[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:14

singasong schreef:
Voor iedereen die zich interesseert in homeopathie https://www.youtube.com/watch?v=GNXud8bkHDs

Ik ben erg geïnteresseerd in de wijze waarop dit werkt, en dan bedoel ik antropologisch, en zeker niet medisch. Zeer interessant om nog eens een docu te zien waarin degelijke wetenschappelijke synthese die zegt 'the end of homeopathy' fijntjes onder de mat gewerkt wordt om een 200 jaar oude dwaalgedachte in stand te houden. Wie gaat daar in 2014 nog in mee, hoe krijgt de homeopathische industrie dat voor mekaar, en waarom willen mensen dit tegen rationeel wetenschappelijk denken in tóch geloven?

Anoniem

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:23

Hoe staat het met de werking van de beenderen olie tegen de dazen, pien_2010?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 21:22

ohjajoh6 schreef:
Hoe staat het met de werking van de beenderen olie tegen de dazen, pien_2010?

Wij zijn heel erg tevreden. Een keer per week het spul opdoen dat haalt het niet. Wellicht doe ik het te dun, maar een keer in de drie dagen en paarden zijn niet helemaal maar wel toch veel dazen en vliegen vrij. Het is nu hanteerbaar. Ze staan nu bijna altijd met zonder de vliegenkappen op het veld. MAAR het stinkt enorm. Van mij mag het. Onze oudste heeft een aangename fijne zomer en is veel rustiger vergelken met vorig jaar. Hij is gewoon zijn vrolijke ikje. Dus paard gelukkig, baasje gelukkig :) . Ga spoedig weer blik halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:59

Dank je wel, ga het ook maar eens proberen dan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:05

Einder schreef:
singasong schreef:
Voor iedereen die zich interesseert in homeopathie https://www.youtube.com/watch?v=GNXud8bkHDs

Ik ben erg geïnteresseerd in de wijze waarop dit werkt, en dan bedoel ik antropologisch, en zeker niet medisch. Zeer interessant om nog eens een docu te zien waarin degelijke wetenschappelijke synthese die zegt 'the end of homeopathy' fijntjes onder de mat gewerkt wordt om een 200 jaar oude dwaalgedachte in stand te houden. Wie gaat daar in 2014 nog in mee, hoe krijgt de homeopathische industrie dat voor mekaar, en waarom willen mensen dit tegen rationeel wetenschappelijk denken in tóch geloven?

Inderdaad, maar pas op, in dit topic mag je alleen propaganda voor dergelijke archaische geneeswijzen maken.
Kritische geluiden, hoe goed je het ook onderbouwt of verwoordt zijn streng verboden, dat leidt namelijk tot (oh nee!) discussie....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 22:23

Kuggur schreef:
Inderdaad, maar pas op, in dit topic mag je alleen propaganda voor dergelijke archaische geneeswijzen maken.
Kritische geluiden, hoe goed je het ook onderbouwt of verwoordt zijn streng verboden, dat leidt namelijk tot (oh nee!) discussie....

In dit topic Babootje @ [MD] regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d. kun je die discussie voeren Kuggur. Dit is een alternatief behandelingstopic. Links, ervaringen etc betrekking hebbende op dit onderwerp staan hier centraal.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:48

Weet ik, dat is toch precies waar ik Einder voor waarschuw (hersenloze propaganda)... :+
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 31-07-14 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:51

Beenderenolie... waar vind je dat? Link?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 07:42

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:57

Super, dank je!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:55

Ik hoop dat er ook nog mensen zijn die het filmpje wel interessant vinden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:47

Als ik tijd heb, ga ik kijken, maar het is kermisweek hier......kom nergens aan toe deze week met 2 kids over de vloer die stuiteren :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:12

singasong schreef:
Ik hoop dat er ook nog mensen zijn die het filmpje wel interessant vinden?

Sing@ heb hier komende weken volle bak van vrienden, (klein) kinderen dus zal weinig op BOKT zijn en alleen eventjes bij lezen en eventueel gauw wat posten. In NL is het vakantie iets wat wij tot onze grote vreugde altijd gelijk merken aan lief bezoek wat hier naar toe komt. Dus zelfs al vind ik het interessant, wordt later....Bedankt voor het plaatsen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 12:36

Omdat de emouchine bijna op was en ik nog geen nieuwe kon kopen (kon de winkel niet meer terugvinden dus heb mijn vriendin nodig hiervoor) heb ik hem aangelengd met ordinaire goedkoopste azijn en heel erg goed geschud. Heb dus weer volop en tot mijn verbazing werkt het ook weer heel goed. Dus wellicht ook nog een tip om er langer mee te doen want op het einde dikt het spul aardig in.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:46

Sorry voor het binnenvallen in dit topic maar ben benieuwd of jullie hier mee bekend zijn, of ook ervaring mee hebben.

