Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:volgens mij mogen ze je wettelijk gezien niet op een stalling verplichten om te enten.
dan moet je al een overeenkomst getekend hebben.
maar bij de wet is enten niet verplicht,dus kunnen ze je dat op een stal niet laten doen.
bovendien levert een niet geënt paard totaal geen gevaar op voor de andere paarden.
maar dat blijft toch een punt wat wel moeilijk is,eventueel rond de tafel gaan zitten met je staleigenaar als je er zelf echt problemen mee hebt dat je dier ingeënt word?
Citaat:wat je zelf kunt den om eventuele gevolgen van het enten tegen te gaan is na het enten beginnen met een drainage kuur en een probiotica kuur.
Nixxs schreef:Een vraagje aan de eczeem kenners, wat vinden jullie hiervan ??
Ik heb mijn paard nog nooit zien schuren,ik vraag mij af of het wel eczeem is??
Op de foto zie je een flinke kale plek. Je ziet geen schilfers, afgebroken haren of
kapotte huid.Het is kaal "onder" zijn manen,de onderste rij zeg maar !Over de kale
manenkam vallen nog mooie gezonde manen.Je zie de plekken alleen als je de manen wegslaat
naar de andere kant .Ze zitten zeg maar "verstopt".
Zou dit wel eczeem zijn ?
ellepel schreef:volgens mij mogen ze je wettelijk gezien niet op een stalling verplichten om te enten.
dan moet je al een overeenkomst getekend hebben.
maar bij de wet is enten niet verplicht,dus kunnen ze je dat op een stal niet laten doen.

10tje2 schreef:En dit vind ik "de wereld op zijn kop" eerst een totaal overbodig en nutteloos ziekmakertje geven waar je principieel tegen bent en daarna weer proberen de schade te herstellen. Ben je niet principeel tegen, dan ligt dit advies anders.
Maar we dwalen af denk ik, dit is een zomereczeemtopic.....
Citaat:

Nixxs schreef:Een vraagje aan de eczeem kenners, wat vinden jullie hiervan ??
Ik heb mijn paard nog nooit zien schuren,ik vraag mij af of het wel eczeem is??
Op de foto zie je een flinke kale plek. Je ziet geen schilfers, afgebroken haren of
kapotte huid.Het is kaal "onder" zijn manen,de onderste rij zeg maar !Over de kale
manenkam vallen nog mooie gezonde manen.Je zie de plekken alleen als je de manen wegslaat
naar de andere kant .Ze zitten zeg maar "verstopt".
Zou dit wel eczeem zijn ?