Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:15

Rocamor schreef:
Waarbij je die laatste twee van jouw nogo's mag laten voor wat ze zijn, aangezien ts kennelijk groen licht heeft van de artsen. En als het daadwerkelijk nog geen halve km is,... paarden lopen zelf op een dag meer.

Stukje aan de hand stappen kunnen we geen rijden noemen en mbt het weer, dat gaf ts zelf al aan.

Helemaal mee eens.
Wat is nu 2,5 minuut wandelen aan de hand tegenover 24/7 lekker op de wei en eens lekker uit je plaat gaan en liggen rondcrossen en bokken?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 21:18

Het groene licht is er , maar ze verkiezen Idd wel aan de hand (en dat verkies ik in het geval van mijn vader ook) boven onder het zadel. Echter doordat hij het kent, rustig is daar (zelfs slaapt als de kinderen hem aaien. En slapen, niet afsluiten, ik ken het verschil) zou het geen kwaad moeten kunnen met lichtgewicht als mijn vader of zijn verzorgster. Plus de stress van achterblijven is groter als de stress van meegaan.

Afbeelding

Dit is trouwens vanaf onze voordeur tot aan de parking, maar wij moeten een 40m voor de parking het terrein al op. Ik heb het daarstraks geslenterd en gemeten: 2:37 en 380m

En idd, het weer: als het morgen waait als nu is het zo al een no go.

Ik snap jullie zorgen. Zeker na het volledige gevecht wat we afgelopen weken hebben gehad. Had hij na zijn belachelijk doen gisteren pijnspasmes vertoont had ik de ruzie met mijn vader gewoon zelfs al op de spits gedreven. Ik luister en kijk naar mijn paarden in mate dat mensen me gek verklaren.

Stom voorbeeld: eergisteren haal ik First uit de wei. Na 2 passen gestopt, hoeven opgetild en alles gecheckt. Idd, een mini klontje modder met gras tussen zijn Duplo ijzer en de hoef, daarna klonk en liep hij dus weet als normaal.

imaudy

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:32

Ah had niet zo in de gaten dat je vader ook een lichtgewicht is. Nou ja, we zien de foto's wel dan :D

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 22:42

imaudy schreef:
Ah had niet zo in de gaten dat je vader ook een lichtgewicht is. Nou ja, we zien de foto's wel dan :D

Mijn vader gewogen in het ziekenhuis was 52kg de laatste keer (2j terug)
En sinds mama gestorven is, is hij zwaar afgevallen. Hij gaat dezelfde kant op als mama. Ik kan hem optillen en dat wilt heel wat zeggen (jammer genoeg).
Dat is dus ook de reden waarom ik de ruzies met papa probeer niet op de spits te drijven. Want we weten oprecht niet hoelang hij nog heeft. Hij word einde deze maand 71, maar heeft sinds mama overleden is geen levens wil meer.
En nadat ik mama verloren ben “onverwachts” + mijn vader echt gewoon geen levens wil meer heeft (als we ruzie hebben zoals vorige week moet ik alle medicatie verstoppen of hij maakt een einde aan zijn eigen leven), wil ik geen risico nemen voor iets stoms als hem 30’ stilstaand op het paard te hebben. Zeker niet als er groen licht is onder voorbehoud

Als Harley pijn toont, gaat dat niet door, als het weer me niet aanstaat, gaat het niet door. Als Harley nog maar 1 stap anders zet als normaal gaat het niet door. Maar ik ga niet de ruzie spits opdrijven als het verder wel gewoon “ideaal” verloopt

Afbeelding

Afbeelding

Iemand hier tips voor manen te laten ?
Iets met, 2 jaar terug konden nog 7 mini dotjes op wedstrijd. Nu zie je niet eens dat er dotjes zijn :')

Harley is morgen de pineut met 5kg wortelen (bij wijze van spreke) aangezien dit het enige is wat hem op de hele dag stress gaat bezorgen :') Hij vermoord me al als Ik staart nog maar uitborstel…

En dan hetgene waarvoor de meeste volgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:21

Laat het lekker van de omstandigheden afhangen en in overleg. Hier regent het af en toe pijpen stelen, met harde wind. Ben blij dat ik binnen zit. De EX wondes zien er heel goed uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:23