Ik heb op aanraden van de fysio die mijn paarden behandeld, en ook homeopathie inzet bij problemen, het middel Arsenicum album C1000 voor een fries die ik heb staan met zware ZE.
Ik geef dat nu vanaf Maart en ik zie dus echt verbetering.
Hij staat nu dus zonder deken, al de hele zomer en heeft op zijn manenkam nog een gedeelte wat hij schuurt maar niet tot bloedens toe. Dat gedeelte behandel ik wel met derfen.
Maar goed mijn vraag is dus of hier ook ervaringen zijn.
Zij gaf wel aan dat dit middel het beste werk bij paarden die toch wat zwaarder zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:52

Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar er gaan vast genoeg reacties komen.

Pien, briljant idee om het aan te lengen.

Hier ben ik met mijn merrie gestart met homeopatische druppels toen ik terug kwam van vakantie. Merrie was een schim van zichzelf. Ik schrok er echt van.
De kuur is nog niet helemaal afgelopen, maar ik zag binnen 1 week sterke verbetering. Zelfs op fronten waarvan ik dacht dat dat nu eenmaal bij haar hoorde. (overvulde in haar sprong door 2 OCD operaties)

Ik zal precies vertellen wat we gedaan hebben als ze weer 'gezond' is verklaard en ik haar weer onder het zadel heb. Ik ben positief gestemd!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:31

SorpresaKyra schreef:
Sorry voor het binnenvallen in dit topic maar ben benieuwd of jullie hier mee bekend zijn, of ook ervaring mee hebben.

Ik heb op aanraden van de fysio die mijn paarden behandeld, en ook homeopathie inzet bij problemen, het middel Arsenicum album C1000 voor een fries die ik heb staan met zware ZE.
Ik geef dat nu vanaf Maart en ik zie dus echt verbetering.
Hij staat nu dus zonder deken, al de hele zomer en heeft op zijn manenkam nog een gedeelte wat hij schuurt maar niet tot bloedens toe. Dat gedeelte behandel ik wel met derfen.
Maar goed mijn vraag is dus of hier ook ervaringen zijn.
Zij gaf wel aan dat dit middel het beste werk bij paarden die toch wat zwaarder zijn.

Dat het zou werken bij paarden die wat 'zwaarder' zijn kan ik niet plaatsen.

Arsenicum Album is een middel wat sterk werkt op huid en slijmvliezen. Eczeem, gordelroos en psoriasis kunnen er mee worden behandeld maar ook bij zenuwontstekingen en zenuwpijnen of ontstoken darmslijmvliezen wordt het voorgeschreven.

Fijn dat het voor jouw paard werkt. Tot wanneer moet je dit gebruiken en gebruik je dit dagelijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 11:36

ZE is dat exceem?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:50

ZE is zomer eczeem ook wel SEME genoemd: staart- en maneneczeem

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:56

Thanks JP wist ik niet. Gelukkig nooit mee te maken gehad ook al blijkt het ook wel eens bij merens voor te komen. Maar niet zo vaak gelukkig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:50

Arsenicum album is ook iig bij mensen voor Syfilis. Gezien lyme syfilis achtig schijnt te zijn eergister mee begonnen. Resultaat is flink bagger!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:59

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:11

[/quote]Dat het zou werken bij paarden die wat 'zwaarder' zijn kan ik niet plaatsen.

Arsenicum Album is een middel wat sterk werkt op huid en slijmvliezen. Eczeem, gordelroos en psoriasis kunnen er mee worden behandeld maar ook bij zenuwontstekingen en zenuwpijnen of ontstoken darmslijmvliezen wordt het voorgeschreven.

Fijn dat het voor jouw paard werkt. Tot wanneer moet je dit gebruiken en gebruik je dit dagelijk?[/quote]

Ja dat was ook mijn idee...waarom zou het bij de wat zwaardere paarden beter werken..heb ook geen idee.

Moest de 1e maand iedere week 10 korrels en nu 1x p.maand en dat het hele jaar door.
Dank je wel voor je reactie, ik kon er zelf niet echt veel over vinden waar het nu precies voor werd ingezet.
Jouw vraag tot wanneer ik dit moet gebruiken brengt mij op de vraag.
Is dit schadelijk bij langdurig gebruik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:17

Sorry als ik weer eens platina blond lijk hoor, maar arsenicum is toch o.a. rattengif? Dat kan toch nooit een medicijn zijn?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:31

moonfish13 schreef:
Arsenicum album is ook iig bij mensen voor Syfilis. Gezien lyme syfilis achtig schijnt te zijn eergister mee begonnen. Resultaat is flink bagger!

Ben jij al met de homeopatische 'Borrelia' nosode behandeld?