Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fanci_mike schreef:Nou, daar ben ik weer, met nieuwe (niet geruststellende) uitslagen betreffende de lever:
Alkalische fosfatasen 226 ref 95-195 U/L
GOT 1078 ref 200-450 U/L
gamma GT 183 ref 8-23 U/L
GLDH 194.7 ref 0.0-21.0 U/L
Ellepel, heb jij nog ideeen? Hij heeft nu vier weken medicatie gehad, en zijn waardes zijn alleen maar verhoogd, terwijl hij het uiterlijk zo goed doet? Begin er nogal flauw van te geraken, wacht nog op antwoord van de kliniek, maar ik begin nogal voor mijn paard te vrezen...
geerke schreef:fanci_mike schreef:Nou, daar ben ik weer, met nieuwe (niet geruststellende) uitslagen betreffende de lever:
Alkalische fosfatasen 226 ref 95-195 U/L
GOT 1078 ref 200-450 U/L
gamma GT 183 ref 8-23 U/L
GLDH 194.7 ref 0.0-21.0 U/L
Ellepel, heb jij nog ideeen? Hij heeft nu vier weken medicatie gehad, en zijn waardes zijn alleen maar verhoogd, terwijl hij het uiterlijk zo goed doet? Begin er nogal flauw van te geraken, wacht nog op antwoord van de kliniek, maar ik begin nogal voor mijn paard te vrezen...
heeft hij geen leveronsteking?Is hij weleens gecontroleerd op leverbot?
Die bloeduitslagen zien er niet best uit...wat erg!
fanci_mike schreef:Nou hij krijgt nieuwe medicijnen (ontstekingsremmers), het is goed dat hij gaat verhuizen. Over een week of zes weer bloed afnemen. Internist vind het fijn dat hij nu op zijn nieuwe stal dan met een schone lei kan beginnen met betrekking tot omgevingsfactoren. Daarmee kunnen we dan misschien uitsluiten of het aan iets in de omgeving heeft gelegen.