Ah, dat het zo dichtbij was had je er in eerste instantie niet bij geschreven. Dan is het idd alweer een ander verhaal.
Veel succes vandaag. Hopelijk blijft het droog!
Een beetje geluk kunnen jullie wel gebruiken na alle ellende :(:)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 09:54

Had het ook wat duidelijker moeten zeggen :j

Afbeelding

Wortelen hielpen niet, dus nu is er eentje boos

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:59

Die wond is echt super opgeknapt zeg! Ik hoop dat jullie vandaag naar de zegening kunnen, die paar meter lopen lijkt me geen probleem als je ziet hoe hij door de wei rent. Het is hier super slecht weer, misschien bij jullie beter? Veel succes vandaag mocht het doorgaan.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:15

Hier is het tot nu toe windstil (vandaar dat we doorgaan alsof het doorgaat). Ze zijn hier wel enorm op de veiligheid gesteld. Is al vaker afgelast wegens weer of Corona. Bij twijfel word het jaar uitgesteld. De “tenten” zijn ook verankerde plexiglas (?) platen. En het is op een verder volledig open plein.

Vriend had tranen in zijn ogen toen hij mij in tenue zag. Mama zou trots zijn.
We hebben met papa gepraat. Ik neem Harley en First met de hand, verzorgster van mijn merrie neemt de merrie met de hand mee en mijn vriend Max. Er lopen genoeg mensen rond om over te pakken indien nodig. Dan kan mijn vader als toeschouwer mee.
We zijn nu de andere 2 halen en dan bandageren en dotjes bijwerken waar nodig.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:30

Geniet ervan, wens jouw vader het allerbeste van mij. Misschien is het een lichtpuntje in deze donkere dagen. Harley zou ik niet bandageren, de EX wondes behoeven geen druk.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:34

nikkel schreef:
Geniet ervan, wens jouw vader het allerbeste van mij. Misschien is het een lichtpuntje in deze donkere dagen. Harley zou ik niet bandageren, de EX wondes behoeven geen druk.

Ik ga Idd zien hoe de bandage in verhouding tot de wonde komt te zitten. En anders is het alleen de voorbenen in bandage.
Het genieten komt zeker goed als het weer blijft zoals nu :j

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 12:01

De twee verloren broers weer samen Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:17

Jeetje, wie had dit verwacht een maand terug. Geniet ervan en pink een traantje weg!!!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 13:28

Rocamor schreef:
Jeetje, wie had dit verwacht een maand terug. Geniet ervan en pink een traantje weg!!!

De tranen hebben gevloeid; volop gevloeid. Hele tijd droog gebleven met stralende zon.

Zelf geen foto’s kunnen maken buiten de volgende:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik hoop dat er een paar leuke gemaakt zijn door aanwezige fotografen :j

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:18

Oh wat een mooie dag! Kan me goed voorstellen dat het emotioneel was zeker ook na alles wat je hebt doorstaan tot dusver met je mama, Harley en vast nog meer wat we allemaal niet weten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:45

Wat een fijne dag, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Ik neem aan dat je zelf, in overleg met de artsen, prima weet wat wel en niet kan. Je bent niet bepaald een persoon die in zeven sloten tegelijk loopt.

Ik ben heel blij voor je, want wie had dit verwacht toen je dit topic opende.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:52

Wat super dat jullie dat zo hebben kunnen doen! En nog mooi weer erbij ook! Kan me voorstellen dat je daar even (kuch) emotioneel van wordt

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 15:25

En nu op weg naar stal met de eerste 2 van de 3
Samen met gebroken halster, dus op stal staan ze al klaar met zijn reserve halster.
Tip: halsters van kramer zijn dus niets waard bij paard van 690kg :')

Harley zou Harley niet zijn als hij niet ergens iets moest uitsteken natuurlijk |o
Paard is veilig, vervoer is veilig, en we zijn bijna op stal dus.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:40

Whaha die Harley :D
Fijn dat het een leuke dag was.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 18:08

Broederliefde is gedaan met een vrouw in het spel hoor
Nog wat foto’s die mijn vriend gemaakt had. Let Aub niet op mijn hoofd
Zodra er meer foto’s zijn komt er wel een topic
Wij hebben genoten in ieder geval

