, dus Derfen gesmeerd en hoo dat t gauw over is. Staart is weer helemaal goed gelukkig, die was een paar maand geleden ook kaalgeschuurd.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:46

Hier net de regendeken met hals opgedaan, ongevoerd. Als het richting 5 graden gaat 100 gr onderdeken, vanaf vriezen een 200 gr deken zonden hals, daarna nog 300 en als t nodig is 400. Maar zover ben ik nog nooit gegaan.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:09

Paardje staat inmiddels bloot en tot nu toe gaat dat goed. Laat hem zo lang mogelijk zo staan. Als hij te dik in de vacht komt wordt hij geschoren. Meestal is dat half november.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:29

Mijne staat sinds gisteren ook zonder eczeemdeken. Staat met 0 grams regendeken zonder hals. Lijkt nog geen last van jeuk te hebben dus laat hem lekker zonder staan.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:00

Mijn pony staat nog onder de deken maar lijkt sinds dit weekend juist extra last te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:32

Hier is de deken beetje noodgedwongen af, hoop dat het goed verloopt.
Vandaag heeft het de hele dag geregend, maar echt de hele dag ... en blijkbaar lekt de deken op een bepaald moment door -O- Hebben jullie dat ook met jullie RSIH's? Pony was volledig nat op de rug toen ik de deken af deed, met rijden is hij dan opgedroogd (ja, echt :+ ) maar de deken was nog steeds nat toen we klaar waren, dus dat vond ik maar niks om die terug op te leggen ...

Nuja, langs de andere kant heeft hij al 2 weken geen jeuk meer en is het nu heel nat weer en onder de 10°C .. dus ik denk niet dat het problemen gaat geven zonder de deken ... Morgenvroeg gaat de staleigenaresse kijken en eventueel dan terug de deken opleggen. Heel fijn :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:43

Sabine, heb je geen waterproofliner onder je Rsih?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:45

Neen, is pas eerste seizoen dat ik zo'n deken heb .. en blijkbaar hebben we een héél droog seizoen gehad want het is de eerste keer dat dit gebeurd :+ Is die echt noodzakelijk bij deze dekens dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:48

dacht je dat die rsih waterdicht was dan :P ? dat issie alleen met een water proof limer eronder.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:52

Sabine, de rsih is idd zelf niet waterdicht. Zelf heb ik de liner erbij en vind dit prima werken. Mijn merrie blijft er droog onder. Wel zou ik je adviseren om de liner wat groter te nemen. De liner kwam bij mij niet overeen met de rshi maat. Mijn rshi is 1.75, maar de liner 1.95.
Ik weet niet welke ervaring anderen hebben. Die lees ik dan ook graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:58

Dat dacht ik inderdaad ja ... Heb al jaren eczeemdekens en nooit wat eronder moeten leggen met regen, dus ging er vanuit dat dat bij deze ook niet was := :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:00

Mijn paard staat nog met het eczeemdeken op, heb haar vandaag nog flink zien stampen tegen de vliegen.

Ze had vandaag een wondje net boven haar schoft (daar waar haar manen steeds stuk gaan, ook al schuurt ze NIET). Zou het helpen als ik die onderste plakker van mijn RSIH niet dichtdoe? Misschien dat de hals dan ruimer komt te zitten?

Ik hou van de Rambo-kwaliteit, maar de hals voldoet gewoon niet :n

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:14

Heb bij Nero vanavond de eczeemdeken eraf gehaald. Zeiknat.. ook al had ik er een regendeken overheen. Stond te trillen als een rietje verder, dus voor vannacht maar een 200 grams opgelegd zodat de andere dekens kunnen drogen. Morgen weer wisselen..

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:00

Hier de liner in dezelfde maat als de deken en past perfect. Ik vond pony alleen wel klammig onder de liner vandaag. Heeft dan ook al een mega-vacht, dus hoop dat het daar aan ligt. Meerderen met deze ervaring?