[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:45

Ja he? Hoeveel zijn jullie kwijt per maand ongeveer als ik zo onbeleefd mag zijn? :)

anitaolja

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:24

Ik betaal voor de Pergolide €0.90 per dag maar de meeste dierenarsten verstrekken Pracsend en is vaak de dubbele prijs of meer...

Maar je krijgt er echt een hele andere pony voor terug..heb toen een dagboekje bijgehouden met de veranderingen...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:06

Ohhhh dat is geen enkel probleem :) Ik verwachtte echt 200 euro per maand oid :)
Dankjewel voor je tip :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:10

Vergis je niet Liespower; Er zijn er maar weinig die nog aan pergolide kunnen komen. En voor de prascend betaal je gemiddeld 1,60 per tablet.
Ook blijft het vaak niet alleen maar bij het kopen en verstrekken van de medicatie, maar komt er nog zo veel meer bij kijken om je pony goed te houden. Meer daarover staat hier o.a. in de OP uitgelegd.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar houd daar wel rekening mee.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:13

Bij Olja bijv ging alles vooruit behalve haar spieren, geef nu vitamine E en Magnesium Oxide en na een paar begon ze zich al beter te voelen en nu na 3 weken echt een super verbetering!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:43

Afbeelding

Hier even een foto van onze 22-jarige smurf. Ik vind eigenlijk dat hij er nog wel heel goed uitziet voor zijn leeftijd en PPID patient. <3

Morgen weer op wedstrijd, ik geloof dat ik nog wat werk te doen heb haha

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:45

Bedankt voor de informatie :)

Ik heb niet voor niks 4 bijbanen :)
Bedankt voor alle tips, bloed prikken ging erg slecht. Het deed de pony erg veel pijn.

Vrijdag belt de da voor de uitslag :)

nanayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:57

Hey zeg weten jullie mss hoe je de krulletjes kan wegwerken in de vacht van een pony met de ziekt van cushing ♥

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:05

Hello dames.
Helaas "welkom" liespower.
ppid is niet het einde van de wereld gelukkig. Maar het kost wat extra aandacht. Ik betaal 90euro voor 60pillen en mil krijgt 1/4 pil per dag.

Nanayana. Moest lachen om je krullen wegwerken zag je al staan met stijltang :')
Eum scheren. Maar mil van mij heeft geen krulvacht meer sinds hij medicatie heeft

nanayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:17

Omg testebeest dat zou echt een prachtig beeld zijn ♥♡♥

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:40

nanayana schreef:
Hey zeg weten jullie mss hoe je de krulletjes kan wegwerken in de vacht van een pony met de ziekt van cushing ♥

Scheren is de enigste optie.
Krijgt die pony wel medicatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:08

Waarom wil je de krullen eigenlijk wegwerken?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:15

De vacht verandert weer met de medicatie.

nanayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:41

cynthiar schreef:
nanayana schreef:

Scheren is de enigste optie.
Krijgt die pony wel medicatie?

Het is een verzorgpony dus eigenlijk weet ik dat niet echt, maar ik zal het even vragen aan haar baasje.

nanayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:43

Shanna schreef:
Waarom wil je de krullen eigenlijk wegwerken?

de krullen moeten niet perse weg ik vroeg mij gewoon af of het kon :*

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:53

Mijn pony gaat echt hard achteruit nu :(
Ik ben eergister nog thuis geweest (hij staat bij mijn ouders) en je kan nu alweer zien dat hij magerder is.

Heb de da al gebeld maar die wil echt de uitslag van de test afwachten, bluhhhh

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:20

Snap dat hij de uitslag wil afwachten maar duurt best lang hoor een week!! ik had de uitslag dacht ik na 2 dagen...

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:32

Hallo allemaal :) , helaas heeft mijn mannetje ook PPID sinds vorig jaar september. Ik heb regelmatig hier mee gelezen en hier al veel aan gehad. Op dit moment doet hij het heel goed op 1/4 prascend en 5 gr monnikspeper, hier ben ik erg blij mee.

Alleen het volgende; hij vindt de monnikspeper zo smerig en krijg het er nog heel slecht in. Ik snap het wel wat ik proef bijna alles wat hij eet ;) en het is echt :r zo bitter bleh! Dus ik snap hem helemaal. Ik maak nu een slobbertje van 60 gr lijnzaadmeel en beetje natures best, dat gaat nog het beste maar niet van harte en regelmatig laat hij het staan.

