Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik denk eigenlijk dat het weinig uit maakt of je bij een uitgegroeid paard in een keer de hoefstand verandert of geleidelijk. Het paard is tenslotte uitgegroeid, dus die botten zullen zich nooit meer helemaal aanpassen aan de nieuwe stand. Denk ik.
Citaat:Ik denk dat natuurlijk bekappen een heleboel paarden zou kunnen helpen, maar ik denk ook dat bepaalde paarden niet gebaat zijn bij die hoefstand. Juist als een paard in theory volgens natuurlijk bekappen een hele verkeerde stand heeft (hele hoge hielen bijvoorbeeld) maar dat paard is al uitgegroeid, ga je met natuurlijk bekappen toch dingen forceren die nou eenmaal zo gegroeid zijn. Denk ik.
Allegra schreef:
Ook vind ik de opmerking die ergens gemaakt werd dat Utrecht ook onderzoek naar natuurlijk bekappen doet een beetje misplaatst. Ze hebben onderzoek gedaan naar de natural balance methode, waarbij ook nog hoefijzers gebruikt worden. De andere methoden (strasser, ramey, jackson) hebben ze niet onderzocht... Waarom niet vraag ik me dan af...
Jannepauli schreef:Citaat:Ik denk eigenlijk dat het weinig uit maakt of je bij een uitgegroeid paard in een keer de hoefstand verandert of geleidelijk. Het paard is tenslotte uitgegroeid, dus die botten zullen zich nooit meer helemaal aanpassen aan de nieuwe stand. Denk ik.Citaat:Ik denk dat natuurlijk bekappen een heleboel paarden zou kunnen helpen, maar ik denk ook dat bepaalde paarden niet gebaat zijn bij die hoefstand. Juist als een paard in theory volgens natuurlijk bekappen een hele verkeerde stand heeft (hele hoge hielen bijvoorbeeld) maar dat paard
is al uitgegroeid, ga je met natuurlijk bekappen toch dingen forceren die nou eenmaal zo gegroeid zijn. Denk ik.
Eh... ben je hier, in één post, niet in tegenspraak met jezelf?
promptertje schreef:Ik moest vanmiddag nog aan dit topic denken, toen ik met mijn beslagen dravermerrie aan het wandelen was op onze drafbaan die door de regen wat zacht was geworden. Als je naar haar voetafdrukken keek, zag je uiteraard de ijzers, maar daartussen een keurig driehoekje van de straal. Haar stralen komen dus netjes met de grond in contact. Jammer dat ik geen fototoestel bij me had
.
promptertje schreef:Feit is wel dat veel tuigers een beetje aanleg hebben voor bokvoeten, ik denk dat het toch een raskenmerk is.