Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
onne schreef:Dat is omdat Onne er zo ziek van was, hij at niet meer en had nergens meer zin in, ik dacht echt dat ik hem kwijt aan het raken was.
Heb hem ook verteld dat als hij niet meer wilden ,hij wel mocht gaan, hij hoefde dan niet voor ons te blijven.
Ik heb hem dus van de pillen afgehaald, en hij ging weer eten en werd weer vrolijk, ik denk zelf dat het kwam doordat Onne tweezijdig is dus hij is ruin maar ook wat van een merrie, zijn hormonen spelen dus dubbel op.
De DA zei wel dat ze wel moeten wennen aan de medicijnen, maar ik ken mijn paard en dit was niks voor hem.
rumay schreef:Sylvia80 er is anders vast wel een mogelijkheid om het opgestuurd te krijgen denk ik zo. Misschien via een grotere paardenkliniek bij jou in de buurt?
Heb ook nog nooit van Lysodren gehoord. Misschien je VA anders bv een kliniek laten bellen waar ze Pergolide wel gebruiken
onne schreef:Ja dat is zo, ik heb er alles voor over om hem weer 100% te krijgen , helaas kan dat niet.
Het enige wat we kunnen doen is zoals al gezegt is , kijken naar onze paarden en gelukkig doen sommige het goed op de medicijnen.
Ik weet dat er ook kruiden zijn voor deze paarden, waar onder mariadistel in zit.
heb er info over liggen, zal heb vandaag eens opzoeken.
Onne is wat toevoegingen in zijn voer aangaat een echte miep muts.
Ondanks zijn hang buik ziet hij er goed uit, sommige vinden soms erg goed.( blijf proberen om foto's hier te krijgen, ben nu net zo'n miep als Onne )
fargo schreef:Dat gaat vaak meer over het zicht in de ogen Mexxuna: doordat ze slechter gaan zien, worden ze schrikachtiger. En pergolide heeft ook bijwerkingen dat ze kunnen halucineren e.d. en ze kunnen een beetje paranoia worden daardoor, maar jij geeft geen pergolide, wellicht heeft het medicijn dat jij geeft ook een soortgelijke bijwerking??
jcristina schreef:En Hester, heb jij al eens provarium geprobeerd? Misschien is dat toch een alternatief omdat het waarschijnlijk natuurlijk ruikt en de pergolide niet... Fijn dat het nog steeds goed gaat met je paard.
rumay schreef:Zou goed kunnen hoor die voorbereiding voor de winter maar baal er wel van, heb ik land waar ze eigenlijk de hele winter op kunnen kan mijn paard het niet.