[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cow_girl

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:35

ik heb nog niemand zien reageren... gebruikt iemand deze chaps tegen mok?

Afbeelding

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:47

Dat is een zeer goede beschermer tegen mok.
Waar kun je deze beschermer kopen en wat kost het.
Zijn ze persé per paar te koop?

Groetjes

ElMistral

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:15

Susan1986 schreef:
Als mijn paarden mok hebben, scheer ik de benen (doe ik zowiezo altijd Tong uitsteken), en dan wassen met warm water en betadine, afdrogen, en tandpasta erop.. Helpt super, bij ons tenminste Lachen

Op deze manier behandel ik eigenlijk ook altijd mok, werkt erg effectief. Gelukkig heb ik er weinig last van. Benen drogen na een natte rit, of nat buitenzijn en een droge stal.

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:18

ik ken niemand die die chaps gebruikt tegen mok dus kan je niet helpen....

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:06

dollemina schreef:
Dat is een zeer goede beschermer tegen mok.
Waar kun je deze beschermer kopen en wat kost het.
Zijn ze persé per paar te koop?

Groetjes

Ze zijn te koop bij de Paardendrogist: hier is de link:

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34774

ze kosten 79,50 per paar.

Dus voordat ik ze ECHT aanschaf, had ik graag van iemand gehoord of ze goed helpen, en wat je doet als ze er de hele dag in de modder mee hebben gestaan, krijg je ze dan weer goed en snel droog? voor de volgende dag bv?

En helpen ze ook....?

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:11

Dank je,
Maar dan maak ik zelf wel iets.
Veels te duur. Bloos

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:02

dollemina schreef:
Dank je,
Maar dan maak ik zelf wel iets.
Veels te duur. Bloos

Ja, het is/lijkt duur, maar liever eenmalig die 79 euro en er dan echt vanaf zijn... mochten ze helpen natuurlijk.
Ik ben nu al veeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeer kwijt aan allemaal zalfjes enz. enz....

Dat kost me ook kapitalen ! Clown

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:52

zinkzalf en sudocreme kost niet zoveel en werkt echt goed hoor en elke keer benen goed drogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:55

ik doe nu sudocrem erop maar gebruik wel die dure kruiden ernaast..

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:04

welke dure kruiden? ik alleen foeneknof en omgaolie om de weerstand omhoog te krijgen....mok is nl ook weerstandprobleem ofzo...dus dacht ken nooit kwaad....

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:41

Mijn pony heeft pas geleden ook erge mok gehad aan vier benen. Bij de eerste korstjes ben ik begonnen met 't smeren van een middeltje van de DA met vetaderm erin. Het weer werd daarna erg slecht en omdat hij dag en nacht buiten stond werd het heel erg aan alle benen... Ik kon smeren wat ik wilde met 't middel van de DA, vaseline en betadine, maar het werkte niet Verdrietig Ik heb nog zitten denken aan die kruidenmiddelen, maar kon maar een enkeling vinden die er ervaring mee had (1 positief, 1 negatief). Ik heb z'n voetjes een keer gewassen met betadineshampoo en toen hij naar binnen ging en droog stond ben ik verder gegaan met het smeren van, de ene dag, het middel van de DA en, de andere dag, vaseline. Daarna heb ik vaseline ingeruild voor sudocrem en heb ik dat om de dag gesmeerd. Het werd snel minder en toen hij alleen nog kleine korstjes had heb ik alleen nog maar sudocrem gesmeerd. Het duurde lang voordat het echt weg was, maar hij is er nu gelukkig helemaal vanaf. Hopelijk blijft het weg...

