Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:19

Slim bedacht, dat die magneten overal vastgekleefd kunnen worden onder het dekje. Wel vind ik dat je erg weinig 'werkzaam oppervlakte' hebt als je maar 4 magneetstrips in totaal hebt. BOT/Fedimax/Mr Feel Warm/Rmbo Ionic (de lijst wordt steeds langer :D ) hebben een veel groter oppervlak met werkzame stoffen erin.
Wel mooi hoe het dekje echt schoftvrijheid heeft. De borstsluiting is alleen niet geschikt voor paarden met een lage halsaanzet omdat hij te hoog op het dekje begint; als [***] dit om zou hebben dan moet de borstriem heel ruim gemaakt worden om ervoor te zorgen dat hij met zijn neus bij de grond kan, maar als hij zijn hals horizontaal heeft dan geeft dat teveel borstruimte en glijdt het hele gebeuren naar achteren tot de borstriem weer strak zit (en dan kan hij niet meer bij de grond 8-) ).
Ik zou het als leek ook lastig vinden om te bepalen hoe/waar ik de magneten zou moeten plaatsen. Links en rechts van de ruggengraat snap ik wel, maar verder? Ik vind het wel fijn dat bij die andere merken het denkwerk al voor mij is gedaan. 8-)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:22

Bij premier equine zag ik ook zo'n magneetdeken..Ik weet niet hoe die werkt,maar vond deze er ook wel mooi uitzien..

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:15

Je kan er ook magneten bij kopen

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:41

Heeft iemand ervaringen met de Stalbeschermers van de BOT en de fedimax?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:04

Chesss schreef:
Heeft iemand ervaringen met de Stalbeschermers van de BOT en de fedimax?

Ja wat wil je weten

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:16

Bevallen ze wat is de pasvorm etc word niet heet eronder

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:39

Chesss schreef:
Bevallen ze wat is de pasvorm etc word niet heet eronder

Ze bevallen mij super. Benen worden niet heet maar wel warm wat ook de bedoeling is.

Ik heb ze nu 2 maanden omgehad wegens stalbenen door regelmatige trauma's aan der achterbenen. Dan weer tegen het hek aan geslagen, aangetikt binnenkant. Als ik ze een dag niet om deed stond ze direct met veel dikkere benen.

Ze heeft ze nu sinds een week niet meer om omdat der benen elke keer te nat waren door de blubber en ik niet een uur ga wachten tot ze droog zijn. der 'slechte' been (zijn beide slecht) is vrij dik nu door een nieuwe trauma. Dus kan zeggen dat het beter is om ze bij haar om te gouden.

Pasvorm prima. Heb M voor achterbenen paard is ong 1,57. Staan foto's hier in het topic

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:09

Over het warm tegenover heet etc.

Als een paard beweegt heeft het een normale temperatuur. Bij inspanning loopt de warmte op. Bij stilstaan zie je afkoeling, met name bij de benen.

Zou je niet kunnen denken dat bijv de stalbandages en dekens de warmte aannemen op stal, die een paard normaal constant heeft bij bewegen? Dus niet ''heet'' van arbeid, maar de warmte die ze ontwikkelen, dus bijbehorende bloedsomloop etc bij vrije beweging.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:48

Magneten werken anders dan keramische stof.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:22

Weidebloem schreef:
Zilly schreef:
Hihi slim met korting omgaan :D

Weidebloem: oh dus jij hebt BoT, Fedimax en Mr. Feel Warm?

Ja klopt, beetje last van een gat in mijn hand :o

Ik ook :Y)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:40

Ik heb net de bot zadeldekjes binnen gekregen. Even wennen dat je op t blote oog niets keramisch/infrarood ziet. Heb heel even mn hand erop gehouden, na een paar minuten lijkt wel t zelfde te gebeuren.
Ben benieuwd.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:44

Antwoord van BoT
Citaat:
Ik heb navraag gedaan en graag leg ik je uit waarom jullie klant niet bang hoeft te zijn dat de benen te warm worden.

Als we naar de doorbloeding van het lichaam kijken zien we dat deze plaats vind door het hele lichaam. Het bloed dat terug gaat vanuit het been wordt door het hele paardenlichaam gekoeld.

Waar de denkfout zit is bij té strak bandageren of het aanlaten van te strakke peesbeschermers Hierdoor wordt de doorbloeding belemmerd. Onze producten bevorderen echter de doorbloeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:15

Op zich denk ik wel dat BOT beenbeschermers goed werk kunnen verrichten, maar deze uitleg van BOT vind ik wel weer gek. In feite zeggen ze dat een paardenbeen door een beschermer dus niet warmer kan worden doordat het bloed dat door dat been stroomt op een andere plaats in het lichaam weer gekoeld wordt. Maar als je om 1 been een bandage doet en om een ander been niet, dan voelt dat 1e been wel degelijk warmer. Het punt is ook niet dat het bloed warmer zou worden (dat stroomt zo snel dat je dat toch niet merkt) maar de pees/spierweefsels die op die plek 'vastzitten' en niet naar een andere plek kunnen wandelen om daar af te koelen...