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen komt de smid voor de andere paarden en bij hem nagel opnieuw erin tikken
Tandarts stond blijkbaar ook ingepland. Dus morgen groot onderhoud.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:40

Niets mis met jouw hoofd, je ziet er trots uit! Wat prachtig dat dit kon, hopelijk nu alles door zo in een stijgende lijn, het is je gegund!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:50

Superfijn voor jullie dat dit door kon gaan! Is jullie van harte gegund!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:15

Wat een mooie foto's!
En wat zagen de paarden en jij er mooi uit!
Ik weet niet wat het inhoud wat je hebt gedaan maar fijn dat het geslaagd was

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 08:51

De zegening is normaal een verlengde van de Sint-Hubertus slip jacht.

1x in het jaar staat heel ons dorp een week (meer een maand bijna) in het teken van de patroonheilige Sint Hubertus.

Met als hoogtepunt de slipjacht op de zondag voor 3/11. De slipjacht word elk jaar duurder, kleiner en “chiquer” en gaat elk jaar minder en minder om de werkelijke jacht in mijn ogen, maar dat is even bijzaak.
Dus zondag is dan de jacht, waarbij alle deelnemers (paard en ruiter) gezegend worden en 3/11 een aparte zegening voor paard en ruiter die niet mee hebben kunnen doen om wat voor reden dan ook, of voor de combinaties die gezegend willen worden op de dag van de patroonheilige zelf. Dit gecombineerd met de zegening van de meute (honden), en normaal is daarna ook zegening van het bos en mensen gevolgd door een 12km rit of wandeling.

Dat stukje zijn we dit jaar niet mee geweest. Desondanks dat het maar een 800m extra zou zijn wou ik ze de stress niet bezorgen van zodra de groep vertrekt weg gehaald te worden en aangezien de route richting de zegening van het woud langs ons huis loopt dus besloten ze gewoon mee de wei op te zetten

Traditie is dus ook al jaren dat je in jacht kleding komt, ookal word wedstrijd kleding oogluikend toegelaten. Alleen sinds COVID houd niemand zich meer echt aan die traditie (eigenlijk de laatste 7-8j al niet meer). Zelf ben ik ook wel al eens in gewoon nette kleren gegaan omdat ik toen geen wedstrijd kleren had. Maar daar zit het woord: netjes, ookal was Ik de laatste keer ook te laat om me net om te kleden |o
Dus wij proberen die traditie hoog te houden. Verzorgster staat daarom ook in lichts mogelijke jeans met donkere vest (Ookal heeft mijn merrie die jeans begaaid gekregen) en mijn vriend in grijze broek, wit overhemd en zwarte vest.

Wel grappig, de pastoor herkende onze paarden (jammer genoeg, of gelukkig voor hem?). Doordat wij proberen eerst en vooral onze paarden blinkend te hebben (en daarna wij zelf zo net mogelijk), valt het op als er 2 grote zwarte volledig gebandageerd op dat plein staan. Zeker als 1 van de 2 (First) zich als hengst gedraagt, inclusief het geroep, gekap en gemep naar elk paard wat in zijn buurt komt.
Echter, de eerste jaren stond hij opzij en zegende hij alle paarden. De jaren dat wij er waren met Harley heeft hij zich kunnen omkleden omdat de modder naar hem toe vloog, want water eet hem op.
En ja, pastoor gewaarschuwd en laten waarschuwen door de organisatoren dat hij zou meppen (op de grond wel, Maarja, modder vliegt omhoog natuurlijk) met alles wat hij heeft als ze het water op hem zouden gebruiken. Dat een wees gegroet je meer als voldoende voor hem was.

Dus dit jaar, pastoor stapt de spreekstoel af, gaat de honden en hoornblazers zegenen, loop naar zijn plekje, ziet die twee zwarte. Kijkt naar het plein, kijkt naar zijn plekje, kijkt naar die 2 van ons. Liep toen naar midden van het plein waar hij paarden in groepjes is gaan zegenen. Waardoor Harley niet rechtstreeks het water op zich kreeg en pastoorlief zich eens een jaar niet moest omkleden. _O-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:19

Mooie traditie.