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:13

Lieve help ik heb mij uren door dit topic heen geworsteld,maar omdat een van onze Arabieren altijd in de zomer Mok/Rasp heeft.Hij is nu 8 jaar en geen enkele zomer is het weg gebleven,dit jaar weer voor 200 euro aan de dierenarts kwijt.Heb ik met alle liefde voor hem over,maar de zalven hielpen maar beperkt.Na de laatste zalf die door de dierenarts zelf was samengesteld ging het iets beter,maar echt helemaal verdwenen...nee dus!!Toen ben ik zelf gaan vogelen:ik heb een pot zuivere vaseline gekocht dit een beetje warm gemaakt en daardoor de echte MSM zwavel doorheen geroerd.Pffff en ja hoor,na elke dag goed insmeren verdween het eindelijk!!Ook krijgt hij via zijn Hors-lyx liksteen deze MSM zwavel binnen.Wat een grote ellende lees ik toch,en ja ik heb ook al vanalles gekocht.Wat ook wel wil helpen is dik Calendulan zalf van VSM insmeren,gaasje erop en dan verbinden met verband (zelfklevend).Dit ongeveer drie dagen laten zitten,en vaak zijn dan alle korsten er af en is de huid mooi roze.Op deze manier heb ik hele gemene wonden bij honden behandeld,en ook na drie dagen waren ze dicht!!Misschien een tip voor iedereen die half radeloos is,ik ken het gevoel.Nu ga ik na uren lezen zo uitloggen,maar ik wens iedereen die met dit probleem tobt ontzettend veel sterkte.Groetjes. Ach gut .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:15

waar kan je dat zwafel kopen dan? kan je dat verbandje ook laten zitten als ze gewoon buiten lopen? (24/7)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 02:24

Hydrocortederm help heel goed en is bij de ieder dierenarts te koop,alleen voor drachtige merrie's niet geschikt omdat er een hormoon in zit.
De kosten van zo'n 500ml kost ongeveer tussen de 9,= en 10,= euro en je doet er best lang mee,je kunt het ook bewaren of op staart smeren tegen exceem en overige plekjes waar je zo snel mogelijk haar op terug wilt,bij honden en katten gebruiken ze het tegen brand en schaafwonden.

NatassJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 02:33

ElMistral schreef:
Susan1986 schreef:
Als mijn paarden mok hebben, scheer ik de benen (doe ik zowiezo altijd Tong uitsteken), en dan wassen met warm water en betadine, afdrogen, en tandpasta erop.. Helpt super, bij ons tenminste Lachen

Tandpasta op mok??

Heb je wel eens tandpasta op bv je puistjes gedaan.. Of op een wondje..
Het droogt idd wel uit.. Maar gaat daarna erg lopen prikken..
Hebben ze bij ons op stal ook eens gedaan.. Dat paard werd bijna gek..
Dus ik zou het zelf niet doen..

Gewoon mokzalf of Nivea er op smeren..
Werkt ook erg goed..

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:59

martientje19 schreef:
zooo tsja t klinkt alsof t kan helpen...soda weekt t los dus best mogelijk....alleen 1 probleem......t blijft onwijs vochtig...lijkt me ook niet helemaal super....en ik kan niet 3 keer per dag dat erin gieten....woon nl 20min bij me pony vandaan en wil ook me staleigenaar er niet mee opzadelen, dus volgens mij best mogelijk maar niet als je je pony niet bij huis heb staan.....

zonder stro of iets....lijkt me zowiezo al koud.....en saai.. en ik weet niet of t goed is, loopt de urine wel weg? volgens mij ken je er beter stro in gooien....vriendin van mij heeft t ook..rubberen matten met stro erover...waarom ligt er geen sto in de stal eigenlijk? ben ik wel erg benieuwd naar,

Ik vond het eerlijk gezegd ook niet zo'n goed idee, en idd, ookal is soda misschien wel goed voor het losweken enzo, dat het been de hele tijd vochtig blijft lijkt me nogal vreemd. Maar ik had dit van iemand gehoord en vroeg me af wat jullie ervan vonden.
En m'n verzorgpony staat alleen op rubberen matten omdat ze in de eerste plaats allergisch is voor stro en stof. Aangezien de eigenaar ook een beetje op leeftijd is zijn die rubberen matten makkelijk in 't onderhoud. En de urine kan gewoon weglopen, hij spuit ook iedere dag de stal schoon en zo 1x in het halfjaar denk ik worden alle matten weggehaald voor een grote schoonmaak. En wat betreft de verveling: ze krijgt veel keren per dag nat gemaakt hooi, dus ze heeft genoeg te eten. Verder staat ze in de zomer gewoon dag en nacht op de wei en in de winter kan ze op een stenen plaatsje staan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:37

mijn pony is nu dan wel verkocht maar zij had gronische mok ze stond bijna elke dag met dikke pijnlijke benen ik deed er potten mok op en het werd in de beginnen niks niet minder maar toen heb ik afgesproken dat ze aleen
de wei nog in mag met springschoenen en peesbeschermers dat werkte best goed en als ze uit de wei kwam dan waste ik haar been met zeep waar ontsmettende troep in zat en dan goed afdrogen met een feun
en dan de mok zalf en dat werkte heel goed ze heeft heel lang geen mok gehad maar weet niet of haar nieuwe baasjes dit ook doen
maarja ik ben er op deze manier afgekomen hih