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:46

Ik heb ze besteld. Phoe wat een geld maar alles voor m'n paardenkind. Ik wil niet meer van dit soort vreselijke blessures. Gelukkig is die happy en (misschien voor nu) iets te fit, been wordt met de dag dunner gelukkig. Hoop dat de stalbeschermers hem gaan helpen! Heb dan maar gelijk voor alle vier gedaan, want je zal zien heb je voor ingepakt krijgen z e achter wat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:24

Zilly schreef:
Antwoord van BoT
Citaat:
Ik heb navraag gedaan en graag leg ik je uit waarom jullie klant niet bang hoeft te zijn dat de benen te warm worden.

Als we naar de doorbloeding van het lichaam kijken zien we dat deze plaats vind door het hele lichaam. Het bloed dat terug gaat vanuit het been wordt door het hele paardenlichaam gekoeld.

Waar de denkfout zit is bij té strak bandageren of het aanlaten van te strakke peesbeschermers Hierdoor wordt de doorbloeding belemmerd. Onze producten bevorderen echter de doorbloeding.

Ik typte het al, maar denk dat je het dan toch moet vergelijken met natuurlijk bloedsomloop in vrije beweging??

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:43

Ik lees al geruime tijd mee en heb inmiddels zelf een dekje van bot en een gewone fleecedeken van infratex. Maar even een tip. https://www.horsefitshop.nl/ 3 halen 2 betalen. (Wel een klein assortiment bot )

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:51

Ik had al een paar pagina's niet meer gereageerd, maar wilde toch nog even mn ervaring mbt de humane fleecedeken delen aangezien ik er nu een paar weken mee geslapen heb. Ik heb m dubbelgevouwen zodat ik er zowel onder als boven tussen lig.

Zoals ik eerder al zei wordt het wel warm, best wel warm, maar een fijne en niet zweterige warmte. Verder heb ik echt het gevoel dat ik losser ben in mn lichaam, en afgelopen 4 nachten heb ik ook bij mn vriend geslapen. Na mn ischias achtige klachten en het regelmatig bij hem wakker worden met rugpijn was ik eigenlijk "bang" om weer bij hem te slapen aangezien ik bang was weer meer last te krijgen van mn heup/onderrug. Maar na de eerste nacht werd ik zonder enige pijn wakker, en dat is de daaropvolgende dagen niet anders geweest :)
Daarnaast ben ik gister weer naar de sportschool geweeest en heb ik óf niet goed mn best gedaan aangezien ik mn spieren maar heel licht voel, óf de deken heeft daar ook duidelijk voor verlichting gezorgd :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:56

Dat warm/koude benen dingetje begrijp ik ook nooit zo goed.

Ik dénk eigenlijk dat het antwoord van bot wel logisch is. Mijn vorige merrie had altijd hele koele voorbenen. Ik dacht dat dat normaal was. Bij een thermografie bleek die doorbloeding dus heel slecht te zijn en dat was zeer ongewenst.

Overigens heb ik ineens ook de fedimax uitrijdeken overgenomen.
Op weg naar stal heb ik bovenop de noppen gezeten en ik vond het erg aangenaam! Zat al te denken om 1 van de onderlappen straks over de autostoel te leggen met deze temperatuur :-)

Dus die van mij staat eerst een halfuur onder bot terwijl ik de stal mest (en met dit weer gooi ik de Winterdeken er gewoon overheen) en dan tijdens het poetsen fedimax. Past over de rug precies (maat 195, heeft zelf dekenmaat 200--> en dus 205), stukje bil over. Maar dat is niet erg omdat ze niet geschoren is.
(Vieze billen is het gevolg van een hooi-issue op stal, maar heb maatregelen genomen)

Afbeelding

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:11

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Ik wil graag de royal beschermers gaan aanschaffen, maat tabel geeft aan m.
Echter heeft hij van br toch echt maat full om. Zou iemand de lengte van de M en of L willen opmeten?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:30

Ik zit te denken om iets te bestellen voor om de benen van mij paard.
Ze heeft een flinke tussenpees blessure gehad en daarna kreeg ze een grote actieve schiefel daaraan is ze nu geopereerd en hebben ze het griffelbeen verwijderd.
Ik doe nu nachts gewone stal bandages om, om het kale net geopereerde been te beschermen en om het vocht wat terug te dringen.
En dat gaat goed hoor, benen zijn morgens een stuk dunner.
Nu hebben we nog een paard en die kampt met een enorme gal/ of toch peesschede ontsteking. Hij staat op advies van de DA op rust maar er lijkt nog weinig te veranderen.

Nu dacht ik aan een paar onder lappen te bestellen dan kan ik ze bij beide paarden gebruiken.
Kunnen jullie mij een merk aan raden.
En denken jullie dat ik er idd profijt van ga hebben

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:39

"Als het aan de kat lag.."

Afbeelding

Ik heb vandaag de coltrui binnen. Voelt wel heerlijk zacht, maar ik voel me opgelicht omdat ik nergens de nopjes zie zoals bij fedimax :')
Zal t straks aantrekken.

Morgen t bot dressuurdekje en fedimax uitrijddeken testen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:54

waar kopen jullie de fedimax producten

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:13

Bij Fedimax

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:20

Maar die hebben geen verkoop punt in Nederland of wel?