Ik weet dat meerdere paarden het hier krijgen, maar is Bjorn nou de enige die het zo walgelijk vindt en hoe geven jullie het? :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kim_bjorn op 03-04-16 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:46

Mijn jongere merrie krijgt het vanwege haar hengstigheid en die vindt het ook niet lekker. Ze is nu gewend aan de smaak, maar ze heeft haar luzerne-met-zemelen liever zonder :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:14

Ik ben sinds vorige week gestopt met de Prascend. Ik heb nog wat pillen over...
Ik heb het geven van de Prascend 12 weken volgehouden, maar ik vond werking van de pillen niet opwegen tegen hoe mijn pony erbij stond. Hij begon moeilijker te eten, dit wisselde steeds, viel daardoor wat af, raakte wat bespiering kwijt en zag dat hij steeds minder vrolijk werd. Ik ben nu een week gestopt, pony eet weer goed en is weer vrolijk en actief voor zijn doen. Ik heb een hele fijne dierenarts die aangaf dat stoppen in dit geval goed was. Het zou fijn zijn als Boehringer eens testen gaat doen met wat het met een paard doet wanneer je om de dag een pil geeft of bijvoorbeeld alleen tijdens de seasonal rise en daarna weer afbouwt. Ik denk dat dit kan helpen bij eigenaren die tegen de kosten of het dagelijks geven van een pil opzien ( was bij mij overigens beide niet het geval ;-) )

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:31

Niello schreef:
@CarolineCF

Tip: Je kunt op de site van Pit-Pit.com de Monnikspeper veel voordeliger bestellen.
Succes met Alex!

Dank je wel Niello - dat scheelt echt debiel veel!

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:37

kim_bjorn schreef:
Hallo allemaal :) , helaas heeft mijn mannetje ook PPID sinds vorig jaar september. Ik heb regelmatig hier mee gelezen en hier al veel aan gehad. Op dit moment doet hij het heel goed op 1/4 prascend en 5 gr monnikspeper, hier ben ik erg blij mee.

Alleen het volgende; hij vindt de monnikspeper zo smerig en krijg het er nog heel slecht in. Ik snap het wel wat ik proef bijna alles wat hij eet ;) en het is echt :r zo bitter bleh! Dus ik snap hem helemaal. Ik maak nu een slobbertje van 60 gr lijnzaadmeel en beetje natures best, dat gaat nog het beste maar niet van harte en regelmatig laat hij het staan.

Ik weet dat meerdere paarden het hier krijgen, maar is Bjorn nou de enige die het zo walgelijk vindt en hoe geven jullie het? :D

[ [url=m/EueAid.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik maak een suikerarme slobber van een kwart schep speedibeet en een halve schep agrobs gruner mash. Daar doe ik de monnikspeper door.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:39

Ik ben zelf ook geminderd @Kitty_. Bjorn stond eerst op een halve, maar ik vond hem zichzelf niet meer. Dit heb ik 6mnd volgehouden nog. Toen ben ik zelf gaan minderen, eerst 1/3 en daarna een kwart. Dit gaat wel goed gelukkig.

Ik moet zeggen dat Bjorn geen klachten had behalve meer drinken/ plassen en zweten. Voor dat ik begon was zijn acth 99 vorig jaar eind sept. Ik ga het nu een tijd zo doen en in sept weer testen hoe het dan is.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:07

kim_bjorn schreef:

[ [url=m/EueAid.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ik het gaf en mijn paard op de wei stond en dan verder niks kreeg, gaf ik de monnikspeper in een beetje suikervrije appelmoes. Hij at het dan zo op.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:39

Mijn pony eet ook niks meer nu hij op Prascend staat. Gelukkig wel gras en hooi en hij ziet er nog goed uut dus dat scheelt.

Ook verhaart hij nog steeds niet. Voorgaande jaren begon hij altijd best vroeg, maar nu nog helemaal niks.. zou dat door de medicatie kunnen komen? Zou je toch juist verwachten dat het beter wordt..

Ik zit eraan te denken terug af te bouwen tot 1/4, hij staat nu op 1/2..