mvg daphne

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:54

Hahahaha eindelijk na 36 pagina's doorworstelen even lachen!!Droommajori smeerde jij potten MOK????Terwijl wij allemaal juist er vanaf willen komen,en er dol van worden??Nee hoor ik plaag je nu maar wat,je bedoelde denk ik potten mokzalf.En het is beslist geen uitlachen hoor.Groetjes. Haha! Haha! Haha! .

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:38

haaha had t niet eens zo gelezen! wel grappig...maarrrrr
bij mijn pony is het bijna weg!!! ik juich nog niet want ja je weet het niet,...maar we komen in de buurt,...alle korsten zijn weg en blijf smeren met sudocreme en mokzalf en het lijkt opeens te werken.......hoop zo dat ze er nu eens vanaf is want lijkt me best pijnlijk...

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:30

mijn friesje heeft er 's winters altijd last van
echt stom, maar hij heeft superlange sokke, en die haal ik ur nie af, en hij staat in een redelijk natte wei.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:50

Ik heb ook eens wat gedeeltes gelezen en... het wordt er niet makkelijker op. Mijn fries heeft onwijs dikke sokken daardoor is het me lang niet opgevallen. Ik heb zijn sokken gedeeltelijk weg geknipt nu maar het blijft moeilijk om de plekken na een dag buiten staan weer lekker droog te krijgen.
Ik smeer nu 's avonds nadat de plekken droog zijn ze lekker dik in met uierzalf en 's ochtends voor hij naar buiten gaat met vaseline in. Ik doe dit nu pas 3 dagen maar ik heb wel het idee dat de korstjes los laten endergelijke. Ik hoop dat het gaat helpen. pfoee wat een vervelend "ziekte", zo moeilijk behandelen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:03

Pfff wees blij dat er vordering in zit! De mok bij "rijpaarden" is negen van de tien keer goed te behandelen...De mok bij onze trekpaarden gaat nooit meer over! Het heeft dan ook een andere naam gekregen.
Na bijna alle tips in dit topic te hebben geprobeerd...is er nog steeds geen vordering geweest. Nja ff en dan werd het weer erger.

Dus aan jullie succes en hou vol!

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:11

@AikePeer: uierzalf en vaseline zorgt er wel voor dat de korsten weggaan...maar doordat het vet is gedije de bacterieen er ontzettend goed in en zal de mok niet weggaan. ook zorgt vaseline en uierzalf niet goed voor de huid zelf..t legt alleen laagje erop, ik zou als ik jou was iets gaan proberen als sudocreme....of zinkzalf hier zitten nl stoffen in die de huid helen en het ontstekingsproces tegen gaan....ik smeer nu 2 weken met sudocreme en mokzalf en t is zo goed als weg....suces nog ermee

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:13

Jeetje ben me gister doodgeschrokken, mijn pony had een mega dik achterbeen. Ik dacht getrapt door een ander paard.

Vanochtend de veearts erbij bleek het mok te zijn. Echt nooit achter gezocht er waren helemaal geen korstjes Verward etc. Ze krijgt nu een peneciline-kuur. En moet haar behandelen met Hydrocortiderm

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:18

mijn paardje heeft al sinds de zomer last van mok/ rasp. dierenarts erbij gehaald en een week in het verband gestaan met antibiotica.
wassen met betadine, drogen en met Hydrocortiderm insmeren het leek bijna helemaal over te zijn.
tot dat ik zijn benen wou scheren om alles goed schoon te houden kwam ik er achter dat alle 4 zijn benen onder de mok zaten. Huilen
het haar laat gewoon los en daaronder zit een beschadigde roze/rode huid. ziet er echt heel snue uit. Het doet ook erg pijn en jeukt.
het zit voornamelijk op de pijp dus rasp. echt hardnekkig spul!!!!
van de week maar de dierenarts weer erbij maar ik denk dat die toch weer inpakt en smeert (dat kan ik zelf ook wel!!)
heeft iemand ook ervaring met hardnekkig rasp waar de haren in "reepjes/ stukjes" los komen te zitten????