Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pallatin schreef:Ik zal zo je topic even lezen. Ik heb geen ervaring met equicrown maar mij lijkt het met die haakjes vrij lang duren om ze aan te doen. Ik zou bang zijn dat die randen misschien kunnen gaan schuren dat risico loop je met de whinnys iig niet. Groter nadeel vind ik dat ze zo kort zijn; de kootholte blijft onbeschermd. Je kunt ze via VLC per 2 of per 4 kopen. Houd er rekening mee dat je ze regelmatig moet wassen (ikzelf heb er nu 6 of 8 geloof ik; voor 2 benen). Gezien de afmetingen van de hoef kom je denk ik op cheval de selle uit qua maat. De grootste, hoef is vrij lang zo te zien. Je vindt de maattabel ook terug op de site van VLC
Pallatin schreef:Volgens mij was dat een hoofdmasker/vliegenmasker omdat het paard met het hoofd schudde/ last heeft van pollen. De problemen met het been zijn later ontstaan als ik het goed begrijp
RianneH schreef:De equicrown fit sokken heb ik op equiday mee in de handen gestaan, maar ik durfde ze zelf niet aan te schaffen. Hier kon het been soms nog dik worden als reactie op iets en daarin zit minder rek dan de whinny’s. Ook merkte ik dat ze een dunne huid kreeg door de aandoening en was bang dat de haakjes dan te hard zouden zijn.
De sokken heb je na even oefenen zo aan, maar je kan ook flyboots van bv lemieux proberen
robert1990 schreef:Dan ben ik blij dat ik die niet heb besteld dank je wel voor het meedenken.RianneH schreef:De equicrown fit sokken heb ik op equiday mee in de handen gestaan, maar ik durfde ze zelf niet aan te schaffen. Hier kon het been soms nog dik worden als reactie op iets en daarin zit minder rek dan de whinny’s. Ook merkte ik dat ze een dunne huid kreeg door de aandoening en was bang dat de haakjes dan te hard zouden zijn.
De sokken heb je na even oefenen zo aan, maar je kan ook flyboots van bv lemieux proberen
Floorg18 schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar ideeen of tips voor de vasculitis bij mijn paard. Ik heb grotendeels al het topic gelezen, maar niet alles
Mijn paard staat sinds december al aan de prednisolon voor vasculitis (bevestigd dmv biopt) aan beide achterbenen en ik kom er maar niet vanaf. Ik heb het idee dat UV wel een trigger is en daarom staat hij overdag met de horseware flyboot . Deze zitten opzich prima, maar zakken en draaien snel toch wat naar beneden. Ik heb ook de silver winnys geprobeerd, maar deze zijn na 1 nacht helemaal afgezakt. (ondanks goede maat). Nu wil ik heel graag van die medicatie af, maar eigenlijk zodra we onder de 450 gram p/d gaan, komen de plekken gelijk terug.
Heeft iemand nog tips voor goede UV beschermers of andere ideeen? DA geeft aan dat medicatie de enige oplossing is.....
Floorg18 schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar ideeen of tips voor de vasculitis bij mijn paard. Ik heb grotendeels al het topic gelezen, maar niet alles
Mijn paard staat sinds december al aan de prednisolon voor vasculitis (bevestigd dmv biopt) aan beide achterbenen en ik kom er maar niet vanaf. Ik heb het idee dat UV wel een trigger is en daarom staat hij overdag met de horseware flyboot . Deze zitten opzich prima, maar zakken en draaien snel toch wat naar beneden. Ik heb ook de silver winnys geprobeerd, maar deze zijn na 1 nacht helemaal afgezakt. (ondanks goede maat). Nu wil ik heel graag van die medicatie af, maar eigenlijk zodra we onder de 450 gram p/d gaan, komen de plekken gelijk terug.
Heeft iemand nog tips voor goede UV beschermers of andere ideeen? DA geeft aan dat medicatie de enige oplossing is.....
Rizette schreef:Zijn die wel geschikt voor deze tijd van het jaar? Dicht oppervlak?
Pallatin schreef:Floorg18 schreef:Hallo,
Als de whinnys zo makkelijk afzakken zijn ze dan niet te groot? En heb je het tapen van de sokken geprobeerd? Dat hielp hier eigenlijk prima, kijk daarvoor even op de site van whinny socks.
En anderen hier hebben goede ervaringen met het was protocol, is dat misschien een optie?